תפריט עמוד

ביטוחים לטווח ארוך וביטוחים לטווח קצר

בין אם אתם מחפשים ביטוח לטווח ארוך, דוגמת ביטוח דירה או ביטוח רכב, או זקוקים לביטוח לטווח קצר, כמו ביטוח נסיעות לחו"ל – שניהם יספקו הגנה מפני צרות או בעיות שצצות לפתע ויקנו לכם שלוות נפש. הנה ההבדלים בין שתי צורות הביטוח

עולם הביטוחים נועד לתת לכל אדם תחושה של הגנה, הרגשה של הכנה מקסימלית לכל אסון וצרה. הביטוחים השונים שומרים עלינו מהפחדים שלנו, בין אם הפחד הוא פגיעה בכושר ההשתכרות שתוביל להידרדרות כלכלית של כל המשפחה, מחלה שאין לה מענה משירותי הבריאות הציבוריים, או נזק לרכוש. מאמר זה יפרט על ההבדלים בין שתי צורות נפוצות של ביטוח – לטווח קצר ולטווח ארוך.

ממה נובע ההבדל המהותי בין ביטוחים לטווח ארוך וקצר?

מאחר והמטרה העיקרית של הביטוחים היא לספק הגנה ותחושה שעשיתם כל שתוכלו כדי להימנע מאסון כלכלי או אישי, רבים חושבים על ביטוח רק כהתחייבות לטווח הארוך. למעשה, השינויים בחיים המודרניים הם תכופים בהרבה מאשר בעבר, והצורך של הציבור בשירותי הגנה וביטוח נקודתיים מתגבר. שינוי מיקום זמני, בין אם לצורך ביקור או טיול במדינה אחרת, מחייב ביטוח נסיעות לחו"ל שיאפשר לכם לקבל שירותי בריאות במדינת היעד בזמן המוגבל של הטיול, וכך גם במקרים של השכרת רכב לזמן מוגבל. ההבדל בין ביטוח לזמן קצר וביטוחים לטווח ארוך הוא מינימלי, מאחר ושניהם עונים בדיוק על אותו הצורך – הרגעת חששות ומתן כיסוי כספי במקרה של אסון.

ביטוחים נפוצים לטווח ארוך

מרבית האנשים מבלים את רוב חייהם בצורה קבועה ועקבית פחות או יותר – הולכים לאותה עבודה, חוזרים לאותו בית, מנהלים את אותו אורח חיים. התקופות הללו אידיאליות להצטייד בביטוח לטווח ארוך, אשר ישמור עליכם מפני פגיעה בשגרה היקרה לכם כל כך.

ביטוח דירה הוא ביטוח אשר נועד לשמור על בית המגורים שלכם, המהווה את הרכוש היקר ביותר של רוב משקי הבית בישראל. הביטוח מכיל ביטוח מבנה, אשר נועד להגן מנזקי תשתית ולספק שירותי תיקונים ופיצוי על ירידת ערך, וביטוח תכולה אשר נועד לאפשר ללקוחות חברת הביטוח להשתקם מנזק לרכושם הפרטי, ולרכוש תחליף במהירות המקסימלית. ביטוח רכב הוא דוגמה נוספת לביטוח לטווח ארוך. ביטוח הרכב כולל ביטוח חובה אשר נועד להגן במקרים של פגיעה בבני אדם, וביטוחים נוספים כמו ביטוח צד ג', המעניק ביטחון שבמקרה שתגרמו נזק לצד שאינו מעורב בתאונה, חברת הביטוח תהיה לצידכם כדי לפצות אותו ולא תשאיר אתכם בודדים במערכה. ביטוח בריאות פרטי, אשר מעניק שירותי בריאות מתקדמים, בין אם על ידי רפואה מייעצת בלי לחכות בתור או מתן טיפול תרופתי אשר נמצא מחוץ לסל הבריאות הישראלי, הוא דוגמה נוספת לביטוח ארוך טווח.

ביטוחים נפוצים לטווח קצר

ביטוחים לטווח הקצר נועדו לאפשר לכם לצאת מהשגרה, אך עדיין להרגיש ביטחון. כולם מכירים את תחושת הפחד הקל לפני יציאה לטיול ארוך, או לפני ששוכרים רכב לזמן מוגבל או משכירים את הדירה באופן זמני. ביטוחים נפוצים לטווח הקצר נועדו לסייע להתמודד עם החשש מיציאה מהשגרה, ולספק לכם מטרייה של הגנה פיננסית עד שתחזרו אל השגרה המוכרת והאהובה.

יש מגוון עצום של ביטוחים לטווח קצר. ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אולי המוכר והנפוץ ביניהם. ביטוח זה מאפשר לקבל שירותי בריאות בזמן טיול מחוץ לגבולות המדינה. שירותי בריאות יכולים לעלות עשרות ואף מאות אלפי שקלים במדינות מסוימות, וביטוח נסיעות לחו"ל יסייע לכם לעמוד בתשלום ולקבל שירותי בריאות מעולים. ביטוחים נוספים לטווח קצר כוללים ביטוח זמני לרכב, אשר נועד לביצוע נסיעות לזמן מוגבל ברכב אשר אתם משכירים, או ביטוח זמני להשכרת דירת המגורים, שמאפשר לכם לסבלט אותה בזמן שאינכם נמצאים בה ועדיין לקבל פיצוי במקרה של נזקים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.