תפריט עמוד

אקשן חורף בטירול המושלגת

חבל טירול שבמערב אוסטריה מציע פעילות חורפית לכל המשפחה, על רקע של נופים מושלגים, יערות מחטניים וכפרים ציוריים. בטירול תגלו שגם מי שלא עושה סקי יכול ליהנות מאקשן חורפי שכולו שלג וכיף

אצלנו, כשיורד שלג בפסגות ההרים בצפון, זוהי ידיעה שפותחת את מהדורת החדשות ומכל רחבי הארץ מתחילה נהירה המונית להספיק לגעת בלבן-לבן הזה לפני שיינמס. תארו לעצמכם מקום, במרחק טיסה קצרה, שבו אין צורך למהר כדי להספיק לראות שלג, מקום שבו הכל מכוסה בשמיכה לבנה – מורדות ההרים, ענפי העצים, גגות הבתים. מקום שבו אפשר לפתוח את היום בטיול רגלי בסנדלי שלג אל עבר מפל קפוא ולסיים אותו בסיור שלגים לאור לפידים. מקום שמציע פעילויות אקשן חורפיות מכל סוג, לכל אחד ולכל טעם, צריך רק לבחור: משחק קרלינג, מזחלות שלג, שועלי שלג, סקי ועוד. נשמע חלומי? אפשר להגשים את החלום הזה ממש בלב אירופה, בחבל טירול שבאוסטריה.

חוויה לבנה לכל המשפחה
מחוז טירול נמצא בחלקה המערבי של אוסטריה, סמוך לחבל זלצבורג, בין גרמניה מצפון לאיטליה מדרום. הוא אזור יפהפה במשך כל חודשי השנה, אבל בחורף הנופים נראים כאילו נלקחו מספרי אגדות: הרים מושלגים, קרחוני עד, יערות עבותים מכוסים בשלג, אגמים ומפלים קפואים, ובתווך – כפרים ציוריים ועיירות קסומות. בתוך התפוארה היפהפייה הזאת אפשר להתנסות בפעילות אקשן מגוונת, שמתאימה לכל בני המשפחה.

בניגוד לאתרי סקי אירופאים, שאליהם יוצאים לרוב ללא ילדים, לטירול אפשר ומומלץ להגיע בהרכב משפחתי מלא, וכל אחד יימצא כאן פעילות חורפית מלהיבה שתתאים לו. חובבי הסקי במשפחה יכולים ליהנות משירותיהם של אתרי סקי מהטובים באירופה, בעוד שבני המשפחה האחרים, שאינם יודעים לגלוש, יכולים לעסוק בסוגים שונים ומגוונים של ספורט חורף. זוהי חופשה משפחתית שמציעה חוויה לבנה מיוחדת במינה – אלטרנטיבה פשוטה וזולה יותר לטיול החורף ללפנד.

אינסברוק. ממש  כמו גלויה | צילום: מתיאס ביג

אל המרחבים הקפואים בסנדלי שלג
האפשרויות לפעילויות אקשן במחוז טירול רבות ומגוונות. חובבי הסקי ישמחו לדעת שזהו אזור הסקי העיקרי של אוסטרליה, ונמצאים בו אתרי הסקי הפופולריים והטובים ביותר במדינה. באתרים האלה אפשר לגלוש במסלולים שמתאימים לכל רמות הגלישה ובאורך כולל של מאות קילומטרים, יש בהם מעליות סקי רבות וכן בקתות אלפיניות קסומות שמזמינות לעצור בהן להפסקת שוקו חם לפני החזרה למדרונות המושלגים. חשוב לא פחות – יש פה בתי ספר לסקי עם מדריכים שמיומנים ללמד גולשים מכל הגילאים, גם ילדים צעירים.

מי שלא יודע או לא רוצה לגלוש על מחלקי סקי יכול לבחור דרכים אחרות, מרגשות לא פחות, להחליק על השלג: במזחלות ממונעות, על אופני שלג או על שועל שלג – מעין כיסא שבתחתיתו יש מגלש צר וארוך, שבעזרתו מחליקים במדרון המושלג. אפשרות חביבה נוספת היא להתנסות במשחק קרלינג. קשה להאמין, אבל המשחק המוזר הזה, שבו דוחפים אבן על הקרח בעזרת מטאטאים, הוא ספורט אולימפי… פעילות נוספת שמתאימה לכל בני המשפחה היא טיולים רגליים בסנדלי שלג אל מפלי קרח ואגמים קפואים. ובלילה, כשחושך יורד על המרחבים המושלגים, אין כמו טיול לאור לפידים כדי לחוש את הייחודיות של האזור.

חופשה לבנה באזור טירול לא מתמצה רק בפעילויות אתגריות או בטיולים רגליים. היא מהווה אפשרות לבקר בכמה עיירות ציוריות, כמו אינסברוק וסולדן, ולחוות את כל הטוב שהן מציעות. העיירות הללו נראות ממש כמו בגלויות, עם רחובות מרוצפים באבנים, סמטאות צרות, בתים בעלי חזיתות צבעוניות, צריחי כנסיות מחודדים והמון בתי קפה וחנויות קטנות ונפלאות. בלילות, מי שלא מסתפק במה שהמלון מציע, אפשר לצאת לאפרה סקי, בילוי שאחרי הסקי, בבארים ובמסעדות באזור. ולא, לא חייבים לעשות סקי כדי ליהנות מאפרה סקי בחברתם של בליינים אירופאים צעירים ומעודכנים.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.