תפריט עמוד

ארוחה מתחת למים

טעם החופש הוא גם בילויים. המגוון עצום ובכל פעם נחשף כאן עוד סודות שמסגירים מקומות בילוי מצוינים בדרום. והפעם: מסעדה תת-ימית, קפה במדבר והדיונה הגדולה (בצילום: מסעדת כוכב הים האדום)

מסעדה מתחת למים באילת
אם חוויה תת-ימית אז עד הסוף. באילת קל ללכת עם זה צעד אחד הלאה. "כוכב הים האדום" נמצאת שישה מטרים מתחת לפני הים והאפקט מרשים מאוד.

המבנה מתנשא מתוך המים (בין מלונות מרידיאן והסלע האדום) ורציף עץ באורך שבעים מטר מוליך אליו. זוהי המסעדה התת-ימית באילת, שלטענת בעליה היא היחידה בעולם. המבנה כולו שוקל 6,000 טונות, ויש בו 62 חלונות שיובאו מיפן, בעובי 12 סנטימטר. העיצוב הפנימי המרהיב נעשה בידי איילה צרפתי, וזכה להכרה בינלאומית. דרך החלונות נראים אלמוגים – שגודלו במיוחד – ושלל דגים טרופיים, שמסתכלים על הסועדים בשעה שאלה לועסים בתיאבון את קרובי משפחתם.

המחירים לא זולים אבל זו בהחלט חוויה חד פעמית.
טלפון: 08-6347777.
אתר אינטרנט

קפה קרטוש ביהל
מסעדה חלבית בקיבוץ יהל שפתוחה מיום רביעי עד שבת. בית הקפה נפתח כשקרן כהן – שמתגוררת בהתיישבות בודדים כמה קילומטרים מצפון לקיבוץ יהל – הגיעה למסקנה שהאזור זקוק לבית קפה משלו. בקיבוץ נרתמו לרעיון והציעו לה את בית הילדים הישן. המקום שופץ והוסב למסעדה חלבית אינטימית ומזמינה. חוץ משעות הפתיחה המתעתעות, קרטוש הוא המפלט האורבני היחיד באזור, והוא שם בכיס הקטן כל בית קפה תל אביבי.
הגעה: נכנסים לקיבוץ יהל, ממשיכים ישר עד שביל כורכר ופונים ימינה.
שעות: ד'-ה' 23:00-17:00; ו' 16:00-09:00, 20:30-חצות; שבת 14:00-09:00, 17:00-חצות
טלפון: 052-4564089
כשרות: כשר בלי תעודה

הדיונה הגדולה באשדוד
הדיונה הגדולה שבדרום אשדוד, שצורתה צורת סהר, היא שריד לדיונות החול שכיסו פעם את מישור החוף כולו. בגובה של כשלושים מטר וברוחב של כ-300 מטר, היא מלכת ים החולות האחרון שנותר בישראל, ריאה לבנה בים של פיתוח.

הדיונה והבוסתנים שסביבה מזמנים מפגש עם צמחים ובעלי חיים ייחודיים: גרביל החולות ומריון החולות מבין המכרסמים, כוח אפור, הגדול בלטאות הארץ, ונחש כיפה – שניהם מינים שנוכחותם מצפון לאשדוד הולכת ומתמעטת. ויש גם חוגלות וארנבות ועדר צבאים שמוצאים מפלט בין שיחי הרותם, שפורחים כעת בריח משכר. עצי השקמה הגדלים בשיפולי הדיונה הם חלק משדרת שקמים עתיקה שנשתמרה מאז ימי דרך הים הקדומה, ויה מאריס. ממרומי הדיונה נשקף נוף של חולות, אך עיקר החוויה הוא להתגלגל במורד (מומלץ לשים בתיק מברשת קטנה ולהשאיר את החול בדיונה). אם אתם נשארים עד הערב, צפו בשקיעה והאזינו לצווחות הסיקסקים. מהדיונה רואים את הים ואת חופי העיר, שהם מהיפים בישראל.

כבר יותר מעשר שנים שהפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד והחברה להגנת הטבע מנהלים מאבק קולני לשימור חולות אשדוד והחולות שבין אשדוד לניצנים. זהו אחד המאבקים הסביבתיים היחידים בארץ שזוכים להצלחה, ועל שולחנו של שר הפנים מונחת כעת תוכנית להכריז על חלק משטחי החולות שמורת טבע.

הגעה: נוסעים בכביש מספר 4, יורדים ממנו בכניסה הדרומית של אשדוד, חוצים את מסילת הרכבת, עוקבים אחר השילוט ואחרי כמה עשרות מטרים פונים שמאלה לדיונה.

כתבה:  גליה גוטמן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.