תפריט עמוד

את החגים השנה חוגגים בחו"ל

בין אם ביליתם את חופשת הקיץ בארץ או שהטיול לחו"ל השאיר לכם טעם של עוד, חגי תשרי הם הזדמנות נהדרת לצאת לחופשה בחו"ל. מזג האוויר נעים יותר, האתרים אינם עמוסים וגם המחירים נוחים בהרבה

מאות אלפי ישראלים בחרו גם השנה לבלות חלק מחופשת הקיץ מעבר לים, בחופשה זוגית או משפחתית. אך עבור אלו שבילו בין חופי הים ואתרי הטבע בישראל, או אלו שחופשת הקיץ הותירה בהם טעם של עוד, בשורות טובות בפינו: חגי תשרי ממש מעבר לפינה, והשנה ההזדמנות לחופשה חלומית בין התפוח בדבש לקישוטים בסוכה, גדולה מאי פעם.

תקופה אידיאלית ליציאה לחו"ל
כל מי שטייל בעבר בחגי ראשית השנה העברית, כבר יודע שאמנם שדה התעופה מלא כמעט כמו באוגוסט ומחירי הטיסות נושקים לאלו של החודשים הלוהטים, אך ברגע הנחיתה ביעד הנכסף, אי אפשר שלא לשים לב להבדל: רוח קרירה נושבת ברחובות ערי אירופה וארצות הברית; מחירי המלונות צוללים בעשרות אחוזים, שכן לאחינו הגויים אין "גשר" של חגים, וב-1 לספטמבר כולם שם חוזרים לעבוד וללמוד; אתרי הבילוי, החופים והפארקים אינם גדושים באלפי תיירים. והאווירה נעימה ומפלאה, כמו שנופשי יולי אוגוסט יכולים רק לחלום עליה…

רגע של שקט מול אגם בשווייץ. כשחופשות הקיץ מסתיימות, המקומות הכי יפים בחו"ל נותרים ריקים ושלווים

כאמור, השנה קיימת הזדמנות נפלאה לצאת לחופשה חלומית במחיר שווה לכל נפש, כמעט ללא צורך בימי חופשה ממקום העבודה או בימים ללא לימודים לדור העתיד. ראש השנה חל השנה החל משעת השקיעה ב-13 לספטמבר ועד ל-15 לאותו החודש. בדיוק שבוע לאחר מכן, ב-22 לחודש, נפתח צום הכיפורים למשך כ-24 שעות. ארבעה ימים מאוחר יותר, ב-27 לספטמבר, נפתחות חגיגות חג הסוכות. שקיעת החמה של הרביעי לאוקטובר מסמלת את תחילתן של הקפות התורה בחג שמחת התורה. אכן, סמיכות נדירה בין חג אחד למשנהו, והכל (כמעט) בחודש ספטמבר הנפלא.

לקראת סוף תקופת החגים, באזורים צפוניים אפשר ליהנות מצבעי שלכת קסומים

יעדי החופשה המרכזיים לספטמבר הקרוב צפויים להיות ניו יורק, לונדון, פריז, איי יוון, בולגריה, ברלין, פראג ועוד. באיי יוון, לדוגמה, נהנים מטיילי החגים מ-26 מעלות נעימות בשעות היום בממוצע, לעומת 32 ביולי-אוגוסט. גם באירופה מורגשת ירידה מרעננת של 5-4 מעלות לעומת החודשים החמים. לגבי המחיר, הירידה מרעננת לא פחות. לדוגמה, חבילת טיסה פלוס מלון ארבעה כוכבים בלונדון לארבעה לילות מוצעת באוגוסט בלמעלה מ-800 יורו לאדם, בעוד שבספטמבר אותה חבילה בדיוק נמכרת בפחות מ-600 יורו. עשרה לילות בניו יורק יעלו לכם 1,900 דולר (בקירוב) באוגוסט, לעומת 1,550 בחלוף שבועות אחדים. וזהו רק קצה הקרחון.

מבקרים במוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. באוגוסט צפוף כאן הרבה יותר

ונקודה קטנה אך חשובה מאין כמותה, לקראת חופשת החלומות: בסקר שנערך בין מטיילים ישראלים התגלה כי קרוב לעשרה אחוזים מהם לא טורחים להזמין ביטוח נסיעות לחו"ל לפני נסיעתם. אז ראשית, כל הכבוד ל-90 האחוזים שמבינים את החשיבות הגבוהה של העניין. ולגבי השאר, נאחל לכם מכל הלב לא לגלות את החשיבות בדרך הקשה… אל תהססו לרגע. שקלים בודדים היום, עשויים להיות שווים מאות אלפי דולרים במקרים של פציעה, מחלה, אשפוז וכדומה.
 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.