תפריט עמוד

פעילים למען זכויות בעלי חיים בלוס אנג'לס זועמים על אמן הגרפיטי הבריטי בנקסי, אשר צבע פילה הודית מחדק ועד כפות הרגליים בצבעי אדום וזהב, כחלק מתערוכה שהוצגה בסוף השבוע האחרון (16 בספטמבר) בהאנגר בעיר. התערוכה, שנקראה "בקושי חוקי", נועדה למחות על מלחמות וסבל אנושי – סוגיות שלדעת האמן אנשים מעמידים פנים כי אכפת להם מהן אבל למעשה הם לא מדברים עליהן. לפיכך צבע בנקסי את הפילה, תאי שמה, בצבעים ובדוגמה של טפט שנתלה בתערוכה – כדי שהיא תתמזג עם הטפט. בערב הפתיחה חולקו לאורחים, בהם גם ידוענים כמו בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי, כרטיסים שעליהם נכתב: "יש פיל בחדר. יש בעיה שאנחנו אף פעם לא מדברים עליה".
פעילים למען בעלי חיים מחו בפני העירייה, וטענו כי אף שהצבעים שבהם נמשחה תאי אינם רעילים, הרי שמדובר בהתעללות. מתברר כי תחילה אישרו פקידים במחלקה העירונית לענייני בעלי חיים לצבוע את הפילה כחלק מהתערוכה, אולם לאחר פרסום הדבר והתלונות שהתקבלו הורה ראש המחלקה, אד בוקס, לשטוף את תאי ולהסיר ממנה את הצבע עוד לפני סיום התערוכה. בוקס אמר בראיונות לרויטרס ולאי-פי כי התייעץ עם שני פעילים למען בעלי חיים ועם התובע העירוני, וכי "הצבע שבו הם השתמשו, אף שאינו רעיל הרי שאיננו בטיחותי על פי תקנות ממשלתיות, ואפילו חל איסור חוקי להשתמש בו בצורה שבה זה נעשה על ידי בנקסי". תאי אכן הופיעה ביום האחרון של התערוכה בצבעים טבעיים.
בוקס אמר עוד כי המחלקה לא תיתן יותר אישורים מן הסוג הזה והוסיף: "אני סבור שהדבר משגר מסר מוטעה מאוד, לפיו לא רק שזה בסדר לנצל לרעה בעלי חיים אלא שזו אפילו צורת אמנות. החברה שלנו כבר לא מקבלת את המנהג לצבוע אפרוחים בחג הפסחא, אבל זה בסדר לצבוע פילה".
הבעלים של תאי טענו כי היא לא סבלה כתוצאה מהצבע והוסיפו שהיא השתתפה בסרטים רבים וכי היא רגילה לאיפור. עוד טענו כי תאי זכתה לטיפול מסור במשך ימי התערוכה, קיבלה מזון ומים, יצאה להפסקות שירותים והוסעה כל לילה מההאנגר לביתה שבחווה הסמוכה ללוס אנג'לס.
בנקסי הוא אמן גרפיטי מבריסטול בבריטניה, אשר שומר על שמו האמיתי בסוד. אין זו הפעם הראשונה שהוא מעורר פרובוקציות – לאחרונה ,כדי לקדם תערוכה אחרת שלו, הוא הציב בדיסנילנד בובה מתנפחת בדמות עציר במחנה המעצר האמריקאי גואנטנמו שבקובה. בנקסי לא הגיב על פרשת הפילה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.