תפריט עמוד

במזג אוויר סוער טיסות זולות מתבטלות ראשונות

מחקר חדש מראה כי טיסות שרוב נוסעיהן קנו כרטיסים מוזלים מתבטלות או מתעכבות לעתים קרובות יותר מאשר טיסות עם מחלקת עסקים מלאה

איך קורה שבעקבות מזג אוויר גרוע טיסות מסוימות מתבטלות, בעוד שטיסות אחרות יוצאות בזמן? מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בברקלי בדק נתונים של 8,269 טיסות מקומיות שעוכבו או התבטלו. הממצאים שהתגלו מעלים כי בהחלטה האם לבטל טיסות בשל מזג אוויר סוער נלקחים בחשבון שיקולים כלכליים, שאינם קשורים בבטיחות הנוסעים. כך, למשל, טיסות שאינן מלאות מתבטלות בקלות רבה יותר בתנאי מזג אוויר קשים מאשר טיסות מלאות, ויותר מכך – טיסות שבהן מחלקת העסקים מלאה יוצאות בזמן גם במזג אוויר סוער בעוד שטיסות שרוב נוסעיהן טסים במחלקת תיירות מעוכבות או מתבטלות. לדברי ד"ר יינג צונג, שעמדה בראש המחקר, ההחלטה האם לבטל או לעכב טיסה בשל תנאי מזג האוויר תלויה באופן מובהק במספר הכרטיסים היקרים שנמכרו לאותה טיסה – טיסות עם רוב גדול של נוסעים במחלקת תיירים או כאלה שקנו כרטיסים במחירי מבצע מקורקעות במהירות רבה בהרבה מטיסות שלהן נמכרו כרטיסים במחירים גבוהים ולמחלקות משודרגות.

ההסבר לתופעה נעוץ בדרך בה רשות התעופה האזרחית האמריקאית פועלת: כאשר תנאי מזג האוויר דורשים הפחתה בכמות המטוסים הממריאים והנוחתים, נהוג לפנות אל חברות התעופה ולבקש מהן שיצמצמו את מספר הטיסות בפרק זמן נקוב. במקרים כאלו, החברות מעדיפות לקדם טיסות שמכניסות יותר כסף על פני טיסות זולות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.