תפריט עמוד
ה"Yukon Quest" הוא מירוץ מזחלות כלבים הנערך מדי שנה מאז 1984 לאורך כ-1,600 קילומטר, בין העיר פיירבנקס באלסקה (ארה"ב) לעיר ווייטהורס שביוקון (קנדה). 26 צוותים של רוכבי מזחלות יתחרו השנה במירוץ הזה, שזוכה לפופולריות רבה בקרב תושבי האיזור. המירוץ צפוי לצאת לדרך ב-10 בפברואר 2007, מהעיר ווייטהורס. אתר האינטרנט של המירוץ כולל גם מידע על נקודות מומלצות לצפייה במירוץ, עבור מי שמתכוון להביט מהצד.
אם כבר החלטתם לקפוץ לאלסקה לצפות במירוץ מזחלות הכלבים, למה לא להתנסות גם בדיג במים קפואים? האתר של Nodak Outdoors, חנות מקוונת לציוד מחנאות מתקדם, מביא גם מידע על שיטות דיג בקרח, סוגי הדגים שניתן לדוג, הציוד הדרוש, וטיפים לדייגים החובבים. באתר פועלים גם פורומים המשמשים את הדייגים לדיווח על מצב הדגה באגמים ובנחלים הקפואים.
כאן תוכלו ללמוד את כל הסודות של דיג במיים קפואים
מינהלת הטיולים במשרד החינוך היא היחידה המסדירה את ביצועם של טיולים במסגרת הבית-ספרית. באתר האינטרנט שלה אפשר לראות שבהחלט מוקדשת מחשבה רבה מאחורי תכנון טיולי בית הספר, מתוך רצון לחשוף את זבי החוטם לחוויות רבות ככל שניתן הכרוכות בטיול בטבע. מעבר לזה, באתר ישנו מאגר מידע על מסלולי טיולים המאושרים לבתי הספר. המאגר, הכולל גם קישור למפה אינטראקטיבית, זמין גם לקהל הרחב. זה יכול לעזור במיוחד אם מחפשים מסלולים קצרים ומשפחתיים שיתאימו לבני כל הגילים.
האיש שיושב בכיסא 61 לא אוהב לטוס. קוראים לו מארק סמית' והוא מפעיל אתר בשם "כיסא 61", המוקדש לפתרונות נסיעה יבשתיים (בעיקר רכבת) או ימיים. "ייתכן שאתם ערים להשפעות הסביבתיות של התעופה, וייתכן שאתם נהנים מעצם המסע", כך הוא כותב בעמוד הראשי, שממנו ניתן להגיע לעמודי המידע על מדינות שונות בעולם: בכל מדינה הוא מביא מידע על מערכת הרכבות שלה, עם דגש על שירותי רכבת בינלאומיים אם ישנם כאלה, וכן פירוט של אופן ההגעה מלונדון לאותה מדינה, ללא שימוש בכנפיים. בשל קריאתו ליצור מודעות להשפעות התחבורה על איכות הסביבה, האתר קיבל ציון לשבח מטעם האתר ResponsibleTravel.com, סוכנות נסיעות מקוונת המתמחה באקו-תיירות.
אפרופו אקו-תיירות: אתם עומדים לפני טיסה לחו"ל? בואו לברר כמה פחמן דו-חמצני המטוס שלכם יפלוט בגללכם במהלך הטיסה. האתר "Climate Care" מכיר בכך שכבר קשה בעולם של ימינו להסתדר בלי מטוסים, אבל עד שיימצא תחליף משתלם וזמין לייצור אנרגיה שתניע אותם, אתם מוזמנים לקזז את הנזק שנגרם בשמכם באמצעות תרומה לפרוייקטי מחקר בתחום האנרגיה הבת-קיימא. הסכומים המבוקשים הם יחסית סמליים; למשל, זוג צעיר הטס מישראל לירח דבש באיטליה, יגרום לפליטה של טון פחמן דו-חמצני. כדי לקזז את הנזק, הזוג מוזמן לשלם 7.51 ליש"ט, ולטוס בראש שקט.
טסתם? זיהמתם? באמצעות תרומה באתר Climate Care תוכלו לנקות את המצפון
יותר משלושה מיליון בני אדם מבקרים מדי שנה במוזיאונים השונים הנמצאים בקרית הותיקן ברומא. הכס הקדוש, למרות השטח הקטן עליו הוא חולש, הוא ביתן של יצירות אמנות רבות ומגוונות, חלקן בנות מאות שנים. הוותיקן מפעיל אתר אינטרנט מיוחד בנושא המוזיאונים הנמצאים בשטחו, ובין השאר גם למבנים השונים – כנסיות, קפלות ומנזרים – שבהם מתארחת האמנות הזו. בחלק מהמקרים, למשל בקפלה הסיסטינית הידועה, מציע האתר סיור וירטואלי הכולל מבט ומידע על ציורי הקיר והתקרה הרבים במקום.
מי אמר שאתם צריכים להסתפק בביקור בפלנטריום כדי לבהות בכוכבים מקרוב? המתכנת האמריקני והאסטרונום החובב אטילה דאנקו בנה לעצמו בחצר הבית מצפה כוכבים משל עצמו. באתר האינטרנט של המצפה הפרטי שלו הוא מתעד, בין השאר, את שלבי ההקמה של המצפה, החל מהשלב שבו הוא עקר ממקומו עץ דובדבן כדי שלא יסתיר את השמיים, ועד להשלמת המבנה.
ככה בונים פלנטריום בבית
קרונית הכבלים המטפסת במעלה הרחובות התלולים היא אחד מסמליה המפורסמים ביותר של העיר סן-פרנסיסקו. מאז שנת 1873 עולות ויורדות הקרוניות הללו, ומסיעות את תושבי העיר, כמעט ללא הפסקה. בשנת 1982 הופסקה תנועת הקרוניות למשך כשנתיים, כדי לאפשר שיפוץ נרחב ויסודי של המערכת, לאחר שסבלה מפגעי הזמן. כיום מוזיאון הקרוניות ברחוב מייסון בעיר, הסמוך לאחד מקווי הנסיעה של הקרוניות, מאפשר לכל המבקרים בעיר הצצה אל ההיסטוריה של אחד הסמלים המפורסמים ביותר של אמריקה.
היסטוריה מתגלגלת במוזיאון הקרוניות
אם גם אתם חולמים על ביקור קסום ומושחת במפעל שוקולד, בהשראת הסרט "צ'רלי בממלכת השוקולדה", בפעם הבאה שתהיו ליד בירמינגהם באנגליה, אתם מוזמנים לקפוץ לבקר במפעל השוקולד של חברת "קדבורי", אחת מהיצרניות הגדולות ביותר בעולם של המוצר השחום והמפתה. כרטיס כניסה בודד למבוגר עולה 12.50 ליש"ט, אבל למה לא לקנות את ה"דרכון לשנה", שיאפשר לכם כניסה בלתי מוגבלת למפעל למשך שנה? בסך הכל תצטרכו לשלם קצת יותר מ-30 ליש"ט.
במשך שנים צד האדם את הלווייתנים, לצורך שימושים שונים. למעשה, כיום מצבם של היונקים הימיים בכי רע, עד כדי סכנה ממשית להמשך קיומם כמין על פני כדור הארץ. דרך אלטרנטיבית ליהנות מהם אך מבלי לפגוע בהם, היא סיורי הצפיה בלווייתנים (כמו גם בדולפינים), הנערכים בכמה עשרות מדינות ברחבי העולם. סיורים אלה נמשכים החל משעה אחת, ועד לשבועיים. האתר "World Watching Web", המופעל בפינלנד, הוא אינדקס עולמי של ארגונים וחברות המציעים סיורים מן הסוג הזה.
רוצים לצפות בלווייתנים? כנסו לאתר World Watching Web
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.