תפריט עמוד

בסקוטלנד מצפים להצפה של תיירים בעקבות סרט מצויר

לשכת התיירות הסקוטית מקצה מיליוני לירות שטרלינג לפרסום שייקשר בין סרט אנימציה חדש, שעלילתו מתרחשת בסקוטלנד, לבין הנופים המציאותיים

האם סרט אנימציה, מוצלח ככל שיהיה, באמת יכול לשנות את מפת התיירות של מדינה שלמה? בלשכת התיירות של סקוטלנד חושבים שכן. עד כדי כך הם בטוחים שהסרט החדש, "אמיצה" (Brave באנגלית), שעלילתו מתרחשת בסקוטלנד יהיה הלהיט הגדול של הקיץ, שלשכת התיירות הסקוטית הקצתה לא פחות משבעה מיליון ליש"ט לפרסום בינלאומי שיקשר בין הסרט לאתרי תיירות מרכזיים בסקוטלנד. הציפייה בסקוטלנד היא לגידול משמעותי בתיירים שיבואו לראות במו עיניהם את הנופים הירוקים והטירות הדרמטיות, וזאת למרות שמדובר בסרט אנימציה, שכולו פנטזיה ודמיון.

"אמיצה", שייצא לאקרנים לקראת סוף החודש, מעורר ציפיות רבות לא רק בסקוטלנד. הסרט, מבית היוצר של אולפני פיקסר ("צעצוע של סיפור", "מפלצות בע"מ", "מחפשים את נמו", "מכוניות" ורבים אחרים), עוסק בעלילותיה של נסיכה סקוטית אדומת שיער, מרדנית וסוערת, שמצטיינת בחץ וקשת. הנופים המרהיבים של סקוטלנד משמשים רקע מושך במיוחד להרפתקאותיה של הנסיכה הג'ינג'ית. זו הפעם הראשונה שאולפני פיקסר, הנחשבים כפורצי דרך בתחום האנימציה הממוחשבת, מעמידים דמות נשית חזקה ודעתנית כגיבורה ראשית.


כרזת הסרט. עלילותיה של הגיבורה מתרחשות על רקע נופי סקוטלנד הקסומים

בעבר הדימוי של סקוטלנד בקולנוע היה פחות ממחמיא: בסרט טריינספוטינג היא הוצגה כמקום מדכדך, עולם של סמים וייאוש תהומי; ב"לב אמיץ" היא נראתה כמקום מיליטנטי ושטוף דם. לעומת זאת, ב"אמיצה" נופיה מלאי הקסם של סקוטלנד מסקרנים ומושכים לביקור. הרשויות בסקוטלנד מצפות שהדימוי המשופר הזה ימשוך תיירים, בהם ילדים, שירצו לראות במו עיניהם האם הפנטזיה המצוירת נראית כך גם במציאות.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.