תפריט עמוד

ארגונים ירוקים לשר הבינוי והשיכון: הצל את חולות סמר

לקראת הפגישה שבה יוכרע עתיד חולות סמר, שמונה ארגונים סביבתיים פנו לשר הבינוי והשיכון בקריאה נרגשת להציל את גוש החולות האחרון שנותר בערבה הדרומית

הישורת האחרונה במאבק להצלת חולות סמר: קואליציה של שמונה ארגונים ירוקים פנתה בקריאה נרגשת לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בבקשה כי יפעל להצלת חולות סמר, וזאת לקראת פגישה מתוכננת בין השר אטיאס והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שבה יוכרע עתיד החולות. כזכור, אושרה תוכנית לכריית חול לצרכי בנייה באילת, ואולם מאבק עיקש של ארגונים סביבתיים, תושבי האזור ואנשים שהטבע יקר ללבם מנע עד כה את תחילת עבודות הכרייה. מעבר ליופיו של הנוף החולות הפתוח, בגוש החולות המשמעותי האחרון שנותר בערבה הדרומית ישנם בעלי חיים ייחודיים, שעלולים להיפגע באופן אנוש אם בית הגידול שלהם יושמד.

השר ארדן אמר כי הוא מוכן להציע פיצוי לקבלן שזכה במכרז, וראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, כתב בפנייה לשרים כי "ערכי הטבע במקרה דנן קודמים לצורך בניצול חולות לצרכי בנייה באילת". ההחלטה הסופית באשר לכריית החול נתונה בידיו של שר הבינוי והשיכון.

בפנייתם לשר אטיאס כתבו הארגונים: "חולות סמר הינם נכס טבע מיוחד במינו, המהווה משכן למגוון מדהים של בעלי חיים. חולות סמר מהווים נוף ייחודי ונדיר בערבה כולה, והם כוללים שטח מצומצם אשר חשוב לשמרו כערץ טבעי, חינוכי ומחקרי… אדוני השר, אנו יודעים כי אתה רגיש במיוחד לארץ ישראל ולפגיעה בה ובנופיה. אנו פונים אליך, כשר האחראי והאיש שבידיו ההחלטה, אנא – הצל את חולות סמר, את הפיסה המופלאה הזאת מארץ ישראל". על המכתב חתומים שמונה ארגונים ירוקים – החברה להגנת הטבע, אדם, טבע ודין, מגמה ירוקה, התנועה הירוקה, רשות הטבע והגנים, סבב"ע (סביבה בריאה בערבה), היחידה האזורית לאיכות הסביבה של חבל אילות ותוכנית לצדק סביבתי בקליניקה המשפטית של אוניברסיטת תל אביב.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.