תפריט עמוד

בייג'ינג: חלקים נוספים מהחומה הגדולה ייפתחו לקהל הרחב

החומה הגדולה של סין היא מאתרי התיירות המפורסמים בעולם, והיא מושכת אליה מיליוני תיירים מדי שנה. כדי להתמודד עם הביקוש הרב, החליט הממשל המוניציפאלי בבייג'ינג לפתוח שני קטעים נוספים של החומה לתיירים, כך הודיעה סוכנות הידיעות הסינית, שינחואה. הקטעים שייפתחו הם הואנגהואצ'נג (Huanghuacheng) והפנגקו (Hefangkou). בנוסף, יורחבו שני הקטעים הפופולאריים של החומה הסמוכים לבייג'ינג, מוטיאניו (Mutianyu) ובאדאלינג (Badaling).

בסופי שבוע ובחגים, ארבעת קטעי החומה שפתוחים לקהל הרחב מלאים בתיירים עד אפס מקום. כתוצאה מכך, תיירים רבים בוחרים לטפס על קטעים של החומה שסגורים לקהל הרחב ובכך מסבים נזק רב למבנה ההיסטורי. בבייג'ינג מקווים שהצעדים החדשים שיינקטו יקלו על הצפיפות והעומס בקטעים הפתוחים של החומה.

החומה הגדולה, אחד הסמלים המפורסמים ביותר של סין, היא מערכת ביצורים שמשתרעת לאורך כ-6,400 קילומטר משאנחאיגואן על החוף המזרחי ועד ג'יאו גואן במערב. בנייתה החלה במאה השביעית לפני הספירה בכמה מוקדים, ובימי הקיסר הראשון של סין, צ'ין שה חואנג (210-259 לפני הספירה), אוחדה כדי להגן על סין מפני פלישות מצפון. החומה נהרסה ונבנתה כמה פעמים בתוויים שונים, וזו שעליה נוהגים לצעוד היום נבנתה בתקופת שושלת מינג (מהמאה ה-15 לספירה).

קטע החומה שנשמר במצב הטוב ביותר הוא בדלינג (Badaling), שישים קילומטר צפונית לבייג'ינג, שם גובהה הממוצע של החומה הוא 7.5 מטרים, ועובייה ארבעה מטרים. החומה הוכרזה ב-1987 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, וב-2007 היא נבחרה כאחד משבעת פלאי תבל החדשים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.