תפריט עמוד

אלביס קבור בממפיס וחי בלב כולם

אומרים שאגדות לא מתות לעולם, אלא ממשיכות להתקיים גם בדורות הבאים. במקרה של אלביס פרסלי זה בהחלט נכון. בכל שנה באוגוסט מתקבצים מעריציו של מלך הרוקנרול באחוזת גרייסלנד (Graceland), בעיר ממפיס שבמדינת טנסי שבממפיס-טנסי, כדי לחגוג את שבוע אלביס ולהנציח את זכרו. במהלך השבוע מתקיימים מגוון אירועי מוזיקה, ריקודים, ספורט, תחרויות ומשחקי חברה – הכל בנושא אלביס. האירוע פתוח לכל אוהבי אלביס, בכל גיל ומכל מקום, כולם מתקבלים בברכה.

הכל התחיל בחמישי ביולי 1954באולפני סאן (Sun) שבממפיס. אלביס פרסלי, בחור צעיר בן 19, הקליט את הסינגל הראשון שלו That’s All Right. מאותו הרגע ועד הסוף המר ב-1977, יוצאת לדרך הקריירה האגדתית של האיש שכונה "המלך", ובמשך 23 שנה הצליח לשנות את פני המוזיקה של המאה העשרים. ב-16 באוגוסט 1977, מת אלביס והוא בן 42.

חקיין אלביס בגרייסלנד
בגרייסלנד מסתובבים לא מעט חקייני אלביס, שאימצו גם את התנועות האופייניות

ב-1957 קנה אלביס בן ה-22 חווה ענקית בשם גרייסלנד. הוא חי בחווה עד יום מותו ושם גם נקבר. פרסיליה פרסלי, גרושתו, פתחה את גרייסלנד לתיירים בשנת 1982. מאז ועד היום, בכל שנה פוקדים כ-600 אלף מבקרים את גרייסלנד, והוא אחד המקומות המתוירים ביותר בארצות הברית, רק מעט פחות פופולרי מהבית הלבן…

למי זה מיועד
למעריצי אלביס לדורותיהם, לאוהבי רוקנרול מושבעים ולכל מי שאוהב להתרפק על העבר. זוגות מעריצי אלביס יכולים לשלב את הביקור עם חתונה מצועצעת באחוזה, כמיטב המסורת האלביסית. פרטים נוספים באתר האינטרנט.


פרטים על האירוע
שבוע אלביס, כפי שנקרא האירוע לזכרו של המלך, מתקיים מדי שנה במהלך חודש אוגוסט בגרייסלנד, הנמצאת כ-15 קילומטרים ממרכז העיר ממפיס. התאריך המדויק משתנה משנה לשנה וכדאי להתעדכן בנוגע למועד וכן לגבי רכישת כרטיסים באתר הרשמי של אלביס או בטלפון 1-901-332332. במהלך השנה מתקיימים באחוזה אירועים נוספים הקשורים לאלביס. בינואר, למשל, חוגגים את יום הולדתו.

איך מגיעים?
מישראל טסים לניו יורק ומשם בטיסה פנימית לשדה התעופה של ממפיס, הנמצא כ-18 קילומטר ממרכז העיר. אל העיר אפשר להגיע באוטובוס, מונית, חשמלית או רכב שכור. אפשרות נוספת היא להשתמש בשירותי ההסעות של שדה התעופה (Airport Shuttle Service), טלפון: 1-901-2746282.

חדר שינה באחוזת גרייסלנד
אחד מחדרי השינה הרבים באחוזת גרייסלנד

איפה מתגוררים?
מלון הלבבות השבורים של אלביס פרסלי (Heartbreak) נמצא בתוך גרייסלנד מציע אירוח התואם את סגנון החיים יוצא הדופן של מלך הרוקנרול. במקום 128 חדרים עם מטבחון, מקרר, מיקרוגל, טלוויזיה ורדיו. אפשר לבחור באחת מארבעת סוויטות הנושא, כל אחת מהן בנויה ומעוצבת על פי נושא ייחודי אחר.
מחיר: מ-115 דולר לחדר זוגי, מ-130 דולר לסוויטה רגילה, מ-555 דולר לסוויטת נושא. המחיר כולל לינה וארוחת בוקר. אפשר להזמין חבילה מיוחדת הכוללת לילה במלון, ארוחת בוקר וסיור זוגי בגרייסלנד הכולל מבחר אטרקציות, במחיר של 160 דולר.
אתר אינטרנט

Homewood Suites הוא מלון סוויטות במזרח ממפיס. במקום 140 חדרים ממוזגים עם שתי טלוויזיות, מטבחון מאובזר ומכונת קפה. לרשות האורחים בריכה, חדר כושר ומגרש כדורסל.
מחיר: מ-140 דולר על בסיס לינה וארוחת בוקר.
כתובת: 5811 Poplar Ave
אתר אינטרנט

Madison הוא מלון יוקרתי ושיקי בדאונטון ממפיס. חדרים מעוצבים ויש בהם שירותי אינטרנט, מיניבר, מקרר ומכונת קפה, טלפון, כספת ומייבש שיער. מחיר: מ-220 דולר לחדר זוגי על בסיס לינה וארוחת בוקר.
כתובת: 79 Madison Avenue
אתר אינטרנט

איפה אוכלים?
Elvis Presley's Memphis היא המקום למעריציו השרופים של אלביס. חלל המסעדה מעוצב כמו גרייסלנד עם מבחר מחפציו האישיים של אלביס ובתפריט מספר מהמנות האהובות עליו.
מחיר: החל מ-5 דולרים למנה.
כתובת: 126 Beale St

Rendezvous היא מסעדת הברביקיו הוותיקה (מ-1948) והמפורסמת ביותר בממפיס. מומלץ לטעום את מנת הצלעות.
מחיר: 15-8 דולר למנה.
כתובת: 52 S. Second St. Alley

מסעדת Buntyn מציעה מאכלים דרומיים בטעם ביתי.
מחיר: החל מ-4 דולרים למנה.
כתובת: Park Ave at Mt. Moriah, Midtown

קברו של אלביס באחוזת גרייסלנד
קברו של אלביס בגרייסלנד. המעריצים לא שוכחים

המזכרת שכדאי להביא
סביב דמותו של אלביס קיימת תעשייה שלמה של מוצרים, החל ממשקפי שמש ובולים עם דמותו, ועד רטבים בסגנון אלביס ומונופול אלביס. ברחבי גרייסלנד תמצאו חנויות רבות למזכרות.

מזג האוויר
בחודש אוגוסט הטמפרטורות נעות בין 32-20 מעלות.

מה עושים שם בשאר ימות השנה?
אפשר לבקר בגרייסלנד במהלך כל השנה ולהצטרף לסיורים מאורגנים הכוללים ביקור בחדרי הבית, באחוזת הקבר ובמבנה בו נמצאים מבחר פריטי אלביס: אוסף תקליטי זהב, פרסים, תלבושות מיוחדות וצילומים.

עיר הנמל ממפיס היא בירת הבלוז ומוזיקת הנשמה וזו סיבה מספיק טובה לבקר בה. חיי הלילה תוססים ויש בה מבחר אתרים שכדאי לבקר, כגון: רחוב Beale, הפירמידה שעל קו המים, אולפני סאן, המוזיאון הלאומי לזכויות האדם ומאוד איילנד.

חוויות אישיות
"מהביקור שלי באחוזת גרייסלנד אני זוכר בעיקר את התור לכניסה", מספר עידו הררי, "תור ארוך של אנשים שמתפתל בין שבילי האחוזה, חלקם תיירים סקרנים וחלקם מעריצים משוגעים ואדוקים. בזמן שחיכינו בתור פגשנו להקת רוק מקומית בשם Nashville Pussy שהורכבה מזוג חנונים, בחור עם כובע של קאובוי ואשתו הבלונדינית – כולם כמובן עם כוס בירה ביד. את רוב שעות ההמתנה (שש שעות!) בילינו יחד בשיחה קולחת על מוזיקת קאנטרי, על החיים בכלל ועל סלידתם מארצות הברית בפרט. כאשר לבסוף זכינו להגיע אל הקבר המפורסם, בקושי הצלחנו לראותו בשל כמות זרי הפרחים שעטפו אותו ואפשר לומר שמה שהיה הכי מעניין הם האנשים שמסביב – גברים לבושים בבגדי אלביס וגברות מבוגרות שמשקפי אלביס מעטרים את פרצופן. חוויה מבדרת ובלתי נשכחת לא רק למעריצים".

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...