תפריט עמוד

בולגריה שלא היכרתם

בולגריה האקזוטית והמרתקת עשירה באתרי נופש וספא מפנקים לכל המשפחה; אתרי סקי במחירים נוחים; מעיינות טבעיים עם מים טרמיים; קולינריה משובחת; נופים מהפנטים; מעיינות מרפא; מנזרים וכנסיות; יינות מעולים; מגרשי גולף ברמה אירופית גבוהה; כפרי דייגים; מוזיאונים מעניינים ותרבות מרתקת

משרד התיירות של בולגריה יוצא בימים אלה בקמפיין חדש לציבור הישראלי לחשיפת והצגת אתרי הספא, הסקי, המעיינות החמים, הקולינריה והתרבות העשירה בפנינת הבלקן

בולגריה האקזוטית והמרתקת עשירה באתרי נופש וספא מפנקים לכל המשפחה; אתרי סקי במחירים נוחים; מעיינות טבעיים עם מים טרמיים; קולינריה משובחת; נופים מהפנטים; מעיינות מרפא; מנזרים וכנסיות; יינות מעולים; מגרשי גולף ברמה אירופית גבוהה; כפרי דייגים; מוזיאונים מעניינים ותרבות מרתקת

משרד התיירות של בולגריה יוצא בימים אלה בקמפיין לציבור הישראלי לחשיפת והצגת אתרי הספא, הסקי, המעיינות המינרליים, העיירות הציוריות והתרבות העשירה בפנינת הבלקן.

בולגריה ממוקמת בדרום מזרח אירופה בחצי האי הבלקני. הטבע של בולגריה מגוון מאוד: שמורות טבע, חופים קסומים, יערות , מערות נטיפים, קניונים, אגמים, מעיינות חמים ושלג בפסגות ההרים הגבוהים: הרי הרילה, רכס הרי הרודופי והרי פירין. היערות בבולגריה מהווים כ-37 אחוז משטחה של המדינה וההרים תופסים יותר מחצי משטחה. בבולגריה תעשייה גדולה של שמן חמניות והיא נחשבת ליצואנית מספר 1 באירופה של שמן ורדים.  ק"ג של שמן ורדים עולה יותר מזהב – כ-10,000 דולר.

בולגריה היא אחת המדינות העשירות באירופה באתרי ספא ואחת המדינות המובילות בעולם במספר מעיינות מינרליים (600 במספר), מתוכם מעל 80 אחוז הם בעלי תכונות מרפא. שטחה של בולגריה פי 4 ויותר ממדינת ישראל (כ-111 אלף קמ"ר). יש בה שמורות טבע רבות.  בולגריה מושכת אליה צפרים מרחבי העולם. יש בה היסטוריה מרתקת שמשלבת את התרבות התראקית, הרומית והביזנטית.

המיקוד של הקמפיין הפעם הוא בחלק הדרום מערבי, הפראי והלא מספיק מוכר של בולגריה. שם נמצאים הרים מושלגים גבוהים, אתרי ספא עשירים, מעיינות מינרליים עם מים חמים, יערות פראיים, קולינריה משובחת ותרבות עשירה.

מתחילים מסופיה

את המסלול נתחיל בבירה סופיה, אליה מגיעים בטיסה מישראל שנמשכת כשעתיים ורבע. משדה התעופה ניתן לקחת מטרו ולהגיע בתוך רבע שעה למרכז סופיה. אופציה אחרת היא לקחת מונית או לשכור רכב. אחד מהמבנים המיוחדים במרכז סופיה שמושכים את תשומת הלב היא קתדרלת אלכסנדר נבסקי. הקתדרלה נבנתה בסגנון אדריכלי נאו-ביזנטי. בנייתה החלה בשנת 1882 והסתיימה בשנת 1912. גובהה המרבי הוא 53 מטר וגובה כיפתה 48 מטר. הכנסייה הוקמה להנצחת חיילי צבא האימפריה הרוסית, שנהרגו במהלך המלחמה העות'מנית-רוסית (1878-1877), אשר בעקבותיה הוקמה נסיכות בולגריה לאחר כ-500 שנות שלטון עות'מאני.

מבנה מעניין ומרשים נוסף בסופיה הוא בית הכנסת, שנחשב לבית הכנסת הגדול ביותר בבלקן והשלישי בגודלו באירופה. בית הכנסת נחנך בשנת 1909 במעמד הצאר פרדיננד הראשון. הבניין משלב סגנונות בנייה שונים. העמודים עשויים שיש איטלקי, והחלל הפנימי מעוטר בגילופי עץ ובפסיפס בסגנון ונציאני בחלונות. משקלה של הנברשת כ-1,700 ק"ג.  בשנת 1955 הוכרז בית הכנסת כמרכז תרבות לאומי של בולגריה. שני בתי מלון בולטים בסופיה ברמת 5 כוכבים הם אינטרקונטיננטל סופיה ומלון גרנד הוטל מילניום, שמצויד בספא חדיש ומשוכלל ברמה הגבוהה ביותר עם חדר מלח, חמאם טורקי מפואר ועוד. סופיה משופעת במוזיאונים, במבנים מרשימים כגון: בניין האופרה, התיאטרון הלאומי "איוואן ואזוב" ובניין הנשיאות, בפארקים כגון: "בוריסובה גרדינה" ובממצאים ארכיאולוגיים חשובים. שדרת ויטושה נחשבת לרחוב הקניות הראשי של סופיה.

אתר הסקי בנסקו

בדרך לאתר הסקי בנסקו עוברים דרך פארק הדובים בליצה. מדובר במקלט לדובים מרחבי הבלקן. אותם דובים נשבו, עברו עינויים, ואולצו לבדר את העוברים ושבים ובפארק בליצה הם עוברים שיקום וטיפול מתאים. כיום נמצאים בפארק 19 דובים. פארק הדובים הוקם על המורדות הדרומיים של הרי רילה, בשטח של 12 דונם מוקף גדרות – בשטח הדומה לאזור הגידול הטבעי של הדובים. בעיירה בנסקו הנפלאה נמצא אתר הסקי הגדול ביותר בבולגריה. בנסקו נמצאת בגובה 925 מטר על המורדות הצפוניים של הרי פירין. באתר הסקי של בנסקו ישנם 14 מסלולי סקי, שאורכם הכולל 70 ק"מ. הנקודה הגבוהה ביותר באתר ממוקמת בגובה של 2,560 מטר. באתר 14 מעליות סקי והוא מארח תחרויות בינלאומיות גדולות. בבנסקו נמצאים גם טברנות ומועדוני "אפר'ה סקי" במחירים נוחים וזולים בהשוואה לישראל. אחד מבתי המלון הטובים ביותר בבנסקו הוא מלון קמפינסקי המפואר. במלון 157 חדרים בסגנון אלפיני ונוף מרהיב מהמרפסות בחדרים, שצופות להרי פירין. בפירין יש מעל ל-60 פסגות המתנשאות לגובה של יותר מ-2,500 מטר. הספא במלון מציע סוגים שונים של סאונה כגון: סאונה פינית, סאונת צמחים, תא אינפרא אדום, אמבט אדים ארומטי כשגולת הכותרת היא חדר שלג ייחודי במתחם הסאונה. אחת מהאטרקציות בביקור בבנסקו היא טיולי ג'יפים בפסגות הגבוהות. נגיע במהלך הסיור לעץ האורן של באיקושב שהוא בן יותר מ-1300 שנה. אחת המסעדות המומלצות בבנסקו עם תפריט עשיר של בשרים מעולים היא מסעדת Obetsanova mehana.

בתמונה למעלה: מהעיירה בנסקו

אזור דבין

מערת הנטיפים יגודינסקה, נמצאת כ-20 ק"מ דרומית לעיירה דבין, שמוכרת בזכות המרחצאות החמים שלה. אורכה של המערה 10 ק"מ והיא נחשבת לאחת המערות הארוכות ביותר בבולגריה. משם נמשיך בג'יפ לביקור בתצפית עוצרת נשימה בשם עין הנשר (Orlovo Oko) בגובה של 1,563 מטר. לא נפסח על ביקור בקניון טריגדד המרשים והיפהפה. זהו קניון קארסט, בעומק של 250 מטר, עם קירות תלולים משני צדי הכביש. מומלץ מאוד לבקר בכפר הציורי שירוקה לאקה, שנמצא למרגלות הפסגה הגבוהה ביותר של הרי הרודופי. הבתים בנויים אבן וקורות עץ ועצי אגוז מלך מקשטים את הסימטאות הפסטורליות. אתר סקי מרכזי נוסף בדרום הרי הרודופי הוא "פמפורובו", בגובה של 1,650מטר מעל פני הים ועם מדרונות צחורים המשתרעים על פני 65 ק"מ של יופי טבעי. האתר מותאם למתחילים ולמקצוענים. גם כאן ניתן ליהנות מחבילות משתלמות ואטרקטיביות במיוחד.

הכפר שירוקה

הכפר שירוקה

הרי רודופי והר רילה

יעד תיירותי מרשים נוסף הוא מנזר באצ'קובו, המנזר השני בגודלו בבולגריה. המנזר, שנבנה בשנת  1083 ושופץ בהמשך, מוקף מעל עבריו בהרי רודופי המשווים לו אווירה קסומה. בתוך כנסיית המנזר קבורים זה לצד זה שני חסידי אומות עולם – מטרופוליטן סטפן ומטרופוליטן קיריל, ראשי הכנסייה הפרובוסלבית בסופיה ופלובדיב, שלקחו חלק חשוב בהצלת יהודי בולגריה במלחמת העולם השנייה. ביקור בבולגריה אינו יכול להיות שלם בלי ביקור בפלובדיב הקסומה, העיר השנייה בגודלה בבולגריה. העיר הוכתרה בשנת 2019 כבירת התרבות של אירופה. אטרקציות המרכזיות בעיר הן התיאטרון הרומי, המוזיאון האתנוגרפי, רובע קפנה, העיר העתיקה ועוד. התחנה הבאה במסע שלנו היא ברית הספא של בולגריה "ולינגראד", על מורדות הרי רודופי. העיר נודעת בזכות מעיינות המרפא המצויים בסביבתה. מלון גרנד הוטל ולינגרד הוא מקום מושלם לחופשת ספא עם בריכות שחיה מקורות וחיצוניות עם מים מינרליים ומתחם ספא נהדר ומפנק. נסיים את המסע עם אתר הסקי בורובץ' Borovetz)), שמזכיר את האלפים, וממוקם בגובה 1,350 מטר לרגלי הפסגה Mousala, שגובה 2,925 מטרים. המסלולים מתפתלים על מדרונות הר רילה. יש באתר מגוון מסלולי גלישה לכל הרמות והוא מציע מגוון אפשרויות של אפרה סקי. באתר יש מסעדות, בתי מלון בכל הרמות, חנויות ומערכת מעליות טובה. מלון רילה שוכן בקצה מדרונות הסקי והוא מציע מתחם ספא, מסעדות ועוד שלל פינוקים לכל המשפחה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.