תפריט עמוד

ארצות הברית מכריזה על שטח ימי מוגן באוקיינוס השקט

סך השטח הימי המוגן שסביב האיים המרוחקים באוקיינוס השקט, הנמצאים בטריטוריה של ארצות הברית, הוא 500 אלף קמ"ר והוא כולל בתוכו גם את שקע מריאנה (Mariana) שהוא השקע העמוק ביותר מבין השקעים הידועים בקרקע האוקיינוס השקט ובעולם כולו. האיים שנמצאים בשטח הם המרוחקים ביותר מריכוזי האוכלוסייה בעולם ומתחת לפני הים באזורים אלה נמצא הגיוון הביולוגי מהגדולים בעולם, הרי געש תת ימיים ובריכות גופרית תת ימיות שנחשבות לתופעה ייחודית בעולם כולו. קבוצות שימור הסביבה ברכו על יוזמת ההגנה, אך הזכירו כי אם לא ייעשו במקביל צעדים לרסן את שינויי האקלים, היוזמה תהיה חסרת משמעות.

ההגנה על השטח הימי תתבצע על ידי הקמתם של שלושה אתרים לאומיים בטריטוריות אמריקאיות שונות באוקיינוס השקט. הם יכללו את שקע מריאנה וקשת ארוכה של הרי געש תת ימיים לאורך שרשרת איי מריאנה, בין יפן מצפון ופפואה ניו גיני מדרום, שוניות אלמוגים סביב האיים הצפוניים ביותר באיי מריאנה ושמונה איי אלמוגים ושוניות אלמוגים נוספות.

בשרשרת איי מריאנה נמצאים איים כמו סאיפן (Saipan) וטיניאן (Tinian), שהיו בעלי תפקיד משמעותי בזמן מלחמת העולם השנייה, וגואם שבשטחה נמצא גם היום בסיס צבאי אמריקאי גדול. אי האלמוגים ג'ונסטון, שגם הוא יקבל עכשיו הגנה, שימש בעבר כאתר אחסון למצבורי נשק כימי.

לדברי ג'יימס קונפטון, היועץ לענייני סביבה של נשיא ארצות הברית, האתרים הלאומיים יוקמו באופן "שיכבד את צרכי הביטחון הלאומי בעוד הוא מבטיח חופש תנועה לכל כלי התחבורה הימיים בהתאם לחוק הבינלאומי, ובצורה שתאפשר לצבא ארצות הברית להיות נייד ומוכן בכל עת".

הקמת האתרים הלאומיים החדשים תגן על שקע מריאנה, שמגיע לעומק של 11 ק"מ, מפני חיפוש וחציבת מינרלים. באזורי האלמוגים יחול איסור מוחלט על דיג מסחרי במרחק של 50 מיילים ימיים מהחוף.

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...