תפריט עמוד

ביטול נסיעה מעל גיל 65

צריכים לבטל נסיעה וחלפו יותר משבועיים מיום שקניתם את הכרטיס? אם אתם מעל גיל 65, אפשר להירגע. ויש גם טיפים לאנשים צעירים יותר

קניתם כרטיס טיסה, הכל מוכן לטיול הגדול, אבל מסיבה כלשהי אתם נאלצים לבטל את הנסיעה. מה עושים? תלוי: אם אתם מעל גיל 65 החוק להגנת הצרכן עומד לצדכם. אבל גם אם אתם צעירים יותר, יש מה לעשות. כל המידע כאן:

במה מדובר?

החוק להגנת הצרכן קובע שכל אזרח מעל גיל 65 זכאי לקבל החזר עבור עסקה של רכישת כרטיסי טיסה עד ארבעה חודשים מיום ביצוע העסקה, כל עוד נשארו למעלה מ-7 ימי עסקים ממועד הנסיעה ושהעסקה בוצעה באמצעות הטלפון/האינטרנט. עלות דמי הביטול הם בגובה של 5% מסכום העסקה או 100 שקל (הנמוך שביניהם).

אוקיי הבנתי, מה אני עושה?

יש לשלוח הודעה בכתב על ביטול העסקה לחברה שדרכה הזמנתם את החבילה, רצוי באמצעות דואר רשום על מנת שיהיה לכם אסמכתא על המשלוח. חשוב לציין כי אתם מבקשים לבטל את העסקה מכוח היותכם אזרחים ותיקים, ולצרף תעודת זהות.

קיבלתי תשובה שלילית מהחברה, מה עכשיו?

כמו בכל עבירה על החוק, ביכולתכם לפנות להליכים משפטיים. זכרו – על פי החוק, לבית המשפט יש סמכות לחייב בית עסק בפיצויים של עד 10,000 שקל ללא הוכחת נזק.

האותיות הקטנות

הזכות לביטול עסקה עד 4 חודשים מיום העסקה תקפה רק כאשר היציאה לחופשה או החזרה ממנה היא מישראל. במקרה אחר, למשל רכישת טיסה פנימית בארה"ב באמצעות סוכנות נסיעה ישראלי, רשאית הסוכנות להציע לצרכן לבחור בין ביטול העסקה לבין מדיניות הביטול של חברת התעופה המפעילה את הטיסה הפנימית.

אני מתחת לגיל 65 וצריך לבטל את הטיסה, מה לעשות?

אל דאגה! GINGER מציעה ללקוחותיה "הצעירים" שני כיסויים לבטח את כרטיסי הטיסה. האפשרות הראשונה הינה כיסוי במסגרת ביטוח הנסיעות הנקרא "ביטול/קיצור נסיעה". כיסוי זה נועד למקרים בהם לפני או במהלך הטיסה התרחש אירוע רפואי בלתי צפוי למבוטח או לבן משפחה מדרגה ראשונה שבגינו קוצרה/ בוטלה הנסיעה. במקרה כזה המבוטח יהיה זכאי להחזר של עד  6,000 דולר להוצאות ששולמו מראש: טיסות, מלונות ואטרקציות ששולמו מראש.

ביטוח "ביטול מכל סיבה"

לא התבלבלנו, לקוחות GINGER יכולים לבטח את עלות הנסיעה ולקבל החזר כספי לא רק כאשר מדובר במקרה רפואי, אלא גם אם הטיסה יוצאת על חתונה של החבר הכי טוב, מסיבת סיום של הילדה או סתם כי החלטתם לבטל את הנסיעה. ביטוח "ביטול מכל סיבה" מקנה לכם החזר של עד 80% מסכום העסקה כל עוד הביטוח נרכש תוך שבוע מיום העסקה והודעתם על ביטול העסקה לפחות 12 שעות בטרם הנסיעה, ב-12 השעות שלפני הטיסה ההחזר יהיה בגובה של 60%.

מקווים שעזרנו, ויותר חשוב – מקווים שלא תצטרכו לבטל נסיעה (אבל אם כן, תדעו מה אתם יכולים לעשות).

____

  • נכתב ע"י GINGER המספקת שירותי ביטוח וניהול נסיעות לחו"ל לחברות הייטק ונוסעים פרטיים. אין באמור לעיל בכדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. נכתב בשיתוף עם עו"ד לענייני תעופה ותיירות אהוד פאי.

– תוכן שיווקי –

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. "החוק להגנת הצרכן קובע שכל אזרח מעל גיל 65 זכאי לקבל החזר עבור עסקה של רכישת כרטיסי טיסה עד ארבעה חודשים מיום ביצוע העסקה, כל עוד נשארו למעלה מ-7 ימי עסקים ממועד הנסיעה ושהעסקה בוצעה באמצעות הטלפון/האינטרנט. עלות דמי הביטול הם בגובה של 5% מסכום העסקה או 100 שקל (הנמוך שביניהם)."

    שלום רב,
    לגבי החלק הל"ן, האם צריך להזמין דרך חברה בישראל או שזה תקף גם להזמנות מחברות בחו"ל? (לדוגמא: SWISS)

    • בנימין המר הגיב:

      שלום. אנו אזרחים וותיקים.
      קנינו כרטיס טיסה בקשרי תעופה ללונדון וביטלנו את הכרטיס 16 יום מתאריך הקניה ו90 יום מתאריך הטיסה.
      קשרי תעופה חייבה אותנו ב 125 דולר לכרטיס ס"ה 250 דולר.
      לכאורה קשרי תעופה עושקים את האזרחים הוותיקים למרות חוקי המדינה.
      האם תוכלו לעזור לנו?
      תודה רבה
      בני המר – 054-4510328

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.