תפריט עמוד

ביקור בשדה התעופה הבינלאומי בתמנע

השער האווירי לדרומה של ישראל קורם עור וגידים: בנייתו של שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון באזור תמנע מתקדמות במרץ והוא עתיד להיפתח ב-2017

בשנת 2009 התקבלה החלטת ממשלה להקים שדה תעופה בינלאומי בתמנע, במקומם של השדה הפנים ארצי באילת והשדה הבינלאומי בעובדה. במאי 2013 הונחה אבן הפינה, ומשם החלו עבודות הבנייה המואצות. עם סיומו, יהיה זה שדה התעופה האזרחי הראשון שנבנה על ידינו מהיסוד מאז קום המדינה. שדה התעופה ממוקם כ-19 ק"מ ממרכז העיר אילת (12 דקות נסיעה) ובהשוואה לשדות תעופה שונים בעולם מדובר בשדה קרוב מאוד לעיר.

12 דקות נסיעה מאילת, העבודות בשדה התעופה הבינלאומי רמון מתקדמות במרץ

בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן" החליט שר התחבורה ישראל כץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה רמון ל- 3.6 ק"מ במקום 3.1 ק"מ, דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים, להמריא או לנחות בתמנע מכל שדה תעופה בעולם, וזאת על מנת לאפשר שדה תעופה אלטרנטיבי נוסף בישראל. כמעט בכל מדינה מתוקנת קיימים שני שדות תעופה בינלאומיים, והשדה הזה, שיצטרף לנתב"ג מהווה בשורה משמחת לא רק לטסים אלא גם לביטחון המדינה.

נכון לשנת 2014 עברו בשדה התעופה באילת 1.4 מיליון נוסעים ובשדה התעופה בעובדה עברו 100,000 נוסעים. שדה התעופה החדש יהיה ערוך לקבל כמות נוסעים גדולה הרבה יותר מאשר בשני השדות יחדיו.


מסלול בשדה התעופה החדש. בעקבות לקחי צוק איתן הוחלט להאריך את המסלולים 

השדה נבנה על שטח של 5,000 דונם ויכיל חנייה לתשעה מטוסים גדולים וארבע חניות למטוסים קטנים, מגדל פיקוח בגובה 45 מטר, טרמינל אשר יכלול אולמות מרווחים לנוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות וחנויות דיוטי-פרי, וכל זאת בעלות מוערכת של 1.6 מיליארד שקל. דוברת רשות שדות התעופה, ליזה דביר, אומרת כי בניית השדה ממומנת מריווחיה של רשות שדות התעופה ולא מתקציבי ממשלה.

נכון להיום מאות עובדים עמלים במקביל על בנייתו של השדה, אשר עתיד להיפתח בשנת 2017. פתיחתו תציע מאות מקומות עבודה לתושבי אילת ואמורה להביא תנועה ערה של תיירים, דבר שיעזור בשיקום התיירות הנכנסת לעיר אשר נפגעה מאוד בשנים האחרונות.


כשהשדה החדש בתמנע ייפתח הוא יספק מאות מקומות עבודה לתושבי העיר הדרומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.