תפריט עמוד

ביטוח נסיעות בזמן קורונה – נקודות חשובות

תקופת הקורונה מאופיינת בחוסר ודאות. לכן, אנשים שנוסעים לחו"ל בתקופה זו ורוכשים ביטוח נסיעות צריכים לשים לב לכמה נקודות חשובות, כמו למשל הוספת כיסויים על ביטול או קיצור נסיעה, תקרת כיסוי להוצאות רפואיות ועוד. הנה כל הפרטים

רכישת ביטוח לפני נסיעה לחו"ל תמיד הייתה פעולה חשובה. ביטוח מן הסוג הזה נותן לנו שקט עוד לפני ההמראה, עשוי לכסות אובדן או נזקים לציוד וגם מבטיח פיצוי במקרה של בעיות מעבר לים. בנוסף, אפשר להפעיל פוליסת ביטוח נסיעות כדי לממן טיפולים בריאותיים בחירום ואף חלילה להטיס נפטרים. עם זאת, הביטוח הזה הפך להיות כיום הרבה יותר קריטי בהשוואה לכל תקופה אחרת.

תקופת הקורונה שאנחנו עדיין בעיצומה מאופיינת בחוסר ודאות. בגלל שיש חוסר ודאות, אנשים שנוסעים לחו"ל לא בהכרח יודעים האם, מתי ואיך הטיסה שלהם תמריא. יתרה על כך, יש כמה נקודות שצריך לשים לב אליהן כבר במעמד רכישת הביטוח.

כיסויים על ביטול או קיצור נסיעה? יש דבר כזה

הסעיף הראשון שכדאי לבדוק בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל בתקופת הקורונה הוא כיסוי בגין ביטול או קיצור נסיעה. אם לא רוצים לסמוך על חברת התיירות או התעופה, עדיף להצטייד בכיסוי כזה במסגרת הפוליסה. החדשות הטובות הן שחברות הביטוח מציעות את הכיסוי הזה ושהוא אפילו לא כל כך יקר כמו שנהוג לחשוב.

מבחינה פרקטית, אפשר להשוות בין ההצעות הרלוונטיות של 2-3 חברות ביטוח ולקרוא את תנאי הפוליסה לעומק. אם מדובר על יעד רחוק ואקזוטי, יכול להיות שיהיה צורך בתוספת תשלום עבור הכיסוי המלא. אבל ביעדים סטנדרטיים למדינות מערביות ובטח למדינות ירוקות, השוואה כזו אמורה לעלות בקנה אחד עם האזהרות הרשמיות של משרד הבריאות.

מה קורה אם לא קיימת אזהרה רשמית של משרד הבריאות?

אזהרה רשמית של משרד הבריאות לגבי הימנעות מטיסה למדינה מסוימת מחייבת את חברות התעופה לאפשר לנוסעים לבטל את הטיסה, תוך כדי מתן זיכוי כספי מלא וללא תשלום דמי ביטול. את זה אפשר לעשות על פי החוק גם בלי קשר לביטוח הנסיעות, בטח אם חברת התעופה החליטה על דעת עצמה לבטל את הטיסה.

הבעיה מתחילה כאשר לא קיימת אזהרה רשמית של משרד הבריאות. בנסיבות כאלה שבהן חברת התעופה לא מבטלת את הטיסה ולא יוזמת את ההחזר, רק הסעיף של "כיסוי ביטול נסיעה" בתוך ביטוח נסיעות לחו"ל יעניק את הכיסוי הרלוונטי.

מהו סעיף "קיצור נסיעה"?

סעיף אחר ולא פחות חשוב שכדאי להכניס בתקופה הזו אל כל פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל הוא קיצור נסיעה, שמאפשר לקבל החזר כספי בגין קנס שינוי מועד הטיסה או ברכישת כרטיס טיסה חדש.

בקשה להחזר כספי בגין קיצור נסיעה לחו"ל אפשר להגיש מסיבות רפואיות לא צפויות, לרבות מצב רפואי של המבוטח או המלווה וגם במקרה של מוות או אשפוז של בן משפחה קרוב עקב תאונה או מחלה.

מה לגבי החזר עלויות להוצאות רפואיות?

בתקופת הקורונה, הוצאות על אשפוז בזמן שהיה בחו"ל כבר לא נראות דמיוניות כל כך. לכן, צריך לקבל הצעה שכוללת כיסויים שונים למימון הוצאות רפואיות.

לבסוף, את המחיר של ביטוח נסיעות לחו"ל כדאי לבדוק ביחס לתקרת החזר הוצאות העלויות הרפואיות. באותה הזדמנות, בוחרים כיסויים בהתאם לאופי החופשה: כיסוי לספורט אתגרי או ספורט חורף בחופשת סקי, כיסוי איתור וחילוץ אם נוסעים ליעד רחוק או מתכננים להגיע למדינת עולם שלישי וכן הלאה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.