תפריט עמוד

בצל האסון ביפן: וושינגטון חוגגת את פריחת הדובדבן

99 שנים אחרי שראש עיריית טוקיו העניק במתנה עצי דובדבן לראש עיריית וושינגטון כאות לידידות בין שני העמים, נפתחו בבירת ארצות הברית חגיגות פריחת הדובדבן השנתיות. הפסטיבל, שאורך 16 ימים, עומד השנה בצל הטרגדיה שפקדה את יפן. גם ביפן מנסים בימים אלו להתמודד עם הפרדוקס שמעלה פריחת הדובדבן, ועל כך בהמשך.

כל מי שביקר בוושינגטון במהלך חודש אפריל מכיר את המראה המרהיב של המוני עצי דובדבן פורחים בפריחה לבנה-ורדרדה לאורך מאגר המים. הפסטיבל הנקרא על שם פריחת הדובדבן – National Cherry Blossom Festival – נועד לחגוג את האביב ולציין את הקשרים המיוחדים בין טוקיו לוושינגטון. במהלך הפסטיבל מתקיימים ברחבי העיר יותר מ-200 אירועים ומופעי תרבות. בין האירועים הבולטים: מפגן זקוקי דינור על קו המים, מצעד פריחת הדובדבן לאורך Constitution Avenue , תחרות הפרחת עפיפונים, מסיבת רחוב המונית עם סממנים יפניים ועוד.


פריחת הדובדבן בוושינגטון. סמל לידידות עם יפן | צילום: אייסטוק

גם ביפן מתחילה בימים אלו פריחת הדובדבן, הסקורה, אלא שהשנה המצב מורכב מתמיד. עבור היפנים, פריחת הדובדבן היא סיבה לשמחה מהולה בעצב, שכן הפרחים נופלים מענפי העצים כשהם בשיא יופיים. הפריחה מסמלת "האקאנאסה" (hakanasa), מונח המתאר את שברירותם של החיים. השנה, כשיפן מתאבלת על מתיה ומנסה להתמודד עם תוצאות האסון הנורא, המונח הזה מקבל משמעות חדשה. "קשה להימנע מהתחושה שבני אדם, בדומה לפרחי הדובדבן, הם שבריריים ובני חלוף", סיכם הירויקי יונטה, מוכר בשוק הדגים של טוקיו, את התחושות שמעוררת הפריחה.

עוד על פריחת הדובדבן ביפן בכתבה הבאה >>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.