תפריט עמוד

בולגריה משנה תדמית

בולגריה היא הרבה יותר מאתרי הנופש שלחוף הים השחור. יש בה טבע פראי, רכסי הרים תלולים, יערות עבותים, מערות קרסטיות, אגמים ומפלים וכפרים ציוריים עם תושבים מכניסי אורחים

בעיני המטיילים הישראלים, בולגריה נתפסת כאתר נופש קלאסי, בשל הפופולאריות הרבה של עיירות הנופש שבמזרח המדינה, לחוף הים השחור, כמו ורנה ובורגס. רק מעטים יודעים שבבולגריה, בעיקר בדרום המדינה ובמערבה, יש טבע פראי, נופים בתוליים, רכסי הרים דרמטיים, יערות, אגמים נסתרים ומפלים. כל אלה הופכים את בולגריה לאידיאלית עבור טיולי ג'יפים או טרקים רגליים.

אחד היתרונות הגדולים של בולגריה הוא שמדובר ביעד מאוד נוח. מעבר לעובדה שניתן להגיע אליה בטיסה קצרה מישראל, התשתית התיירותית במדינה היא ברמה גבוהה ולא צריך להתפשר על תנאי הטיול. אחרי יום שלם בשטח אפשר ליהנות ממלונות נוחים ונעימים ומארוחות משובחות. יחד עם זאת, המדינה לא מאוד מיושבת ויש בה המון טבע פתוח. מגוון המסלולים בבולגריה רחב מאוד וכל אחד יכול למצוא מסלול כרצונו, בין אם מדובר בטרק מאתגר או במסלול הליכה קליל בחיק הטבע.

הטיול בבולגריה כולל ביקור בעיירות ובכפרים עתיקים

טיולי הג'יפים של MEDRAFT בבולגריה הם טיולים קלאסיים, שמתאימים במיוחד לג'יפאים מתחילים. אלה טיולים רגועים שמציעים שילוב מנצח של הרבה שטח ביחד עם הליכה בטבע, טיולים במערות, טיפוס לפסגות הרים עם יערות ומפלים, ביקור בשווקים מקומיים ובעיירות ציוריות שלא השתנו כבר מאות שנים, עם בתי צפחה ומסורות עתיקות שנשתמרו היטב. הדרך מזמנת פינות חמד רבות בהן עוצרים לפיקניק בחיק הטבע, מול נוף מרהיב. הלינה היא במלונות הטובים ביותר שישנם באזור, כולל מלונות ספא מפנקים באתרי סקי. גם האוכל הבולגרי מצוין ומתאים במיוחד לחיך הישראלי, עם הרבה קבב, סלטים טריים ומצוינים ויוגורט כבשים נהדר.

טיול ג'יפים בבולגריה עוב בפינות חמד בטבע הירוק

הנה טעימה ממה שרואים וחווים בטיולים של MEDRAFT בבולגריה:

רכסי הרים: אזור דרום בולגריה, בו מתמקדים הטיולים של MEDRAFT, הוא אזור הררי, ובו נמצאים רכס הרי רודופי ושני רכסי המשנה שלו: הרי פירין והרי רילה. הטיולים כוללים טיפוס לפסגות שגובהן מעל 2,000 מטר, בהן אפשר ליהנות, בנוסף לאוויר הרים צלול, מיערות עד צפופים, אגמים נסתרים, קניונים מיוערים, נחלים שוצפים ועוד.

מערות קרסטיות: באזור הרי הרילה והרודופי יש הרבה מערות קרסטיות מרשימות, בהן מערת נטיפים קרסטית הנחבאת על צלע ההר באזור העיר סמולאן, בה שוכנים עטלפים. מרשימה לא פחות היא מערת "לוע השטן" ששוכנת ברכסים הדרומיים של הרודופי, ובה זורם נחל תת קרקעי.

הטיול מזמן מפגש עם מסורות שלא השתנו כבר מאות שנים

כפרים ועיירות: לא רק אתרי טבע מרהיבים יש בבולגריה אלא גם שפע של כפרים זעירים ועיירות ציוריות. בכפרים אלה ניתן לפגוש, בנוסף לארכיטקטורה ייחודית, תושבים מכניסי אורחים ששומרים על המסורות הייחודיות של המקום, ומעבדים את השדות בשיטות של חקלאות עתיקה שלא השתנתה מאות שנים. כאן אפשר לפגוש את הגברים חורשים בסוס רתום למחרשת עץ ואת הנשים לבושות בשמלות צבעוניות וזורעות את השדות כשהן שולפות זרעים מכיס הסינר. עם הכפרים המעניינים ניתן למנות את הכפר שירקו-לוקה, שגגות בתיו עשויים מאבן הצפחה המקומית; הכפר קובצ'ה ויצ'ה בן ה-400, שנשתמר בדיוק כפי שהוא; והעיירה מלניק, הקטנה ביותר בבולגריה, שבה מתגוררים רק כמאתיים תושבים.

לצד טבע קסום, בולגריה מציעה שכיות תרבות מרתקות

עיר הבירה סופיה: אחרי שבוע של טיולים בין הרים וכפרים מסתיים הטיול בבולגריה בבירה סופיה, ששוכנת בגובה 450 מטר ונחשבת לבירה הגבוהה באירופה. זוהי עיר ססגונית ומעניינת עם הרבה מוזיאונים מעניינים ושפע של כנסיות מפוארות, מסגדים וגם אחד מבתי הכנסת הגדולים באירופה, זה לצד זה.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.