תפריט עמוד

אתרי אונסק"ו ששווה לבקר בהם השנה

החל מקוסטה ריקה, דרך מוסקבה ועד האיים הקריביים – ארגון אונסק"ו עוזר לנו למצוא יעדים לחופשה שווה במיוחד באתרי מורשת עולמית. רוצים לדעת מה מחכה בכל אחד מהם? הנה כמה המלצות

אונסק"ו (UNESCO), הארגון לשיתוף פעולה כלכלי וחברתי של האו"ם, מעדכן מדי פעם רשימה של מעל 900 אתרי מורשת לשימור ברחבי העולם. לא כל המקומות פעילים ונגישים, אך יש כמה אתרי אונסק"ו שבהחלט שווה לבקר בהם ועדיף מוקדם מאשר מאוחר.

מן הראוי לפתוח את רשימת אתרי אונסק"ו עם אתר ישראלי, כמו למשל גן לאומי מצדה. לא רבים יודעים זאת, אך בישראל יש 16 אתרי מורשת עולמית בעלי חשיבות בינלאומית בשימורם. גן לאומי מצדה הוא אחד מהם וזאת בשל האופן בו הוא מסמל את חורבנה של ממלכת יהודה בסוף בית שני.

הקרמלין: לחדור ללב רוסיה

אתר מורשת עם אופי קצת אחר נמצא בליבה של עיר הבירה הרוסית מוסקבה. מתחם הקרמלין כולו הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, בין היתר בגלל המשמעות הפוליטית, החברתית והתרבותית שלו. אי אפשר להתבלבל כאשר חודרים ללב רוסיה דרך הקרמלין וזה לבד תירוץ מעולה להגיע למוסקבה.

הבעיה היחידה עם טיול ברוסיה בכלל וכניסה לקרמלין בפרט היא שכמעט לא מדברים שם אנגלית. הפתרון עבור התייר הממוצע היא להכניס את הקרמלין לרשימת יעדי החובה של השנה באמצעות טיול מאורגן לרוסיה וכך ליהנות מכל העולמות.

קוסטה ריקה: מתי בפעם האחרונה ראיתם יגואר?

שמורת הטבע גואנקאסטה בקוסטה ריקה הוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית כבר לפני 17 שנה. ההכרזה על שמורת הטבע לא מפתיעה, לאור העובדה שהיא משתרעת על שטח עצום ומכסה את כל חלקה הצפון מערבי של המדינה.

גואנקאסטה, שילוב של יערות גשם וחופים מהממים

גואנקאסטה, שילוב של יערות גשם וחופים מהממים | צילומים: שאטרסטוק

מעבר לכך, שמורת גואנקאסטה היא מהמקומות היחידים בעולם שבהם ניתן למצוא לצד יערות גשם גם חופי ים מדהימים. היא משמשת בית גידול לחיות נדירות כמו יגואר, צבי ים ענקיים ועטלפים מזנים נכחדים ואפשר לטייל בה במסלולי טיול מאורגנים או באופן עצמאי.

הרי פיטון בקריביים: אתר מורשת לגוף ולנפש

יש מקומות שהוגדרו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית בגלל הגיאוגרפיה הייחודית שלהם, אבל זה לא אומר שחייבים להתאמץ כדי לראות אותם. הדוגמא הכי טובה לאתר מורשת מפנק הם הרי פיטון באיים הקריביים: שני הרי געש צמודים שצמחו מתוך אי בסנטה לוצ'יה ונמצאים במרחק הליכה מחופי ים לבנים, מפנקים ובתוליים.

הרי פיטון באי הקריבי סנטה לוסיה

הרי פיטון באי הקריבי סנטה לוסיה

אונסק"ו הוסיפה את הרי פיטון לרשימת אתרי המורשת ב-2004, אבל עדיין לא מאוחר להגיע לשם כדי ליהנות מהשילוב בין שלווה לגוף ולנפש. הצמחייה הירוקה שמכסה את מורדות ההרים עד הים היא רקע מושלם לתמונות הנופש שלכם וצבע הטורקיז של המים ישכיח מכם את כל הצרות.

בתמונה הפותחת: הקרמלין בלבה של מוסקבה
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.