תפריט עמוד

אירופה – אירועי תרבות בקיץ

קיץ הוא העונה החמה, לא רק מבחינת הטמפרטורות אלא גם בכל הקשור באירועי תרבות. מאופרות ועד הופעות רחוב - כמה אירועים ופסטיבלים שלא כדאי להחמיץ

ליל המוזיאונים בברלין
בלילה הזה, שמתקיים בסוף אוגוסט, יותר ממאה מוזיאונים, גלריות ומוסדות תרבות פתוחים לקהל עד השעות הקטנות של הלילה ברחבי ברלין. הכרטיס כולל כניסה לכל הגלריות המשתתפות וכן למערכת האוטובוסים המיוחדת לערב זה, המאפשרת מעבר בין המוזיאונים, הגלריות וחללי התצוגה ב-12 מסלולים שונים. תחנת המוצא בבית העירייה של ברלין. בנוסף לתערוכות הרגילות, אפשר לראות בערב זה קונצרטים, מופעי תיאטרון, מחול ואירועי קריאה. וכן אפשר ליהנות מתפריטים מיוחדים שיעזרו לשמור על ערנות.

הלילה הארוך הראשון של המוזיאונים הפתוחים נערך ב-1997 ומאז מספר המשתתפים והמבקרים עולה בכל שנה. הרעיון תפס תאוצה, והפך ללילה לבן בערי אירופה ואף בישראל.

בדרזדן ליל המוזיאונים מתקיים בחודש יולי ויש בו סיורים מיוחדים, אירועים במוזיאונים, בטירות ובגנים הבוטנים וכן שירות הסעות מיוחד המאפשר להגיע לכל המקומות.

מתי? בכל שנה, לקראת סוף אוגוסט
מידע נוסף באתר האינטרנט

פסטיבלים באדינבורו
בכל שנה בחודש אוגוסט מתקיימת חגיגה של פסטיבלים באדינבורו, בירת סקוטלנד, שהגדולים והידועים הם הפסטיבל הבינלאומי ופסטיבל הפרינג'. הפסטיבל הבינלאומי החל את דרכו ב-1947, זמן לא רב אחרי מלחמת העולם השנייה, כמחווה אופטימית לאירופה החדשה ולשיקומה דרך תרבות ואמנות. יש בו מופעי תיאטרון, מחול, אופרה וקונצרטים. בשונה מהמופעים באולמות ממוסדים ומסודרים, פסטיבל הפרינג' מציג מופעים בתחומים שונים בחללים אלטרנטיביים, בהם כנסיות, דירות מגורים, וכמובן ברחוב. המופעים מגוונים בסגנונם וישנו טווח רחב של יוצרים ויצירות, החל מאמני סטנד אפ ועד הפקות קטנות מווסט אנד.
בהתאם לרוח השוויון, הפסטיבל פתוח בפני כל אחד שמעוניין להציג את העשייה האישית שלו. בכל שנה מופיעים בפסטיבל הפרינג' עשרות אלפי מבצעים ביותר מאלפיים הופעות – דבר ההופך אותו לאחד מפסטיבלי האמנות הגדולים בעולם.

בימי ראשון במהלך אוגוסט מתקיימים בפארק הולרוד מיצגים צבעוניים של תיאטרון רחוב. ובכל ערב אפשר להמשיך את הבילוי בפאבים ובמועדונים המקומיים, שפתוחים בתקופה זו כמעט כל הלילה.

מתי? במהלך כל חודש אוגוסט
מידע נוסף באתר המרכז מידע על פסטיבלים באדינבורו

פסטיבל הקולנוע של ונציה
פסטיבל הסרטים הוותיק ביותר בעולם (מאז שנת 1932) ואחד היוקרתיים שבהם. הקרנות הסרטים מתקיימות בבתי קולנוע ברחבי ונציה, אבל לב האירועים מתרחש על האי לידו הסמוך. הפסטיבל האיכותי הוא חלק מאירועי התרבות של הביאנלה, תערוכת אמנות עכשווית שנערכת בוונציה אחת לשנתיים. לפסטיבל מגיעים במאים, מפיקים ושחקנים ידועי שם מרחבי העולם. זכייה באריה הזהב, הפרס לסרט הטוב, חשובה לא פחות מזכייה באוסקר, ותורמת להצלחת הסרט ופרסומו.מלבד התחרות הרשמית קיימות עוד מסגרות נחשבות: סרטים מחוץ לתחרות, סרטים דוקומנטריים באורך מלא וסרטים קצרים.

מתי? בסוף אוגוסט-תחילת ספטמבר
מידע נוסף באתר האינטרנט

פסטיבל אופרה בטוסקנה
בשתי ערים יפהפיות בטוסקנה – פירנצה וסיינה – מתקיים בכל קיץ, בחודש יולי, פסטיבל אופרה. המיקומים הקסומים תורמים לאווירה – גני בובלי בפירנצה ומנזר סן גאלגנו בסיינה. על פי רוב האופרות הן קלסיקות שאינן זקוקות להקדמה מיוחדת: לה טרוויאטה, חליל הקסם, לה בוהם, הספר מסיביליה ואחרות. כמו כן ישנם מופעי בלט קלאסי והצגות.

מתי? במהלך חודש יולי
מידע נוסף באתר האינטרנט

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.