תפריט עמוד

הדרום של אפריקה: תמונת מצב

חלקה הדרומי של יבשת אפריקה הוא גן עדן לאוהבי טבע ותרבות. בנוסף לדרום אפריקה המתוירת והמגוונת להפליא, יש כאן מדינות בטוחות ונוחות לטיול כמו נמיביה ובוצוואנה, לצד מדינות שבהן הנופים הבתוליים, עולם החי העשיר והאותנטיות מפצים על היעדר תשתיות תיירות נוחות. מיפוי של המדינות באפריקה הדרומית

בחלקה הדרומי של אפריקה נמצאות כמה מהמדינות היפות והמרתקות ביבשת. יש בהן כל מה שאנחנו מדמיינים על אפריקה: טבע פראי, נהרות ומפלים שופעי מים, שמורות ספארי עם מגוון אדיר של חיות בר וחופים נפלאים. באפריקה הדרומית נמצאות כמה מדינות מתוירות מאוד, כמו דרום אפריקה, אבל מרבית המדינות בחלק זה של היבשת מציעות חוויה אותנטית בכל הנוגע לנופים ולמפגש האנושי. העוני והמחלות, שמהווים את מנת חלקן של רבות ממדינות אפריקה, נוכחים גם פה, אבל הבשורה המשמחת היא שאין כאן מדינות עוינות לישראל, וברובן יש יציבות  יציבות יחסית וניתן לטייל בבטחה. הנה סקירה של המדינות הנמצאות בדרומה של אפריקה וכמה מהדברים שניתן לראות ולחוות בכל אחת מהן:

אנגולה

אנגולה, על אף היותה אחת מהמדינות הגדולות באפריקה, היא עדיין בגדר סוד שמור גם עבור מי שכבר טייל באפריקה. מלחמת האזרחים שהשתוללה במדינה בין 2002-1975 גרמה נזק רב למדינה והרחיקה ממנה את התיירים. היום כבר ניתן לטייל באנגולה, אם כי רצוי לגלות משנה זהירות במחוז קבינדה, שם אירעו בשנים האחרונות כמה תקריות בין צבא אנגולה לתנועה הבדלנית. יש להיזהר גם בערים הגדולות ובעיקר בבירה לואנדה שם רמת פשיעת הרחוב גבוהה. לאלה יש להוסיף רשימת שירותי בריאות ירודה, מדיניות ויזות נוקשה ומחירים יקרים. למרות הבעיות, מי שיגיע לאנגולה יגלה מדינה יפה שבנסיבות אחרות היתה מושכת המוני תיירים. בין היתר אפשר להתרשם באנגולה ממפלים, נהרות ואגמים, מארכיטקטורה קולוניאלית, שרידים לשלטון הפורטוגזי שהיה פה בעבר, מפארקים לאומיים עם חיות בר ומחופים נהדרים.

מפלי קלנדולה באנגולה, מהמפלים הגדולים באפריקה

מפלי קלנדולה באנגולה, מהמפלים הגדולים באפריקה | צילומים: שאטרסטוק

מה רואים באנגולה?

  • הפארק הלאומי קיסאמה – בפארק שממוקם מדרום ללואנדה אפשר לראות פילים, בופאלו וג'ירפות.
  • יער מיומבה – יער עבות עם פילים, קופים, פרפרים ומינים רבים של ציפורים.
  • לוביטו – עיר נמל עם אדריכלות קולוניאלית וחופים יפים.
  • מפלי קלנדולה – מפלים עוצמתיים שנופלים מגובה 105 מטר ושרוחבם 400 מטר, מהגדולים באפריקה.
  • טונדוואלה – נקודת תצפית מרהיבה ביופייה בקצה מתלול געשי בגובה 2,200 מטר מעל פני הים. הנופים כוללים יערות, שולי סוואנה וגם את הים, והתצפית נחשבת לאחת מהיפות באפריקה.

 

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל לאנגולה. ניתן להגיע דרך ליסבון, רומא ויעדים שונים באפריקה. יש להצטייד מראש באשרת כניסה למדינה. נתן להגיש בקשה בשגרירות אנגולה בישראל.

טונדוואלה, מנקודות התצפית היפות באפריקה

טונדוואלה, מנקודות התצפית היפות באפריקה

מלאווי

מלאווי, מדינה צרה וארוכה, נחשבת לאחת המדינות הידידותיות באפריקה, ואף זכתה לכינוי "הלב החם של אפריקה" הודות להכנסת האורחים של תושביה. הנופים במלאווי מגוונים מאוד וכוללים את אחד האגמים הגדולים באפריקה, הרים דרמטיים, יערות סבוכים ופארקים לאומיים עם מגוון גדול של בעלי חיים. כל אלה מציעים מבחר גדול של פעילויות, בהן שייט וספורט מים באגם מלאווי וטיולי ספארי בשמורות. תשתיות התיירות במלאווי, בהשוואה לשכנותיה, נוחות למדי. הדרכים במצב טוב, זמני הנסיעה בין מוקדי העניין הבולטים סבירים והמקומיים נוהגים בזהירות. בערים הגדולות ולחופי אגם מלאווי ניתן למצוא בתי מלון ברמה מערבית. בנוסף, האנגלית היא שפה רשמית והיא מדוברת בעיקר באזורים העירוניים ובקרב השכבות הגבוהות.

אגם מלאווי, מהאגמים הגדולים והיפים באפריקה | צילומים: שאטרסטוק

אגם מלאווי, מהאגמים הגדולים והיפים באפריקה

מה רואים במלאווי?

  • אגם מלאווי – אגם המים המתוקים השלישי בגודלו באפריקה. האגם מנוקד באיים שאפשר לשוט אליהם ולגדותיו חופים חוליים נהדרים.
  • מולנג'ה – רכס הרים בדרום המדינה שהפסגה הגבוהה בו מגיעה לגובה 3,002 מטר. אזור אידיאלי למטפסי הרים.
  • הפארק הלאומי ניקה – הפארק הלאומי הגדול והראשון במלאווי. בפארק עולם חי עשיר שכולל ברדלסים, זברות, אנטילופות, קופים, קודו ועוד.

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל למלאווי. ניתן להגיע בטיסה מאמסטרדם, מדרום אפריקה ומיעדים נוספים באפריקה. אפשר להגיע גם דרך היבשה ממוזמביק, טנזניה וזמביה.

הר מולנג'ה, ההר הגבוה במלאווי, אשר פסגתו מכוסה תדיר בעננים

הר מולנג'ה, ההר הגבוה במלאווי, אשר פסגתו מכוסה תדיר בעננים

זמביה

זמביה מתגלה בשנים האחרונות ליותר ויותר תיירים, אבל עדיין שומרת על אופייה האותנטי ומהווה את אחד המקומות בהם אפשר להתרשם מאפריקה האמתית. זהו יעד מושלם לאוהבי טבע, עם  מפלי ויקטוריה האדירים, נהרות שופעים ושמורות ספארי עם מגוון אדיר של חיות. חובבי הרפתקאות ימצאו פה מגוון פעילויות בחיק הטבע – טיולי ספארי הליכה, שייט ורפטינג, בנג'י ועוד. אנגלית היא שפה רשמית, מה שמקל על ההתמצאות. עם זאת, מבחינת המטייל העצמאי, הטיול בזמביה כרוך באתגרים לוגיסטיים. המרחקים בין מוקדי התיירות הבולטים גדולים, הדרכים רעועות ומקומות הלינה פשוטים מאוד או יוקרתיים מאוד (בעיקר הלודג'ים בשמורות הספארי), כשמגוון האפשרויות בין שני הקצוות האלה מצומצם.

תצפית על מפלי ויקטוריה מזמביה

תצפית על מפלי ויקטוריה מזמביה

מה רואים בזמביה?

  • הפארק הלאומי מוסי-אואה-טוניה ומפלי ויקטוריה – המפלים העצומים הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בפארק, בנוסף למפלים, יש חיות בר כמו היפופוטמים, פילים, קרנפים וזברות.
  • הפארק הלאומי דרום לואנגווה – אחד מהפארקים היפים באפריקה, עם יערות, נהרות וביצות. במרחבי הפארק הגדולים מסתובבות המון חיות בר.
  • הפארק הלאומי זמבזי התחתון – שמורת ספארי נוספת בה אפשר לראות חיות בר וגם לשוט בנהר הזמבזי.

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל לזמביה. ניתן להגיע דרך אדיס אבבה או מיעדים אחרים באפריקה, וכן דרך היבשה מהמדינות השכנות (בוצוואנה, מלאווי, מוזמביק, נמיביה וזימבבווה). ישראלים המבקרים בזמביה זקוקים לאשרת כניסה, אותה ניתן לקבל עם ההגעה בנמל התעופה או במעברי הגבול.

פילים חוצים את נהר הזמבזי בפארק הלאומי זמבזי התחתון

פילים חוצים את נהר הזמבזי בפארק הלאומי זמבזי התחתון

זימבבווה

זימבבווה, השוכנת בחלקה הדרומי של אפריקה, היא אחת המדינות המרתקות ביבשת הודות לשילוב של טבע פראי ותרבות מעניינת. עם זאת, בשל חוסר היציבות הפוליטית במדינה בשנים האחרונות, כולל הפיכה צבאית בנובמבר 2017, מטיילים רבים מוותרים על הביקור בה ומגיעים במקום זאת לזמביה השכנה. למרות האטרקציות התיירותיות הנפלאות של זימבבווה, תשתיות התיירות לא מאוד מפותחות, אין שילוט הולם בכבישים ויש מחסור בדלק. מרבית המטיילים במדינה מגיעים אליה לתקופה קצרה במסגרת טיול במדינות השכנות, במטרה לראות את האטרקציות הגדולות במדינה – מפלי ויקטוריה ואתר זימבבווה הגדולה.

תצפית מלמעלה על מפלי ויקטוריה

תצפית מלמעלה על מפלי ויקטוריה

מה רואים בזימבבווה?

  • הפארק הלאומי מפלי ויקטוריה – המפלים העוצמתיים של נהר הזמבזי שוכנים בצפון-מערב זימבבווה, על הגבול עם זמביה. גובהם של מפלים 107 מטר, יותר מכפול ממפלי הניאגרה, ורוחבם 1,708 מטר. בפארק הלאומי שמסביב יש ג'ונגל ירוק. העיירה ויקטוריה פולס נחשבת לבירת האדרנלין של אפריקה ומציעה מגוון עצום של פעילויות אתגר.
  • הפארק הלאומי הוונגה – שמורת ספארי מדרום למפלי ויקטוריה, עם יותר ממאה מיני יונקים ו-400 מיני ציפורים, ואוכלוסיית פילים מהגדולות בעולם.
  • אתר זימבבווה הגדולה – אתר עתיקות מהגדולים באפריקה הדרומית, אשר היה מיושב מהמאות ה-15-11 על ידי עם הקרנגה. העיר העתיקה, המפוארת והמבוצרת הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

איך מגיעים? אין טיסות ישירות בין ישראל לזימבבווה. ניתן להגיע בטיסת המשך מיעדים שונים באפריקה וכן דרך היבשה ממוזמביק, דרום אפריקה, בוצוואנה וזמביה. ישראלים הנוסעים לזימבבווה זקוקים לאשרת כניסה אותה ניתן לקבל עם הכניסה למדינה בנמל התעופה או במעברי הגבול.

שרידי המצודה והחומות באתר זימבבואה הגדולה

שרידי המצודה והחומות באתר זימבבואה הגדולה

מוזמביק

למוזמביק יש פוטנציאל תיירותי אדיר, בשל החופים היפים, אתרי הצלילה המשובחים והשמורות שבהן ניתן לראות, בין השאר, פילים, אריות, נמרים וברדלסים. ולמרות כל אלה, מספר התיירים עדיין מועט. מלחמת האזרחים שהסתיימה ב-1992 זרעה הרס רב והותירה מוקשים רבים, ואלה הרחיקו מכאן את התיירים. היום מוזמביק בטוחה ושלווה ומספר התיירים שבאים לגלות את אוצרותיה עולה במהירות ובהתמדה.

תחנת הרכבת המפוארת של מפוטו

תחנת הרכבת המפוארת של מפוטו, בירת מוזמביק | צילום: Fedor Selivanov / Shutterstock.com

מה לראות במוזמביק?

  • מאפוטו – בירת מוזמביק היא עיר מפתיעה ותוססת עם ארכיטקטורה  קולוניאלית, שווקים ססגוניים ומוזיאונים מצוינים.
  • שמורת גורונגוסה – בפארק שבשלב מוזמביק יש גבעות ושטחי סוואנה בהם אפשר לראות פילים, קודו, אנטילופות, זברות ועוד.
  • טופו – אזור נופש פופולרי לשפת האוקיינוס ההודי, עם חופים חוליים לבנים, ים צלול ואתרי צלילה בהם ניתן לראות מנטות.
  • האי מוזמביק – אי זעיר עם בתי אחוזה קולוניאליים ששימשו את המתיישבים הפורטוגזים לצד בתי במבוק.

איך מגיעים? ניתן להגיע למוזמביק בטיסות מפורטוגל וכן מדרום אפריקה, קניה וטנזניה. ישראלים המבקרים במוזמביק נדרשים להצטייד באשרת כניסה טרם הגיעם למדינה.

חוף חלומי עם דיונות חול ומים צלולים במוזמביק

חוף חלומי עם דיונות חול ומים צלולים במוזמביק

בוצוואנה

בוצוואנה היא אחת המדינות המשגשגות באפריקה, עם משטר דמוקרטי וכלכלה חזקה, והיא גם אחת המדינות הבטוחות ביותר ביבשת. עם זאת, בוצוואנה לא חפה מבעיות, ובראשן מחלת האיידס, עם 35 אחוז מתושביה הנגועים בנגיף.  בוצוואנה היא אחד מהיעדים הטובים בעולם לטיול ספארי, אך למרות זאת, היא עדיין לא מתוירת כמו יעדי ספארי אחרים, דוגמת טנזניה ודרום אפריקה, וזהו חלק מסוד קסמה. מלבד שמורות טבע, תמצאו בבוצוואנה שפע של מים וגם אזורי מדבר. תשתיות הלינה בשמורות נוחות מאוד, עם לודג'ים ואתרי קמפינג מהמשובחים באפריקה. בהתאם, המחירים כאן יקרים מאוד ודומים לאלו שבמדינות מערביות.

הדלתא של האוקוונגו, אחד משבעת פלאי הטבע של אפריקה

הדלתא של האוקוונגו, אחד משבעת פלאי הטבע של אפריקה

מה רואים בבוצוואנה?

  • הדלתא של האוקוונגו – הדלתא, שנחשבת לאחד משבעת פלאי הטבע של אפריקה, היא הדלתא הפנים יבשתית הגדולה בעולם. היא עשירה בלגונות, ביצות, תעלות ואיים ואפשר לראות בה עופות מים רבים לצד קרנפים, אריות, היפופוטמים ויונקים נוספים.
  • הפארק הלאומי צ'ובה – בשמורה שבשטחה זורם נהר הצ'ובה אפשר לראות אריות, תאואים, היפופוטמים, ברדלסים, זברות ושאר חיות ספארי, וכן את אחת מאוכלוסיות הפילים הגדולות בעולם.

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל לבוצוואנה. ניתן להגיע בטיסה דרך דרום אפריקה או בטיסת המשך דרך לונדון לגאבורון, בירת בוצוואנה. ישראלים זקוקים לאשרת כניסה, אותה מקבלים במעבר הגבול.

תיירים משקיפים על פילים השוחים בנהר הצ'ובה

תיירים משקיפים על פילים השוחים בנהר הצ'ובה

נמיביה

נמיביה, שממוקמת בדרום-מערב אפריקה, לחופי האוקיינוס האטלנטי, היא אחת המדינות המפותחות מבחינה תיירותית באפריקה, ומספר התיירים בה הולך וגדל בהתמדה. עשרות שנים של שלטון גרמני הותירו את חותמן, ונמיביה מצטיינת בסדר, ניקיון וארגון מופתיים, שאינם אופייניים למדינות אפריקה. הכבישים במצב טוב ואנגלית היא שפה רשמית (לצד אפריקנס וגרמנית), מה שמקל על ההתמצאות. הנופים והתרבות הם מוקדי המשיכה העיקריים. על אף שיש פה עולם חי עשיר, נמיביה לא יכולה להתחרות במדינות אחרות באפריקה כיעד לטיולי ספארי. במקום זאת היא מציעה נופים מדבריים מרהיבים, עם דיונות חול עצומות וקניונים מרשימים, חופים יפהפיים ומפגש מרתק עם השבטים המקומיים, בהם שבט ההימבה ושבט ההררו.

דיונות החול של מדבר נמיב. כאילו נלקחו מתוך ציור

דיונות החול של מדבר נמיב. כאילו נלקחו מתוך ציור

מה רואים בנמיביה?

  • מדבר נמיב – אחד המדבריות העתיקים בעולם, אשר מפורסם יותר מכל הודות לדיונות החול האדומות והפוטוגניות להפליא שלו. בנוסף לדיונות הגוהות בעולם יש במדבר נמיב עמקים, קניונים ומערות.
  • פארק אטושה – שמורת ספארי בצפון-מערב נמיביה, עם בריכת מלח ענקית, שטחי סוואנה ומגוון עצום של יונקים וציפורים.
  • מפרץ וולביס – המפרץ נמצא בנקודת המפגש של הדיונות עם האוקיינוס האטלנטי ואפשר לראות בו לווייתנים, דולפינים, כלבי ים ועופות מים.
  • קוקולנד – אזור מדברי בצפון נמיביה בו אפשר לפגוש את שבטי ההררו וההימבה ששומרים עדיין על אורח חייהם המסורתי.

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל לנמיביה. ניתן להגיע להגיע בטיסות המשך מדרום אפריקה או מיעדים שונים באירופה, כמו לונדון או פרנקפורט. בעלי דרכון ישראלי המבקרים בנמיביה זקוקים לאשרת כניסה, שאותה ניתן להנפיק בנציגויות נמיביה באירופה, באמריקה ובאפריקה.

ילדה משבט ההימבה בנמיביה | צילום: Artush / Shutterstock.com

ילדה משבט ההימבה בנמיביה | צילום: Artush / Shutterstock.com

סוואזילנד

ממלכת סוואזילנד, אשר גובלת בדרום אפריקה ובמוזמביק, היא אחת המונרכיות האבסולוטיות האחרונות בעולם ואחת המדינות הקטנות באפריקה. למרות העוני ושיעורי האיידס הגבוהים, סוואזילנד היא מדינה שלווה וידידותית שמציעה נופים יפים של הרים, עמקים ויערות, עולם חי עשיר, שמורות ספארי מצוינות ותרבות מסורתית עם טקסים ייחודיים. מרבית המטיילים מגיעים לסוואזילנד במסגרת טיולי יום מדרום אפריקה, אבל מומלץ בהחלט להקדיש לה זמן רב יותר כדי להכירה לעומק.

קרנף בפארק הלאומי הלנה בסוואזילנד

קרנף בפארק הלאומי הלנה בסוואזילנד

מה רואים בסוואזילנד?

  • הפארק הלאומי המלכותי הלנה – בשמורת הטבע שבמזרח המדינה אפשר לפגוש אריות, פילים וקרנפים.
  • שמורת הטבע מלאווילה – שמורת טבע יפה ומגוונת עם הרים, סוואנות ועמקים ירוקים, בה אפשר לראות אנטילופות, צבועים, קודו ומינים רבים של ציפורים.
  • שמורת מלולוטג'ה – השמורה עשירה בפלגי מים ומפלים, בהם המפלים הגבוהים במדינה.
  • שוק סוואזי במבאבאנה – שוק ססגוני עם תוצרת טרייה ועבודות יד כמו קדרות, סלים קלועים, מסכות, עבודות עץ ותכשיטים.

איך מגיעים? אפשר להגיע בטיסה מדרום אפריקה או דרך היבשה מדרום אפריקה או מוזמביק.

מפגש עם התרבות המקומית בסוואזילנד

מפגש עם התרבות המקומית בסוואזילנד | צילום: Gil.K / Shutterstock.com

דרום אפריקה

דרום אפריקה היא אחת המדינות המתוירות ביותר ביבשת. זוהי מדינה עצומה עם מגוון נופי אדיר, שכולל הרים דרמטיים, יערות עד, מפלים, חופים יפהפיים, מדבריות, אזורי יין ושמורות טבע שבהן אפשר לפגוש בעלי חיים רבים, בהם היונקים הגדולים של אפריקה. בדרום אפריקה יש גם ערים גדולות ונהדרות, כמו קייפטאון, דרבון ופורט אליזבת. זוהי אחת מהמדינות הכי ידידותיות למטיילים ביבשת. אמנם, אזורים מסוימים במדינה ובמיוחד בבירה יוהנסבורג נחשבים ללא בטוחים, אבל שאר אזורי המדינה בטוחים למדי. בנוסף, תשתיות התיירות מצוינות והשפה המדוברת היא אנגלית כך שקל ונוח להסתדר שם.

קייפטאון ממוקמת במיקום אידיאלי בין הר וים

קייפטאון ממוקמת במיקום אידיאלי בין הר וים

מה רואים בדרום אפריקה?

  • קייפטאון ממוקמת בנקודת המפגש של האוקיינוס ההודי והאוקיינוס האטלנטי ולמרגלות הר השולחן. אפשר לטפס לראש הר השולחן, לבלות בחופים ובנמל התוסס ולראות פינגווינים בחוף בולדר הסמוך לעיר.
  • פארק קרוגר – בפארק הלאומי הגדול ביותר בדרום אפריקה אפשר לראות את חמשת היונקים הגדולים באפריקה – אריות, נמרים, פילים, קרנפים ותאו, לצד בעלי חיים נוספים.
  • נתיב הגנים – כביש שנמתח לאורך 200 ק"מ בין היידלברג לשפך נהר ציציקמה ומציע נופים מהיפים בעולם שכוללים יערות עד, נהרות, מפרצים יפים וצוקים תלולים.
  • אזור היין שממזרח לקייפטאון – כרמים, מאות יקבים ועיירות יין ציוריות.

איך מגיעים? יש טיסות ישירות של אל על ליוהנסבורג.

נופי כרמים והרים בחבל היין בדרום אפריקה

נופי כרמים והרים בחבל היין בדרום אפריקה

לסוטו

ממלכת לסוטו מוקפת מעל עבריה בדרום אפריקה, והתיירים שמגיעים לפה עושים זאת בדרך כלל במסגרת טיול בדרום אפריקה. זוהי מדינה ענייה מאוד, אשר כלכלתה תלויה במידה רבה בזו של דרום אפריקה ואשר כשלושים אחוז מתושביה הם נשאי איידס. מי שמוכן להתמודד עם אלה, יגלה מדינה הררית יפהפייה, עם נופים כמעט אלפיניים, הכוללים הרים ירוקים, פלגי מים וכבשים הרועות באחו. ההרים מזמינים לטיולי הליכה, רכיבה על סוסים ואפילו סקי. הנופים הם רק סיבה אחת להגיע לכאן. הסיבה השנייה היא המקומיים, אנשי הבסוטו, אשר מצליחים לשמור על אורח חייהם המסורתי. רובם המוחלט של התיירים במדינה הם דרום אפריקאים, אבל בהדרגה גם תיירים זרים מתחילים להגיע.

מפלי מלטסוניין בלסוטו, מהמפלים הגבוהים באפריקה

מפלי מלטסוניין בלסוטו, מהמפלים הגבוהים באפריקה

מה רואים בלסוטו?

  • מפלי מלטסוניין – המפלים, מהגבוהים באפריקה הדרומית, נופלים מגובה 200 מטר לתוך בריכה יפה.
  • פארק שלבטבה – הפארק הלאומי הראשון בלסוטו ובו סלעים בשלל תצורות, קשתות אבן טבעיות, ציורי סלע ואגמים קטנים.
  • סכר ואגם קטסה – הסכר השני בגודלו באפריקה, לצידו אגם יפהפה בצבע בחול עמוק המוקף בפסגות של האזור.
  • לריבה – כפר קטן על גבול לסוטו ודרום אפריקה שמאפשר הצצה לאורח החיים המסורתי של בני הבסוטו. אל תוותרו על השוק ועל המרכז למלאכות יד.
כפר טיפוסי בלסוטו

כפר טיפוסי בלסוטו

איך מגיעים? אין טיסות ישירות מישראל ללסוטו. ניתן להגיע בטיסות סדירות מיוהנסבורג, או דרך היבשה מדרום אפריקה. ישראלים המבקרים בלסוטו אינם זקוקים לאשרה.

בתמונה הפותחת: מפלי ויקטוריה על הגבול בין זמביה לזימבבואה

מפת אפריקה הדרומית:

עוד בסדרה:

מזרח אפריקה: תמונת מצב

מערב אפריקה: תמונת מצב

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. ‪Racheli Steinmetz‬‏ הגיב:

    לא כתוב שם הכפר בו ניתן לבקר. לריבה זה כל לסוטו. לא כפר ספציפי. אם תוכלו לציין שמות ספציפיים של כפרים בהם ניתן לבקר- זה יהיה מעולה. תודה רבה.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממלאווי

בוקר מול אגם מלאווי
בוקר מול אגם מלאווי

האם היו אלו הילדים ששלחו יד לברכה, הגברים שתיקנו את רשתות הדיג, הנשים שכיבסו על גדת האגם, הבאובבים או השקיעות המופלאות? סביר להניח שכל אלה ביחד גרמו לרונן רז לרצות להיות דיג אפריקאי באגם מלאווי. זיכרונות מרגע של ...

שמורות הטבע של מוזמביק ומלאווי מתמלאות מחדש
שמורות הטבע של מוזמביק ומלאווי מתמלאות מחדש

מלחמות, שחיתות, ציד לא חוקי ורעב כבד במדינות בדרום יבשת אפריקה רוקנו את שמורות הטבע מבעלי חיים. עכשיו, המצב משתנה: בעלי חיים כמו פילים, נמרים ואריות מועברים מהשמורות העמוסות יתר על המידה של דרום אפריקה לשמורות שהתרוקנו במוזמביק ...

אפריקה שלא חיפשנו – רעב ומחלות ביבשת השחורה
אפריקה שלא חיפשנו – רעב ומחלות ביבשת השחורה

מעבר למסיכה החייכנית של אפריקה ניצבת יבשת הגוועת ברעב ונמקה במחלות. מעבר לשבילי הפארקים והספארי סובלים עשרות מיליוני תושבים מהזנחה, תשישות ועתיד חסר תקווה. ספי בן יוסף, שחצה בשליחות "מסע אחר" את יבשת אפריקה, מביא כאן רשמים אישיים ...