תפריט עמוד

איך בוחרים מלון בחו"ל: כל מה שצריך לדעת

סוג המלון, מיקומו והשירותים שהוא מציע יכולים להשפיע באופן מכריע על איכות החופשה ועל ההנאה שלכם ממנה. אספנו הרבה טיפים מועילים, שיעזרו לכם לבחור את המלון המושלם, כזה שיתרום להצלחת החופשה בחו"ל

הזמנתם טיסה לחו"ל? נהדר. הגיע הזמן לשלב הבא, זה שיקבע את איכות החופשה – האם היא תהיה חלומית או סיוטית – בחירת מלון. אז איך בוחרים את המלון המתאים לכם ביותר, למה כדאי לשים לב ואיך להתנהל מול המלון כדי להבטיח חופשה מוצלחת? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור מלון בחו"ל:

• דעו מה אתם רוצים. לפני שניגשים להזמנה, כדאי להחליט מה הכי חשוב עבורכם: האם אתם מעדיפים מלון של רשת גדולה ומוכרת או מלון בוטיק אינטימי ומלא אופי? האם אתם אוהבים לפתוח את היום בארוחת בוקר עשירה או שאתם מעדיפים לשלם קצת פחות ומוכנים להסתפק בארוחת בוקר בסיסית או אפילו לוותר בכלל עליה? האם אתם מחפשים מקום פשוט ונעים או שאתם לא מוכנים להתפשר על פינוקים של מלון פאר? אחרי שתענו לעצמכם על השאלות האלה, תוכלו לעבור לשלב הבא.

• מיקום. המיקום של המלון הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר. חשוב לוודא, בעיקר אם אין לכם רכב צמוד, שהמלון נמצא במיקום מרכזי או במרחק הליכה קצרה מתחבורה ציבורית. אל תסתמכו על תיאור המיקום באתר של המלון. מרחק הוא עניין יחסי ומלונות רבים שמציגים את עצמם כ"קרובים לכל האטרקציות המרכזיות" יצריכו מכם להחליף כמה תחנות מטרו לפני שתגיעו ליעד המבוקש. תמיד בדקו את המיקום במפה וודאו שהוא קרוב למקומות שמעניינים אתכם. בנוסף, אם המלון שאתם מחפשים זול באופן מפתיע, חשוב לבדוק שהוא לא ממוקם באזור מפוקפק, שלא נעים להסתובב בו בשעות החשכה.

המיקום הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת המלון | צילומים: שאטרסטוק

המיקום הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת המלון | צילומים: שאטרסטוק

• חדרים. בחירת החדר תלויה בהרכב שבו אתם מטיילים. למשפחה מתאים חדר מרווח או שני חדרים צמודים עם דלת מקשרת; אם אתם בחופשה רומנטית, ודאי תעדיפו מיטה זוגית על פני שתי מיטות יחיד וכדומה. בנוסף, בדקו מתי חדרי המלון שופצו לאחרונה. למלון ישן אמנם יש קסם מסוים, אבל כשמגיעים לחדר שקירותיו מתקלפים והאמבטיה מצהיבה, זה כבר פחות קסום. אם נראה לכם שעבר זמן רב מדי מאז השיפוץ האחרון, כדאי לכם לחפש מלון אחר. ועוד בענייני שיפוצים – כדאי לוודא שהמלון לא בשיפוצים ושכל מתקניו פועלים בתקופת האירוח שלכם. לא נעים להגיע לחופשת קיץ משפחתית ביוון ולגלות שבריכת המלון נמצאת בשיפוצים.

• מה כלול במחיר? יש שירותים שבחלק מהמלונות כלולים במחיר הלינה ואילו באחרים הם כרוכים בתשלום נוסף. לפני ההזמנה כדאי לבדוק אץ השירותים הבאים כלולים במחיר: Wi-Fi, מיזוג אוויר, ארוחת בוקר וחניה. מה שנראה מובן מאליו למטייל הישראלי, עשוי להוסיף סכום לא מבוטל למחיר הסופי. יש שירותים נוספים שעלולים לעתים להיות כרוכים בתשלום נוסף, כמו שימוש בבריכה או בספא.

• ארוחת הבוקר. גם במלונות בהם ארוחת הבוקר כלולה במחיר, לרוב לא מדובר בארוחה שאתם מכירים ממלונות ישראלים. במרבית המלונות באירופה מוגשת ארוחת בוקר קונטיננטלית, המורכבת  שתייה חמה וקרה, לחמים, מאפים וממרחים. לעתים הארוחה כוללת גם בשרים קרים, גבינות, דגני בוקר ופירות.

ארוחת הבוקר הקונטיננטלית המוגשת ברבים ממלונות אירופה כוללת לרוב מאפים, חמאה וריבה,קפה ומיץ

ארוחת הבוקר הקונטיננטלית המוגשת ברבים ממלונות אירופה כוללת לרוב מאפים, חמאה וריבה,קפה ומיץ

• הזמנה אונליין. באינטרנט יש היצע גדול של אתרי הזמנת מלונות ואתרי השוואת מחירים. אחרי שתחליטו על היעד, סוג המלון והתקציב, תוכלו לחפש באחד האתרים הללו את מלון החלומות שלכם לפי פרמטרים כמו מיקום, דירוג כוכבים, מתקני המלון, סוג האירוח (מלון דירות, מלון בוטיק וכיו"ב) ועוד.

• ביקורות של אורחים אחרים. אחרי שיש לכם רשימה עם כמה מלונות אופציונליים, כדאי לקרוא מה כתבו עליהם אנשים שהתארחו שם. בחלק מאתרי הזמנת המלונות, דוגמת Booking , מאפשרים לכתוב ביקורת רק למי שהזמין בעבר את המלון, כך שניתן לצפות לביקורות אמינות למדי. בנוסף, ניתן להיעזר באתרים כמו Trip Advisor. באופן כללי, כדאי להתמקד בהמלצות שפורסמו בשנה האחרונה ולא להסתמך על ממוצע הדירוג, שמכניס לשקלול גם המלצות מלפני עשר שנים. במקרה כזה, "החדר עם העיצוב החדיש" שהמליצו עליו ב-2005 ייראה מיושן השנה, וסביר להניח ש"פקידת הקבלה החביבה להפליא" כבר מזמן עובדת במקום אחר.

ועוד בעניין ההמלצות: כדאי לקרוא גם מה כתוב בדירוגים הנמוכים. שימו לב אם יש תבנית מסוימת שחוזרת על עצמה, כמו למשל בעיות ניקיון או היצע דל בארוחת הבוקר. יש דברים שלא יטרידו אתכם, ויש כאלה שעלולים להוות בעיה גם עבורכם.

לפני ההזמנה כדאי לוודא האם יש מיטה זוגית או שתי מיטות יחיד ומהם סידורי השינה לילדים

לפני ההזמנה כדאי לוודא האם יש מיטה זוגית או שתי מיטות יחיד ומהם סידורי השינה לילדים

• צרו קשר עם המלון. בין אם אתם מזמינים דרך סוכן נסיעות או אתר הזמנות, תמיד כדאי ליצור קשר ישיר עם המלון לפני שאתם מוסרים את פרטי האשראי שלכם. בין השאר, תוכלו לברר פרטים חשובים כמו האם יש אפשרות לשמור את המזוודות לאחר הצ'ק אאוט. בנוסף, כיוון שאתרי הזמנות גובים מהמלונות עמלה גבוהה, פנייה ישירה למלון עם פירוט של ההצעה שקיבלתם יכולה להניב הנחה לא צפויה, שתשתלם לשני הצדדים.

• האותיות הקטנות. חשוב לקרוא את האותיות הקטנות בעת ביצוע ההזמנה. לא נעים לגלות אחרי שכבר הזמנתם, שהמחיר לא כולל מיסים או שתשלום מלא נדרש גם אם ביטלתם את ההזמנה.

• בקשות מיוחדות. גם אחרי שסיימתם את תהליך ההזמנה כדאי ליצור קשר עם המלון, כדי לוודא שההזמנה נרשמה ולבקש בקשות מיוחדות (למשל, עריסה לתינוק או חדר שפונה לנוף). יום או יומיים לפני ההגעה, צרו קשר עם המלון וודאו שוב שהבקשות שלכם מטופלות.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.