תפריט עמוד

ממש כמו מלונות הבוטיק שצצים בשנים האחרונות חדשות לבקרים, גם בתחום הסקי אנשים רוצים להתרחק מאתרי הענק וליהנות מחוויית גלישה אינטימית ולא המונית באתרים קטנים או מבודדים (או שניהם גם יחד). לאתרים האלה יש הרבה יתרונות: אין תורים ארוכים למעליות, המחירים, בדרך כלל, זולים יותר משל האתרים הנוצצים והמפורסמים, האווירה בהם אותנטית ולא ממוסחרת, והכי חשוב: אפשר לספר לחברים בבית על גלישה במקום שאף אחד עוד לא היה בו. אספנו חמישה אתרים לא המוניים שיבטיחו חופשת סקי שלווה.

פוגרטורי, קולורדו
כולם מכירים את אתר הסקי הנוצץ אספן ואתר הסקי הגדול באמריקה הצפונית, וייל, שניהם שוכנים בקולורדו. אבל רק מעטים מגיעים לפורגטורי (Purgatory) שבהר דורנגו (Durango), בסמוך לעיירה דורנגו. זהו אתר סקי נפלא לגולשים מתחילים ובינוניים, עם הרבה שלג ותנאי גלישה טובים. במקום מעילי פרווה ברחובות העיירה או חליפות סקי מעוצבות במדרונות, תראו כאן בעיקר ג'ינס ומעילי בוקרים. האווירה ידידותית ונעימה ובגלל שרוב הפעילות כאן נעשית דווקא בחודשי הקיץ, בחורף אפשר למצוא לא מעט מקומות לינה במחירי מציאה. האתר אידיאלי גם ללא גולשים, עם המון פעילויות שלג כמו מזחלות, הליכה בנעלי שלג, אבובי שלג, אופנועי שלג, הליכה נורדית ועוד. זהו מקום ידידותי למשפחות, ולילדים יש פארק משלהם עם הרבה פעילויות שלג והפעלות. דורנגו היא עיירה תוססת שעדיין שומרת על הקסם של עיירת בוקרים. יש בה הרבה מסעדות, פאבים, מועדוני לילה וגלריות, כך שגם בתום יום של גלישה לא תשתעממו.
אתר אינטרנט


הרחק מן ההמון הנוצץ, גלישה באתר פורגטורי בהר דורנגו בקולורדו

שאטל, צרפת
בצרפת נמצאים אתרי הסקי הגדולים ביותר והמודרניים ביותר באלפים. הסקי מצוין, אבל מעטים האתרים הצרפתיים בהם ניתן ליהנות מאווירה אותנטית, שכן מרבית האתרים בצרפת נבנו עבור גלישה בלבד, ואין בהם את האווירה הקסומה שיש בשווייץ, למשל. העיירה שאטל (Chatel) שוכנת בסמוך לגבול עם שווייץ, באזור הסקי פורט דה סוליי שכולל 14 אתרי סקי המחוברים ביניהם משני צדי הגבול – בצרפת ובשווייץ. מצד אחד, היא נהנית מכל היתרונות של קרבה למרחב סקי גדול עם אפשרויות גלישה בלתי מוגבלות, אבל מצד שני היא מצליחה לשמור על הקסם של כפר קטן ולא המוני עם הרבה אווירה.

מרחב פורט דה סוליי מציע מגוון רחב של מסלולים מכל הסוגים, ממסלולים למתחילים ועד למסלולים מאתגרים, כשמרבית המסלולים מתאימים לגולשים ברמה בינונית, ואפשר לגלוש בו יום שלם בלי לחזור על אותו מסלול פעמיים. בסך הכל, יש בשאטל תשעים קילומטר של מסלולים – חמישה מסלולים שחורים, 16 מסלולים אדומים, 17 מסלולים כחולים ו-11 מסלולים ירוקים. באתר יש גם חמישה בתי ספר לסקי למי שמגיע לא מוכן או רוצה לשפר את רמת הגלישה שלו. האתר מציע עוד מגוון רחב של פעילויות, מסקי לילה והליכה בשלג ועד לצלילה ודיג ומצנחי רחיפה. מי שמחפש משהו פחות אתגרי יכול לבקר בחוות גבינות, פעילות שהיא בגדר חובה במקום ששוכן בין שתי מעצמות גבינות עולמיות. למרות המגוון העצום, שאטל שומרת על אופי אותנטי של כפר הררי עם בקתות עץ מסורתיות, חוות קטנות וכנסיות ציוריות, עם אווירה רגועה ותושבים ידידותיים.
אתר אינטרנט

שלג עמקו, טרי ואבקתי בקיקינג הורס בקנדה

קיקינג הורס, קנדה
כולם מכירים את אתר הסקי הקנדי וויסלר שבבריטיש קולומביה, אבל באותו מחוז בקנדה יש עוד אתרי סקי רבים, קצת פחות נוצצים אבל לא פחות מוצלחים. אחד מהם הוא האתר קיקינג הורס (Kicking Horse) ששוכן בסמוך לעיר גולדן, במרחק שעה וחצי נסיעה מאגם לואיז שבהרי הרוקי. עד לאחרונה היה מדובר באתר קטן עם מעלית כסאות אחת בלבד, שהדרך היחידה להגיע אליו היתה בהלי-סקי (הליקופטר שמביא את הגולשים למדרונות נידחים). בשנים האחרונות עבר האתר פיתוח, והיום ניתן להגיע אליו בדרכים שגרתיות יותר ויש בו כבר שבע מעליות סקי חדישות. למרות זאת, האתר עדיין רחוק מלהיות המוני. השלג באתר עמוק, טרי ואבקתי, האזור נודע בסופות שלג עזות והמסלולים מאתגרים ומתאימים בעיקר לגולשים מנוסים, למרות שיש גם מסלולים לגולשים בינוניים. המקום מספק עוד מגוון של פעילויות קרירות כמו אבובי שלג, הליכה בנעלי שלג, החלקה על הקרח ועוד. כדאי לעלות עם הגונדולה לראש ההר, שם נמצאת המסעדה המשובחת Eagle's Eye ממנה נשקף נוף נפלא של הרי הרוקי. האפרה סקי כולל בעיקר הופעות חיות, לצד כמה מסעדות טובות וברים, כשמבחר גדול יותר של מסעדות וגם מקומות לינה אפשר למצוא בגולדן, במרחק עשר דקות נסיעה.
אתר אינטרנט

קורבארה, איטליה
אזור הדולומיטים באיטליה מלא באתרי סקי נוצצים כמו קורטינה ד'אמפצו ומדונה דה קמפיליו, וזוכה לפופולריות עצומה. אזור עמק באדיה (Badia) פחות עמוס והמוני מעמק גארדנה הסמוך, ושומר עדיין על המסורת והתרבות העתיקות שלו, מה שמקנה לחופשה במקום אופי אותנטי. אתר הסקי קורבארה (Corvara) שבעמק באדיה ממוקם על מסלול הסקי הטבעתי סלה רונדה ומהווה חלק מרשת הסופרסקי דולומיטי – מתחם גלישה ענק שמתפרש על 1200 ק"מ ומציע נופים דרמטיים של פסגות הדולומיטים. השלג איכותי ותנאי הגלישה מצוינים, בעיקר לגולשים ברמה הבינונית שמחפשים קצת אתגר. באזור ניתן לעסוק גם בהליכה בשלג בלמעלה משמונים קילומטרים של מסלולים, הליכה בנעלי שלג, גלישה במזחלות שלג, החלקה על הקרח ורכיבה על סוסים. בנוסף, כיאה למקום שנמצא בדרום טירול ומושפע רבות מאוסטריה השכנה, יש באזור ואל באדיה מרכזי ספא מצוינים. העיירה עצמה שלווה ושקטה, עם מבחר גדול של מסעדות הרים משובחות, ורוב לגולשים איטלקיים.
אתר האינטרנט של עמק באדיה

טיול הליכה בשלג בזינל. העיירה מתאימה מאוד למשפחה

זינל, שווייץ
בשווייץ אפשר ליהנות מחופשת סקי שמשלבת תנאי גלישה מצוינים עם עיירות ציוריות ואווירה רומנטית, לצד אתרים מפורסמים כמו צרמאט וסאאס פה יש לא מעט עיירות קסומות ופחות מתוירות. עמק אניוויאר ( Val d’Anniviers) שבדרום מזרח שווייץ, כשעתיים נסיעה מז'נבה, הוא עמק מבודד שהמוני התיירים עדיין לא גילו, עם סקי מצוין, נופים יפים, עיירות ציוריות ומחירים זולים בהרבה מעיירות הסקי המפורסמות של שווייץ. בעמק יש ארבע עיירות סקי, כשאחת המומלצות ביותר לגולשים רציניים היא זינאל (Zinal), שבה יש שלג רב ואיכותי ומערכת מעליות טובה, אבל חשוב לא פחות מה שאין בה – תורים. העיירה עצמה מקסימה, שלווה ומלאת אווירה. אין בה חיי לילה סוערים והיא מתאימה מאוד למשפחות ולמי שרוצה לשלב פעילויות נוספות, כמו הליכה, מזחלות, טיפוס קרח וטיולים בסביבה.
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.