תפריט עמוד

אכזיב: אחד החופים היפים בארץ חזר לרשות הציבור

חוף קלאב מד באכזיב יעבור לניהול של רשות הטבע והגנים, לאחר שבמשך שנים הוחכר לחברה פרטית. על פי התוכנית, כבר בעונת הרחצה הבאה יהיה מעבר חופשי לכל אורך רצועת חוף אכזיב, אחת היפות בארץ

אחד החופים היפים בארץ חזר לשימוש הציבור: לאחר שנים שחלק מחוף אכזיב הוחכר לכפר הנופש "קלאב מד", הסתיים חוזה החכירה, ושטחו של כפר הנופש, שפעילותו הופסקה לפני שנים אחדות, הושב לאחריותה של רשות הטבע והגנים. החוף יהפוך חלק מהגן הלאומי חוף אכזיב ויהיה פתוח למטיילים ולנופשים. לדברי גיא אילון, מנהל מחוז צפון של רשות הטבע והגנים, "אחת מהמטרות שלנו תהיה לקשור בין כל חלקי הגן הלאומי ליחידה אחת, שתאפשר מעבר חופשי לכל אורך החוף ובעצם תשנה את היכולת להגיע לחוף וליהנות ממנו".

מינהל מקרקעי ישראל, שהחכיר את החוף, קיבל את התוכנית שהציגו רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית מטה אשר, לפיה יושקעו משאבים בשימור הארכיאולוגיה הפיניקית הנדירה באזור ותקודם תוכנית-אב שתבטיח מעבר חופשי למטיילים לכל אורך החוף, ללא תשלום, לאחר שבמשך שנים הדבר לא היה אפשרי.
שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אומר כי "כשם שעשינו בחוף פלמחים, ששב לניהולה של רשות הטבע והגנים, כך גם בגן לאומי אכזיב נקדם את שיקום החוף ושימור ערכי הטבע והמורשת שבו, על מנת להשיב את אכזיב למקומו הראוי והמרכזי על מפת אתרי הנופש הישראלית ובלבו של המטייל הישראלי".

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.