תפריט עמוד

אנדרטת וושינגטון נפגעה ברעידת האדמה

בבדיקה שנערכה באנדרטה המפורסמת התגלו סדקים זעירים בראשה, תוצאה של רעידת האדמה שהמוקד שלה היה סמוך לבירת ארצות הברית

אנדרטת וושינגטון, המונומנט הבולט והמוכר ביותר בבירה האמריקאית, ניזוקה, כלל הנראה ברעידת האדמה שפקדה בתחילת השבוע את מזרח ארצות הברית. בבדיקה שערכה רשות הפארקים האמריקאית התגלו סדקים בראשו של האובליסק הבנוי מ-36 אלף אבני גרניט ושיש. מבקרים שהיו סמוך לאנדרטה בעת רעידת האדמה אמרו כי ראו שאת העמוד הגבוה מתנדנד מצד לצד והרגישו אבנים קטנות נופלות על ראשיהם. רעידת האדמה, בעוצמה שבין 5.8 ל-5.9 בסולם ריכטר, הורגשה לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית, מקרוליינה הצפונית ועד צפון מדינת ניו יורק. מוקד הרעש היה בריצ'מונד שבמדינת וירג'יניה הסמוכה לוושינגטון הבירה. בעקבות כך גבעת הקפיטול (מקום מושב הקונגרס האמריקאי) והפנטגון פונו מהעובדים. לא היו נפגעים בנפש ולא נגרמו נזקים חמורים למבנים.

בעקבות גילויים של הסדקים בראש האנדרטה היא נסגרה למבקרים לימים אחדים, שבמהלכם ייערכו בדיקות מעמיקות יותר. אנדרטת וושינגטון, המנציחה את ג'ורג' וושינגטון, אבי האומה האמריקאית והנשיא הראשון, מעוצבת כאובליסק החולש על העיר. האנדרטה עומדת בלב מדשאות ירוקות והיא מוקפת בחמישים דגלים, כמספר המדינות בארצות הברית. בכל שנה מבקרים במקום כ-800 אלף אנשים.

עוד אתרים מומלצים בוושינגטון:

וושינגטון: עשרת הגדולים
וושינגטון: עשרת הגדולים
מהמוזיאון המתויר ביותר בעולם, דרך הספרייה הגדולה מכולן ועד לבה הפועם של הפוליטיקה האמריקאית. כמה מאתרי החובה של וושינגטון
לכתבה המלאה>>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.