תפריט עמוד

אסון הכרמל ישולב במערכי לימוד בבתי ספר

11 אלף תלמידים ב-150 בתי ספר ברחבי הארץ ילמדו על אסון הכרמל באמצעות הפעלות, סיפורים, ציורים והדגמות. בשבועות הקרובים יסומן מחדש שביל ישראל בכרמל

החל מהשבוע ילמדו כ-11 אלף תלמידים מכל רחבי הארץ על אסון הכרמל. מערכי הלימוד, שהכינה החברה להגנת הטבע, יילמדו בכיתות א' עד ו' ב-150 בתי ספר בירושלים, באר שבע, תל אביב, מודיעין, חיפה, רהט ועוד. התלמידים יקבלו הסברים על אזור הכרמל ועל בעלי החיים והצמחייה באזור, וכן ילמדו איך משקמים שריפה. הלימוד ייעשה בדרך של הפעלות, שירים, סיפורים, ציורים והדגמות.

"לאור האסון הכבד שאירע בכרמל, פיתחנו מערכים שמטרתם לעבד עם התלמידים את הרגשות הקשים, החששות וסימני השאלה שלהם, ובמקביל להקנות להם ידע על שריפות בשטחים פתוחים, הסיבות להיווצרותן והשלכותיהן בכל הרמות, וכן כלים להתנהלות נכונה, הן למניעת שריפות בעתיד והן בסיוע לשיקום השטח הפגוע", אומרת חן פורטוגלי, המנהלת הארצית של החינוך הסביבתי בחברה להגנת הטבע. לדבריה, זוהי הזדמנות לשיח מעמיק ולמידה רבת משמעות על האסון שאירע.

יער שרוף ליד בית אורן | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

ועוד בעקבות השריפה בכרמל: כ-400 מטיילים מכל רחבי הארץ הגיעו ביום שישי האחרון לצומת דמון וצומת הר אלון בכרמל, להדרכה ללא תשלום של החברה להגנת הטבע על האזור שנשרף. המטיילים שמעו הסברים על הנזק האקולוגי והנופי שנגרם לכרמל ועל דרכי השיקום המוצעות לשטחי היער שנשרפו. ההדרכה התקיימה על פי הנחיות משרד החקלאות, רק באזורים המותרים לגישה, ובאישור של רשות הטבע והגנים. בשבועות הקרובים יסומן מחדש שביל ישראל בכרמל, עם תוואי שיעקוף את האזורים האסורים לכניסה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.