תפריט עמוד

באוסטרליה מחכים ל"אוסטרליה"

בכורת הסרט "אוסטרליה" מעוררת התרגשות רבה באוסטרליה. הסרט, שעלילתו מתרחשת במלחמת העולם השנייה, זוכה להתעניינות רבה של התקשורת הודות לניקול קידמן ויו ג'קמן האוסטרלים שמככבים בו, אבל גורמי תיירות טוענים שהכוכב האמיתי של הסרט הוא המדינה עצמה.

לשכת התיירות האוסטרלית יצאה בקמפיין פרסום בינלאומי בעלות של 26 מיליון דולר, המבוסס על הסרט. הקמפיין מדגיש את הטבע הפראי של מערב אוסטרליה ומעודד את התיירים למלא את המצברים בחופשה הרחק מהערים הגדולות ומחיי היום יום העמוסים.

"ידענו שהסרט הענק הזה ייצור גל של פרסום שישים את אוסטרליה תחת אור הזרקורים", אומר ג'וף בקלי, יו"ר לשכת התיירות של אוסטרליה.

הסרט עוקב אחר סיפורה של בת אצילים באוסטרליה במהלך מלחמת העולם השנייה. הסרט צולם ברובו במערב הפראי של אוסטרליה, בעיקר בעיירה קטנה בשם קונונורה המרוחקת שלוש שעות נסיעה מפרת', ובאיזור קימברלי.

הסצנות של מלחמת העולם השנייה צולמו בעיקר בעיר הצפון מזרחית דארווין, בה נהרגו במהלך 1943-1942 יותר מ- 900 איש בפשיטות יפניות. המבקרים בדארווין יכולים לראות בה אנדרטה לזכר התקיפה הזו.

סצנות אחרות המתרחשות בדארווין צולמו למעשה בבוון שבקווינסלנד, עיר חוף השוכנת צפונית לאיי וויטסנדיי. בית סטריקלנד בנמל סידני, וילה היסטורית מ-1850 עם גן מרשים, שימשה לצילום "בית הממשל של דארווין" בסרט.

כמה מפעילי טיולים כבר החלו להציע טיולים לאזור קימברלי שמבוססים על הסרט, ומדינת מערב אוסטרליה כבר החלה בקמפיין תיירותי משל עצמה בעלות של 1.4 מיליון דולר. "אנחנו רוצים להבטיח שהצופים בסרט שמעוניינים לבקר באזור בעקבות הסרט, יידעו שמה שהם רואים בסרט זה באמת הנופים המדהימים והרפתקאת האאוטבק של מערב אוסטרליה שהם מצפים לה", אמרה ליז קונסטבל, שרת התיירות של המדינה, בשבוע בעבר.

גם בטרירטוריה הצפונית, שם שוכנת דארווין, השקיעו בקמפיין תיירותי של 393,000 דולר בהשראת הסרט, בו האזור מוצג כ"אאוטבק האמיתי". ראש הטריטוריה הצפונית, פול הנדרסון, אומר ש"הסרט הולך לשים אותנו על המפה".

הקמפיין התיירותי של לשכת התיירות האוסטרלית, שנקרא "בואו לשוטט", כולל שני תשדירי פרסומת שבוימו על ידי במאי הסרט באז לרמן, שגם הוא אוסטרלי. התשדירים, שמשודרים ב-23 מדינות, מציגים אנשי עסקים עסוקים שזוכים לביקור מילד אבוריג'יני שזורה חול אדום על ידיהם. "לפעמים, אנחנו צריכים ללכת לאיבוד כדי למצוא את עצמנו", לוחש הילד. "לפעמים אנחנו צריכים ללכת לשוטט". בשלב זה אנשי העסקים נלקחים לפיקניק של אור ירח תחת עץ באובב, או שהם שוחים שחייה מרעננת בבריכה טבעית.

מי שביקר את תשדירי הפרסומת הוא כוכב העבר האוסטרלי פול הוגן, שזכור מהסרט "קרוקודיל דנדי". לפני כמה עשורים השתתף הוגן במודעות פרסומת שקוראות לאנשים לבקר באוסטרליה. בפרסומות אלו הושם דגש על האירוח החם והידידותיות בהם מפורסמים האוסטרלים. "אם אני מגיע לביקור בביתך ואני רוצה לחזור אליו שוב, זה משום שנהניתי מחברתך, לא מהריהוט", אומר הוגן. הוא מתלונן על כך שהקמפיין החדש מתעלם מהאוסטרלים האמיתיים ושם דגש על הטבע.

אם הקמפיין יצליח, זו לא תהיה הפעם הראשונה בה סרט מחזק תיירות לאזור מסוים. אנני דונדס, המנהלת האזורית בארה"ב של לשכת התיירות של ניו זילנד, מספרת שטרילוגיית סרטי "שר הטבעות" היתה בין התורמים המשמעותיים ביותר למודעות לניו זילנד בשנים 2006-2003. דונדס מעריכה שהתיירות הנכנסת לניו זילנד גדלה ב-5-3 אחוזים בשנה, בכל אחת מהשנים בהן יצאו סרטי הטרילוגיה. "קראנו לזה הפרסומת בת שלוש השעות שלנו", היא צוחקת.

בלשכות התיירות באוסטרליה מקווים שיופיה הטבעי של המדינה יפתה את הצופים בסרט לבקר במדינה. גורם נוסף שעשוי למשוך לאוסטרליה תיירים, ובעיקר תיירות, הוא "מי הפוריות" של קונונורה, עליהם סיפרה ניקול קידמן בראיונות לקידום הסרט. קידמן סיפרה שהיא ושש נשים נוספות שהשתתפו בסרט נכנסו להריון לאחר ששחו בין המפלים הסמוכים לקונונורה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.