תפריט עמוד

בלגיה: חבל הארדנים עם ילדים

יותר ויותר ישראלים מגלים בשנים האחרונות את בלגיה, ובעיקר את חבל הארדנים שבדרום המדינה, כיעד מושלם לחופשה משפחתית. באזור הזה יש הכל – נופים פסטורליים של גבעות ירוקות, יערות, נחלים ומערות נטיפים, אינספור אטרקציות משפחתיות, כולל פארקי שעשועים ופארקי אתגר מצוינים, עיירות עתיקות ומלאות קסם, טירות מרשימות, פעילויות בטבע כמו שייט ורכיבה על אופניים וגם אוכל מצוין. לכך יש להוסיף את המרחקים הקצרים שהופכים את חבל הארדנים לבסיס מצוין לטיולי כוכב ולקפיצות להולנד השכנה.

מה לראות ולעשות בארדנים?

נאמור 
העיר נאמור (Namur), בירת מחוז ולוניה, ונחשבת כשער הכניסה לארדנים. האטרקציה המרכזית כאן היא המצודה מהמאה ה-15 ששוכנת על גבעה ונראית למרחוק. לא כדאי להסתפק בהצצה מבחוץ, ומומלץ להיכנס פנימה ולהתרשם מהחדרים והמעברים התת קרקעיים. מעבר לזה, נעים לטייל ברחובות מרוצפי האבן של העיר העתיקה. מסביב לנאמור יש כמה אטרקציות משפחתיות, כמו פארק השעשועים Queen Fabiola הסמוך למצודה. זהו פארק מטופח וירוק עם אטרקציות שמתאימות בעיקר לצעירים שבחבורה וכוללות מתקני שעשועים, נדנדנות, גשרים תלויים, מתנפחים, מתקן טיפוס לגילאי 8 ומעלה, מיני גולף, מכוניות קרטינג ועוד.


דינאן, אחת מהפנינים של חבל הארדנים

דינאן 
במרחק כ-30 קילומטר מנאמור שוכנת דינאן (Dinant). זוהי עיר קטנה וציורית שמציעה מוקדי עניין רבים בתוך העיר ובסביבתה. גולת הכותרת היא המצודה, ששוכנת על צוק בגובה 100 מטר מעל נהר המז ומציעה תצפית מרהיבה על העיר ועל הנופים הכפריים שמסביב. אל המצודה ניתן להגיע בטיפוס רגלי (408 מדרגות) או ברכבל, שהנסיעה בו היא חלק בלתי נפרד מהחוויה, במיוחד עבור ילדים. דינאן עצמה היא עיר מתוקה שתענוג לטייל ברחובותיה, ובסביבתה הקרובה יש המון אטרקציות, ממערות נטיפים מרשימות דוגמת La Merveilleuse ועד הטירה הפיאודלית VÊVES. בנוסף, העיר מהווה נקודת מוצא מצוינת לשייט קיאקים על נהר המז. משפחות ייהנו במיוחד מפארק ההרפתקאות Dinant Aventure, ובו גשרים תלויים בין עצי היער, מסלולי טיפוס ואומגות במסלולים שנמשכים כמה שעות ברמות קושי שונות.


ילדה בפארק ההרפתקאות Dinant Aventure


בין נאמור לדינאן נמצצאים גני אנוואה (Annevoie). זהו מתחם מרשים של טירה וגנים מהמאה ה-17, ובו גנים מרהיבים עם תעלות, בריכות, מזרקות ומפלים, כשהכל פועל ללא שימוש באמצעים טכנולוגיים. לצד אלה יש בגנים פרחים, צמחייה מטופחת, עצים, פסלים ומתקני שעשועים לילדים.

מערות האן סור לס
אחד האתרים הפופולריים ביותר בבלגיה נמצא ליד הכפר האן סור לס (Han-sur-Lesse). אלו הן מערות האן, מערות גיר גדולות, בנות כאלף שנה, שבהן אולמות אדירים עם נטיפים וזקיפים בשלל גדלים וצורות. אל המערות מגיעים ברכבת עתיקה שיוצאת מהכפר. בתוך המערות מתקיים מופע אורקולי מרשים. 


מערות האן סור לס. רכבת עתיקה מובילה מהכפר אל מערת נטיפים מרהיבה

דורבוי
דורבוי (Durbuy), המתהדרת בתואר "העיר הקטנה בעולם", היא מקום מקסים עם רחובות ציוריים, בוטיקים מסוגננים ובתי קפה נעימים. בעיר ובסביבתה יש כמה אטרקציות משפחתיות נהדרות, כמו פארק טופיארי (Topiary), ובו 250 פסלי צמחים מעוצבים בשלל דמויות וצורות. אטרקציות נוספות בדורבוי כוללות מבוך צמחים ענק שצורתו משתנה מדי שנה, שייט קיאקים בנהר ופארק ההרפתקאות (Durbuy Aventure), שכולל פארק חבלים, קירות טיפוס, אומגות, קרטינג, פיינטבול, שייט קיאקים ועוד. 


רחוב בדורבוי, העיר הקטנה בעולם

טירת בויון
מבין הטירות היפות הרבות שחבל הארדנים התהדר בהן, טירת בויון (Bouillon) היא ככל הנראה אחת היפות מכולם. בטירה, שהאזכור הראשון שלה הוא משנת 988 לספירה, התגורר הדוכס גודפרוא דה בויון, ממנהיגי מסע הצלב הראשון. הטירה משומרת להפליא עם כל הסממנים של טירה ימי ביניימית אפלה, כולל חומות אימתניות, צריחים, אולמות מרשימים ומרתפי עינויים. מי שיטפס למגדל יזכה לתצפית מרהיבה על העיר ועל הנהר. בין מרץ לנובמבר מתקיים במקום מופע של בזייר, שמדגים כיצד צדו בימים עברו עם עופות דורסים – נשרים, נצים, בזים ועוד. העיירה בויון, שלמרגלות הטירה, משתרעת משני צדי הנהר והיא עיר נעימה מאוד וכדאי לעצור גם בה.  


מופע של בזייר בטירת בויון

לייז'
לייז' (Liege), העיר השלישית בגודלה בבלגיה, מציעה מגוון גדול של אתרים ואטרקציות. זוהי עיר מלאת חיים, שיש בה ארכיטקטורה מעניינת לצד ריכוז גבוה של כנסיות ומוזיאונים. גם ללייז' יש מצודה שחולשת על העיר ומציעה תצפית נוף יפה. בנוסף, מומלץ לשוט בסירה בנהר שחוצה את העיר. בעיר ובסביבתה יש כמה אטרקציות מעניינות, כמו האקווריום והמוזיאון הזואולוגי. באקווריום יש קרוב ל-2,500 דגים ושאר יצורים מימיים, ובהם דגי פיראנה, צלופחים, דגים חשמליים ועוד. במוזיאון הזואולוגי הצמוד יש פוחלצים ושלדים של בעלי חיים מכל המינים.

בנפת לייז' יש אטרקציות רבות נוספות לכל המשפחה.במרחק 25 קילומטרים מהעיר לייז' נמצא פארק הספארי Le Monde Sauvage, בו ניתן לנסוע ברכב פרטי או ברכבת קטנה בשטח הפתוח בו מסתובבות חופשי חיות אפריקניות, להאכיל ג'ירפות, לפגוש פינגווינים, לראות ציפורים טרופיות באזור הגו'נגל ועוד ועוד. אטרקציה נוספת לאוהבי החיות היא פארק Forestia, שיש בו חיות בר ובהן נמרים, זאבים ודובים, לצד פארק הרפתקאות ביער עם מסלולי טיפוס בדרגות שונות שמתאימים לגילאי שנתיים ומעלה.

בקו (Coo) נמצא פארק שעשועים מקסים, Plopsa Coo, עם כמה מתקנים מסעירים כמו רכבת הרים, מגלשות הרים ומגלשות רטובות, לצד מסלולים לרכיבה במכוניות, סירות פדלים, מזרקות מרקדות וגם אי קופים וחוות חיות. בסמוך נמצא מפל קו, מקום נחמד לעשות בו פיקניק וליהנות מקצת טבע. האזור הוא גם מקום אידיאלי לטיולים בטבע ואפשר ליהנות בו מרכיבה על סוסים, ביקור במערות, שייט באגמים  ורכיבה על אופניים. 


מפל קו בקרבת לייז'

פארק השעשועים ווליבי
זוהי האטרקציה המובילה למשפחות בבלגיה. פארק השעשועים הגדול והמלהיב עמוס במתקנים ואטרקציות שמתאימים לכל גיל, מקטנטנים ועד לבני נוער חובבי רכבות הרים. קרוסלות מסוגים שונים, רכבות הרים, כולל כאלה שהנסיעה בהן מזכה את הנוסעים במתז מרענן, ומתקנים נוספים הם חלק ממה שמצפה למבקרים בפארק. בצמוד יש פארק מים מקורה ומחומם, Aqualibi, עם מגלשות מים, בריכות גלים, מסלולי אבובים ועוד. 


רכבת הרים בפארק השעשועים הגדול ווליבי | הצילום באדיבות
Walibi Belgium

 איפה לישון?
כפר הנופש
Molen Heidi נמצא בצפון-מזרח בלגיה, סמוך לגבול עם הולנד, מה שהופך אותו מתאים במיוחד למשפחות שרוצות לשלב טיול בשתי המדינות. בכפר, המוקף בטבע ירוק ופסטורלי, יש וילות ברמה גבוהה המתאימות לאירוח של ארבעה עד עשרה אנשים וכן שפע של אטרקציות שישמחו את כל בני המשפחה – פארק מים, בריכה פנימית, מיני גולף, מגרשי ספורט ועוד. 


כפר הנופש מולן היידי. הקרבה לגבול ההולנדי מאפשרת לטייל בקלות בשתי המדינות

כפר הנופש Residence Durbuy שוכן במרחק שלושה קילומטרים מהעיירה המקסימה דורבוי. בכפר יש וילות בחמישה גדלים שונים, שמתאימות לשניים עד עשרה אורחים, בכולן יש סלון מרווח, חדרי שינה ומטבח מאובזר. בכפר הנופש יש בריכת שחייה, מגרשי ספורט, גני משחקים לילדים ומכבסה, ובנוסף האורחים זכאים לכניסה חד פעמית לקאנטרי קלאב שיש בו גם ג'קוזי וסאונה.


כפר הנופש רזידנט דורבוי. מוקף בטבע הירוק, סמוך לעיר המקסימה דורבוי

כפר הנופש Les Doyards שוכן בלב הטבע הפראי של הארדנים ומוקף בנופים יפים. בכפר יש וילות מרווחות שמתאימות לאירוח של שניים עד שמונה אנשים ובהן סלון, חדרי שינה ומטבח מאובזר. בכפר הנופש יש מתקני ספורט, מגרשי משחקים, מכבסה ומסעדה, ובקרבתו ניתן לעסוק בפעילויות ספורט כמו רכיבה על אופניים ועל סוסים ושייט בקיאקים ובסירות פדלים.

לקריאה נוספת:

בלגיה - טיול משפחתי בארדנים 
בלגיה – טיול משפחתי בארדנים
טירות עתיקות, טיולי הליכה ביער, אופני הרים, קיאקים בנהר – אלה הם רק חלק קטן ממה שמציע אזור הארדנים בדרום בלגיה. משפחות פעילות ימצאו כאן שפע של אטרקציות בחיק הטבע וגם מי שחושק בפארק שעשועים עמוס ברכבות הרים לא יתאכזב
 


צילומים בכתבה: אייסטוק, Jayaprakash R,  Chris BrooksDick SijtsmaMax MayorovEsther Westerveld

 

 

נפלאות השוקולד הבלגי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מבלגיה

טיול קולינרי בבריסל – משוקולד ועד מסעדות מישלן
טיול קולינרי בבריסל – משוקולד ועד מסעדות מישלן

בריסל מציעה מגוון קולינרי עצום, מדוכני רחוב ועד מסעדות מעוטרות בכוכבי מישלן, וכל מה שביניהם. עם יותר מ-2,000 מסעדות, לא תתקשו למצוא אוכל מצוין, בהתאם לטעם ולכיס שלכם. ובין ארוחה לארוחה, אפשר לשוטט בשוק איכרים או להתענג על ...

אמנות בבריסל: מוזיאונים, גלריות וקירות מצוירים
אמנות בבריסל: מוזיאונים, גלריות וקירות מצוירים

מאירועים מיוחדים, כמו סוף שבוע שמוקדש לפעילויות בגלריות, דרך מוזיאונים ועד לאמנות רחוב, בריסל מציעה שפע של אפשרויות למתעניינים באמנות. הצצה לדברים נהדרים שחובבי אמנות יכולים לראות במהלך ביקור בבריסל

חופשה בבריסל או למה התאהבתי בבירת בלגיה
חופשה בבריסל או למה התאהבתי בבירת בלגיה

היא רב תרבותית, מגוונת, נעימה מאוד ולא מתנשאת, יש בה בניינים נהדרים, מלונות מוצלחים ואוכל מעולה. רותם בר כהן מספרת איך התאהבה בבריסל ולמה גם לכם כדאי לתת צ'אנס לבירת בלגיה