תפריט עמוד

אתרי אינטרנט: מוזיאון שלושה כוכבים

אם אתם כל כך אוהבים מוזיאונים, למה שלא תישנו באחד? מלון Arte Luise Kusnthotel בברלין מציע לכם ללון באחד מתוך חמישים חדרים, שכל אחד ואחד מהם עוצבו על ידי אמן אחר. בחדרים יש את כל הדברים שהייתם מוצאים בחדרי מלון רגילים, כמו מיטה, ארון, שולחנות צד ועוד; כל אלה מקבלים את הפירוש האישי של האמן שעיצב את החדר. חדר אחד מעוצב מחלקי מטוס, חדר אחר צבוע בצבעי פסטל ונראה כמו בית בובות, חדר שלישי מעוצב כמו חדר השינה של וינסנט ון-גוך ועוד. המחירים ללילה נעים מ-48 יורו (חדר בודד עם שירותים במסדרון) ועד 175 יורו לסוויטות המפוארות ביותר.

חדר בנושא מוזיקה במלון Arte Luise Kusnthotel שבברלין | צילום: באדיבות אתר http://www.kuenstlerheim-luise.de/en/rooms.htm

בכל כך הרבה פינות בארץ קמות מדי פעם יוזמות מקומיות של אנשים שאיכות הסביבה חשובה להם, אשר יוצאים כנגד פרוייקטי נדל"ן הרסניים, זיהום סביבתי, ועוד. לא תמיד שומעים על היוזמות הללו, בשל אופיין המקומי. האתר "הגל הירוק" מתיימר להיות מעין "אתר גג" המדווח על יוזמות כאלה מכל רחבי הארץ, ומעודד את שוחרי הסביבה לתרום לפעילויות – מי בכסף, ומי במעשים. הפעילויות הסביבתיות המתוארות באתר נחלקות באופן בסיסי למדי לפי המיקום הכללי שלהן: מים, קרקע, אוויר, אך גם: חי וצומח, בריאות ומדור כללי. בנוסף כולל האתר קישורים למאגרי מידע חשובים ומגוונים, כתובות וטלפונים של ארגוני פעילים מקומיים בארץ ועוד.

איגוד המטיילים האירופי (European Ramblers Association) הוא ארגון הגג המרכז את סימון תוואי שבילי המטיילים הארוכים של אירופה. נכון להיום יש 11 מסלולים כאלה, המסומנים מ-E1 עד E11, אשר חוצים את אירופה לאורכה ולרוחבה. האורך הכולל של המסלולים מגיע לכמה עשרות אלפי קילומטרים. ה-E1, למשל, מתחיל בשוודיה ומגיע לאיטליה
(4,900 קילומטר), ואילו ה-E4 נמשך לאורך 10,450 קילומטר מקפריסין ועד למיצרי גיברלטר בספרד (לא צריך ללכת גם בתוך הים. אפשר לשוט במעבורת). באחרונה הוכרז על חיבור של ה-E4 עם שביל A1 האפריקני, הנמשך כמאה קילומטרים בתוך מרוקו.

מסלולי הליכה וטיולים באתר של איגוד המטיילים האירופי

לאחרונה ציין העולם את יום הסוכרת הבינלאומי, שאף זכתה לכינוי "מחלת המאה העשרים ואחת". חולי הסוכרת נזקקים ברוב המקרים לטיפול וניטור עצמי – לעיתים יומיומי – הכרוכים בשימוש בציוד רפואי. לכן, טיולים בחו"ל עשויים להיות משימה מורכבת למדי עבורם. אתר האינטרנט של האגודה הישראלית לסוכרת, שבה חברים רופאים, חוקרים, תזונאים וחולי סוכרת, מביא עבור ציבור החולים טיפים חשובים לתכנון נכון לקראת נסיעה. אין סיבה להישאר בבית, רק צריך להיערך בהתאם. לחיי האיזון!

מה דעתכם על טיסה מעל מפלי הניאגרה בהליקופטר אישי? או אולי נסיעה לדימונה ברכבת אישית? יש דברים כאלה, מסתבר, והם בהישג ידכם – אם רק תצליחו למצוא ספונסר נדיב במיוחד. אבל באתר Travel Gadgets יש גם פריטים קצת פחות גרנדיוזיים, כמו למשל עט שהופך לחכת דיג, צוללת אישית ומיני-צפלין. האתר בנוי בפורמט של בלוג, הנכתב על ידי קבוצת עורכים, העוסק בגאדג'טים בתחום התחבורה (אווירית, ימית וקרקעית), טיולים ומסעות וספורט אתגרי. כאמור, לא כל הפריטים המצוינים בבלוג שימושיים או זולים, אבל רובם ככולם מעניינים ומסקרנים.

זה המקום לכל מכורי הגאדג'טים

חדרי השירותים משמשים את מרבית יושבי תבל מספר פעמים ביום (אם הכל בסדר, כלומר). אבל לא בכל המקומות הם נראים אותו דבר. בוב קרומוול האמריקני תיעד את חדרי השירותים שבהם יצא לו לבקר בסיוריו ברחבי העולם. האתר יחסית ישן, אבל היי – יש שם תמונות של חדרי שירותים ציבוריים מטונפים כל כך, שזה ממש לא משנה – בטח עד היום לא ניקו אותם.

תראה לי את חדר השרותים שלך ואומר לך מי אתה…

האיסט-אנד של לונדון, השכונות הנמצאות ממזרח למרכז העיר העתיקה, הן המקום שבו פרח סלנג החריזה הקוקני המפורסם, המאפיין עד היום את דיבורם של בני המקום. באופן עקרוני, בסלנג הקוקני מחליפים מילים הנמצאות בשימוש נפוץ (או לחלופין מילים גסות) במילים וביטויים אחרים, שהברת הסיום שלהם דומה. כך למשל במקום המילה "Gloves" הקוקנים אומרים לעיתים
"Turtle Doves". במקום מילת ה-F המפורסמת ביותר באנגלית, הם אומרים
"Donald Duck" (או ביטויים אחרים לרוב). האתר הזה מציע מילון אנגלי-קוקני וקוקני-אנגלי, וכן יישום משעשע לתרגום משפטים שלמים לסלנג הקוקני.

אתר האינטרנט של שירות הפארקים הלאומי של ארה"ב מציע לקהל הרחב מידע אודות כמעט 400 פארקים לאומיים ברחבי הפדרציה (מעבר לאלה יש עוד מאות פארקים של המדינות עצמן). האתר מעוצב באופן מזמין ביותר, והתמונות בו מרשימות – וכמעט נותנות לגולש תחושה של ביקור במקום מתוך המחשב האישי. כל פארק קיבל כמה עמודים משלו, שבהם מפת הפארק, מסלולי ההליכה הנמצאים בו, אפשרויות הלינה, מקומות בעלי עניין הנמצאים בו ובקרבתו, ועוד. במאגר הנתונים ניתן לחפש לפי שם הפארק, מיקומו, סוגו (הרי געש, אתרי מלחמת האזרחים, נשיאי ארה"ב), או סוגי הפעילויות שניתן לבצע בו (דיג, ציד, שיט, קיט ועוד פעילויות שבאנגלית נכתבות ביותר משלוש אותיות).

מהו ההר הגבוה ביותר בעולם, כולם יודעים. לא חוכמה גם לדעת איפה המקום הנמוך ביותר בעולם. אבל מסתבר שהאמת לא פשוטה כל כך: פסגת האוורסט, למשל, אינה הנקודה הרחוקה ביותר ממרכז הכובד של כדור הארץ. בשיא הזה מחזיקה דווקא פסגת ההר צ'ימבוראזו באקוודור
(6,384.4 ק"מ מעל פני הים). למה ככה? כי כדור הארץ הוא לא כדור מושלם, אלא כמו כולנו – קצת שמן באזור החגורה. פריט הטריוויה הקטן הזה סקרן אתכם? בוודאי תשמחו לקרוא את העמוד הזה, הכולל פירוט של המקומות והנתונים הקיצוניים בעולם (גובה, מקווי מים, אקלים, שטח ועוד).

פול קרול, מהנדס מערכות בחברת רכבות בבריטניה, התחיל את הקריירה שלו בתור פועל באסדות קידוח נפט "במקומות הפחות מסבירי פנים בעולם", לדבריו, כמו דנמרק והים הצפוני. לאחר כמה שנים הוא החליט על שינוי כיוון ופנה לעיסוק "רגוע" יותר. מה שנשאר לו מימיו על האסדות בימים הקפואים היא הפינה החמה (אם אפשר לומר כך על אזור בסביבות קו הרוחב 50) לאיים התת-אנטארקטיים, שלהם הוא מקדיש את האתר שלו. מדובר בקבוצה של כעשרה איים קטנטנים הסמוכים לאנטארקטיקה. חלקם מיושבים, כמו האי סנט הלנה, שאליו הוגלה נפוליון בשנת 1815, עד שמת בו כעבור שש שנים. אוכלוסיית האי מנתה 5,008 נפש, על פי נתוני מפקד האוכלוסין האחרון משנת 1998. איים אחרים, כמו האי בובטויה (Bouvetoya), אינם מיושבים כלל. זה לא מפריע לנורווגיה לטעון לריבונות עליו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.