תפריט עמוד

אירופה בזול: הערים האירופיות הזולות ביותר לתייר

רשימת הערים הזולות ביותר באירופה חושפת כמה הפתעות נעימות למי שמוכן להסתפק בסגנון טיול תרמילאי. למשל, שיש ערים שבהן תוציאו פחות מ-25 דולר ליום!

למרות שאירופה יקרה להפליא, ולרוב היא אינה הבחירה הטבעית לטיול תרמילאים, עדיין ישנם מקומות זולים באירופה, שבהם תוכלו להסתדר בפחות מ-50 דולר ליום, לפעמים אפילו בפחות מחצי מהסכום הזה. הדבר מצריך, כמובן, לטייל בסגנון התרמילאי המוכר, שכולל לינה באכסניות, נסיעה בתחבורה ציבורית, הימנעות ממסעדות יוקרה והסתפקות באטרקציה אחת ליום. וחשוב לא פחות – צריך לבחור לטייל בערים זולות. על פי "מדריך התרמילאים לשנת 2012" יש כמה וכמה ערים אירופיות, כולל ערי בירה, שבהן אפשר לטייל ולבלות בזול.

כדי לחשב את עלות המחייה ליום לתייר בשורה של ערים אירופיות המדריך בדק כמה מרכיבים זהים בכל עיר: מחיר לילה באכסניה או במלון הזול ביותר שנמצא במיקום טוב וקיבל ביקורות טובות; שתי נסיעות ליום בתחבורה ציבורית; ביקור באטרקציה אחת מפורסמת ביום (הכניסה אליה יכולה להיות בתשלום או בחינם); שלוש ארוחות זולות ביום; שלוש כוסות של בירה או יין מקומי (מי שלא שותה יכול להמיר את הסעיף הזה בקינוח, בקפה ומאפה או בהופעת מוזיקה). כמובן שמדד המחירים הזה אינו מדויק או מדעי, אבל הוא משמש בסיס טוב להשוואת עלויות בערים השונות.

אז איפה תוכלו לטייל באירופה במחירים שפויים? מהרשימה של מדריך התרמילאים עולה כי בסופיה, בירת בולגריה, כל המרכיבים שהוזכרו למעלה יעלו לכם פחות מ-25 דולר ביום (23.71 דולר ליתר דיוק), מה שהופך אותה לעיר הזולה ביותר באירופה. במקום השני, הצמוד מאוד, נמצאת קרקוב שבפולין, שם אפשר לבלות ב-23.83 דולר ליום, במקום השלישי ממוקמת בודפשט עם 30 דולר ליום, ברביעי נמצאת ורשה, בירת פולין, עם 31.50 דולר ליום, ובמקום החמישי תמצאו את בוקרשט הרומנית עם 31.79 דולר ליום. את העשירייה סוגרות, בסדר יורד: איסטנבול, סנט פטרסבורג, פראג, זגרב ומוסקבה (שבה אפשר לשהות בקצת פחות מ-45 דולר ליום). בקצה השני של הספקטרום נמצאות ערים שבהן גם תרמילאים ייאלצו להוציא יותר מ-100 דולר ליום. כך, למשל, באוסלו תשלמו 103.50 דולר ליום ואילו בציריך יום יעלה לכם מעט יותר מ-118 דולר.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.