תפריט עמוד

בין שתי ערים: טיול בחיפה ועכו

גנים מטופחים, תצפיות לים, אולמות אבירים, מרכזי מבקרים, אפילו מסלול טבע בלב העיר - חיפה ועכו מציעות הרבה מאוד מקומות מרתקים לביקור ובילוי, והמרחק הקצר ביניהן מאפשר לשלב בין השתיים בטיול אחד. אחרי יום גדוש ועמוס, יש לנו המלצת לינה במחיר נוח בכל אחת משתי הערים

חיפה ועכו, שתי ערי הנמל הצפוניות שלנו, מציעות המון מוקדי עניין: אתרים היסטוריים, מוזיאונים, שווקים, רחובות קניות ובילוי תוססים ואפילו אתרי טבע עירוניים. הקרבה של שתי הערים הנהדרות האלה מאפשרת להתמקם באחת מהן ולטייל בשתיהן. הנה הצעות לטיול בחיפה ובעכו והמלצות למקום לינה נעים ומשתלם בכל אחת מהערים.

חיפה

נחל שיח

נחל שיח, המוכר גם בשמו הערבי ואדי סיאח, שפירושו נחל המשוטטים, הוא מסלול טיול אהוב על חיפאים, אך פחות מוכר למי שאינו מקומי. הטיול בנחל ממחיש היטב עד כמה הטבע הוא חלק ממשי משכונות העיר. ראשיתו של הנחל ברחוב לוטוס (נקודת ההתחלה היא ליד בית מס' 5) בשכונת כרמליה, משם הוא יורד אל הים. בתחילת הדרך הולכים בסבך צפוף של צמחייה, בהמשך המסלול מזמן הפתעות רבות, בהן מעיינות, מערה, שרידי מנזר ובוסתן נטוש. אחת מפינות החמד לאורך המסלול היא מעיין עין משוטטים, שיש המאמינים כי הוא ניחן בסגולות מרפא. מול המעיין ניצבת מערה החצובה בסלע אשר שימשה כמקום קבורה ותפילה.

עין משוטטים בנחל שיח. לאורך המסלול יש הרבה הפתעות | צילום: מאת Hanay, CC BY-SA 3.0

עין משוטטים בנחל שיח. לאורך המסלול יש הרבה הפתעות | צילום: מאת Hanay, CC BY-SA 3.0

בהמשך המסלול מגיעים לשרידים של מנזר כרמליתי. לאחר מכן מגיעים לשתי פינות חמד נוספות – עין שיח, מעיין צלול שמימיו נקווים לסדרת תעלות המובילות לבריכה מלבנית. הבריכה נמצאת בליבו של בוסתן כיאט, שבו עצי פרי כמו רימון, תות ותאנה. המסלול מסתיים ברחוב המלך שלמה, סמוך לשער ברוש של בית העלמין בחוף הכרמל (שדה יהושע).

סטלה מאריס ומערת אליהו

מנזר סטלה מאריס משמש כמרכז העולמי של המסדר הכרמליתי. המנזר, הנמצא בשכונת סטלה מאריס ("כוכב הים" בלטינית), הוקם לראשונה במאה ה-18 ובשנותיו הראשונות הפך לבית חולים עבור חולי דבר מקרב חיילי צבא נפוליאון (שכבש באותה תקופה את עכו). לאחר שנפוליאון נסג מארץ ישראל, המבנה פוצץ והחיילים המאושפזים ככל הנראה נרצחו. בין 1826 ל-1853 המקום נבנה מחדש ושימש כמנזר, בית חולים, אכסניה וכנסייה. הביקור במקום מומלץ גם למי שאין לו עניין דתי, ולו רק בשל הנוף עוצר הנשימה של מפרץ חיפה הנשקף מהמנזר ומרחבת התצפית שמולו. מכאן אפשר לרדת ברכבל אל טיילת בת גלים.

תצפית מסטלה מאריס אל עבר הים

תצפית מסטלה מאריס אל עבר הים

לא רחוק מהמנזר נמצאת מערת אליהו, שעל פי המסורת בה התגלה המלאך מיכאל לאליהו הנביא. המערה קדושה לבני דתות שונות: יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים, והיא מהווה מוקד עלייה לרגל.

רחוב מסדה

אחרי הטבע והנופים מגיע הזמן לקצת אורבניות, ואת זו תקבלו ברחוב מסדה בשכונת הדר. בשנים האחרונות שכונת הדר העייפה והאפרורית עברה מהפך של ממש וכיום היא מהווה מוקד החביב על צעירים וסטודנטים. רחוב מסדה הבוהמייני הוא לב לבה של השכונה. רבים מבתיו מעוטרים בציורי גרפיטי צבעוניים ולאורכו תמצאו בתי קפה אפנתיים, מסעדות קטנות, פאבים, גלריות וחנויות מיוחדות לעיצוב, ספרים מיד שנייה, עתיקות ואוספים ועוד. ברחוב יש גם חיי תרבות תוססים, בפאבים ובבתי הקפה יש הופעות וערבי שירה, במתנ"ס מתקיימים אירועי תרבות ולעתים מתקיימות כאן מסיבות רחוב עליזות.

ציורי גרפיטי ברחוב מסדה, הרחוב הצעיר והתוסס של שכונת הדר בחיפה

גרפיטי ברחוב מסדה, הרחוב הצעיר והתוסס של שכונת הדר בחיפה | הצילום באדיבות דוברות עיריית חיפה

איפה ישנים?

בחיפה יש מלונות רבים, אבל אם אתם מחפשים מקום נעים ומשתלם במרחק קצר מחוף הכרמל, יש לנו המלצה בשבילכם: אכסניית אנ"א חיפה. האכסניה ממוקמת על צלע הר הכרמל, עם נוף מדהים אל הכרמל והים. מיקומה הופך אותה לבסיס מצוין לטיולים באזור: חמש דקות הליכה ממרכז הקונגרסים והקניון, רבע שעה הליכה לטיילת חוף הכרמל.

הלובי של אכסניית אנ"א חיפה

הלובי של אכסניית אנ"א חיפה

באכסניה יש שלושה מבנים בהם 95 חדרים מרווחים וממוזגים המשקיפים לים או לכרמל, חלקם מתאימים לזוגות וחלקם למשפחות. החדרים החדישים והנעימים מציעים כל מה שצריך בתום יום של טיולים בעיר ובסביבתה: מקלחת ושירותים, מקרר, קומקום חשמלי, טלוויזיה, ארון בגדים ושולחן כתיבה. עוד באכסניה: מגרש ספורט, חדר אוכל ואינטרנט אלחוטי. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

מאכסניית אנ"א חיפה נשקף נוף של הר הכרמל ושל הים

מאכסניית אנ"א חיפה נשקף נוף של הכרמל והים

עכו

כחצי שעה נסיעה מחיפה על כביש 22 (עוקף קריות) תביא אתכם לעכו. העיר העתיקה של עכו נמצאת בשנים האחרונות בתהליך של פריחה ושגשוג, ותענוג לשוטט בסמטאות, בשוק ובנמל ולספוג את האווירה המיוחדת. הנה כמה מקומות שכדאי לעצור בהם במהלך טיול בעכו:

אולמות האבירים

מתחת למבנה המצודה המרשים שבנה השליט העות'מאני אחמד אל ג'זאר נמצאו אולמות תת קרקעיים ששימשו למגורי הצלבנים שחיו כאן לפני מאות שנים. האולמות, שנבנו על ידי אבירי מסדר יוחנן הקדוש, שימשו גם צליינים שעצרו בעכו בדרכם לירושלים. האולמות המרשימים, שנחשפו לאחר חפירות ארכאולוגיות שנמשכו עשרות שנים, מכילים חדרי מגורים ואוכל, מחסנים, מאגרי מים, בית סוהר (במקום נמצאו חורים עמותצפית מסטלה מאריס אל עבר היםקים שלתוכם הוכנסו שלשלאות כבדות שבהן נקשרו האסירים), מקום כינוס ותפילה ועוד. אחד האולמות המפוארים במתחם הוא חדר האוכל ששימש את האבירים, עם קמרונות ועמודים מרשימים המעוטרים בפרחים.

מנהרה באולמות האבירים בעכו | צילום: Dmitriy Feldman svarshik / Shutterstock.com

מנהרה באולמות האבירים בעכו | צילום: Dmitriy Feldman svarshik / Shutterstock.com

האולמות נמצאים ברחוב ויצמן 1 והם פתוחים לביקור בין 8:30 ל-18:00 בימים א'-ה' ושבתות (עד 17:00 בחורף), בימי שישי וערבי חג עד 17:00 (בחורף עד 16:00). הכניסה בתשלום

מוזיאון אוצרות בחומה

בעכו העתיקה יש כמה מוזיאונים מרתקים, אחד מהם הוא מוזיאון אוצרות בחומה, הממוקם במבנה היסטורי בלב החומה המזרחית. באולמות האבן המקומרים של המוזיאון מוצגים אוספים נדירים המספרים על הווי החיים בגליל ואורח החיים של תושבי עכו בסוף המאה ה-19 וראשית המאה העשרים. בין היתר ניתן להתרשם מתצוגות של ריהוט, לבוש, כלי בית, מלאכות מסורתיות, שחלקן נעלמו מן העולם, ועוד. במוזיאון מוצגות גם תערוכות מתחלפות.

תצוגה באוצרות בחומה. מבט מרתק על החיים בעכו במאות הקודמות

תצוגה באוצרות בחומה. מבט מרתק על החיים בעכו במאות הקודמות | צילום: Yuval Y, cc by sa 3.0

המוזיאון ממוקם ברחוב ויצמן 2, הוא פתוח בימים א'-ה ושבתות מ-19:00 עד 17:00 (בחורף עד 16:00), בימי שישי וערבי חג עד 16:00 (בחורף עד 15:00). הכניסה בתשלום

הגנים הבהאים ליד עכו

כולם מכירים את הגנים הבהאים בחיפה, אבל לא כולם יודעים שגם ליד עכו ישנם גנים בהאים מטופחים ומעוצבים. הגנים הללו, הנמצאים ליד הכניסה הצפונית לעכו, מקיפים את האחוזה שבה התגורר בשנותיו האחרונות בהאא אללה, מייסד האמונה הבהאית, ואת המקדש שבו הוא נקבר. זהו אחד האתרים הקדושים ביותר לבהאים והטיול בהם משרה אווירה של רוגע ושלווה, עם גינון סימטרי ומוקפד המאפיין את הבהאים.

הגנים הבהאים מצפון לעכו והמקדש בו קבור מייסד הדת הבהאית | הצילום באדיבות קהילה הבהאית הבינלאומית

הגנים הבהאים והמקדש בו קבור מייסד הדת הבהאית | הצילום באדיבות קהילה הבהאית הבינלאומית

הגנים הבהאים נמצאים סמוך לכניסה הצפונית לעכו, ליד בוסתן הגליל. הם פתוחים לביקור שבעה ימים בשבוע, בין 9:00 ל-16:00 פרט לחגים בהאים ויום כיפור. הכניסה ללא תשלום ואין צורך לתאם מראש.

איפה ישנים?

אכסניית אנ"א עכו נמצאת במיקום מושלם, ממש בכניסה לעיר העתיקה של עכו, במרחק נגיעה מכל האתרים ההיסטוריים. באכסניה יש 76 חדרים לזוגות ומשפחות וחדרי מעונות לקבוצות גדולות. ממרפסת הגג של האכסניה נשקף נוף נפלא של עכו.

מרפסת הגג של אכסניית אנ"א עכו היא מקום נהדר לשבת בנחת ולהשקיף על הנוף

מרפסת הגג של אכסניית אנ"א עכו היא מקום נהדר לשבת בנחת ולהשקיף על הנוף

כל החדרים ממוזגים ומתוחזקים היטב והם כוללים מקלחת ושירותים, מקרר וטלוויזיה, לחלקם יש מרפסת. עוד באכסניה: חדר אוכל בו מוגשות ארוחות בוקר עשירות, אינטרנט אלחוטי חינם ואולם כינוסים. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

חדר באכסניית אנ"א עכו

חדר באכסניית אנ"א עכו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.