תפריט עמוד

אסון אקולוגי בניו זילנד, דליפת הנפט החמורה בתולדותיה

מאות טונות של נפט דלפו לאוקיינוס ממכלית שעלתה על שרטון מול חופי ניו זילנד. מזג אוויר קשה וים סוער מקשים על הטיפול בזיהום החמור

"הזיהום הימי הגרוע ביותר בתולדותינו", כך כינה ניק סמית, השר להגנת הסביבה של ניו זילנד, את הדליפה של מאות טונות של נפט ממיכלית שעלתה על שרטון מול חופי ארצו. על פי ההערכות, יותר מ-350 טונות של נפט נשפכו לאוקיינוס מהמיכלית "רנה", שנושאת דגל של ליבריה. מזג האוויר הסוער השורר כעת באזור מקשה על הניסיונות לעצור את הדליפה ועל הטיפול בזיהום החמור שנוצר בעקבותיה.

נאבקים בזיהום: מאמצי הניקיון של חופי העיר טאורנגה

נפט שדלף מהמיכלית הגיע לחופים היפהפיים של האי הצפוני, סמוך לעיר טאורנגה (Tauranga), באזור הנקרא ביי אוף פלנטי (Bay of Plenty, מפרץ השפע). תושבים מקומיים נקראו להתרחק מהחופים, לשמור שחיות המחמד שלהם לא יסתובבו בחוף ולהימנע מרחצה בים. האזור שנפגע עשיר בדגה וביונקים ימיים, בהם כלבי ים, דולפינים ולווייתנים, ובחופים יש בעלי חיים רבים, ציפורים ועופות ימיים וכן מושבות של פינגווינים. עד כה נמצאו גופות של עשרות עופות שמתו כתוצאה מהזיהום ועופות אחרים נלקחו לטיפול ושטיפה מהנפט.

פינגווין שנפגע מהנפט מטופל במרכז הצלה שהוקם בטאורנגה

כמה מאות אנשים, בהם חיילים מצבא ניו זילנד, התגייסו לנקות את החופים ורבים אחרים עוסקים בניסיון לשחרר את המכלית מהסלעים עליהם נתקעה ולהביאה לנמל מבטחים. אבל הים הסוער מקשה על המאמצים ומעורר חששות כי המכלית תיבקע לשניים והכמות הגדולה של הנפט שעדיין נמצאת עליה תישפך למים.

צילומים: Blair Harkness, Maritime NZ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.