תפריט עמוד

אירועי קיץ אלטרנטיביים

לצד הפסטיבלים הגדולים והמפורסמים, מתקיימים במהלך הקיץ הרבה מאוד פסטיבלים ואירועי מוזיקה, תיאטרון וספורט קצת אחרים, בהם אפשר ליהנות מאווירה אותנטית, לא ממוסחרת ולעתים גם הזויה. הנה כמה פסטיבלים נבחרים

ברנינג מן
פסטיבל ברנינג מן שמתקיים מדי שנה בסוף אוגוסט במדבר בלאק רוק בנוואדה, נותר, למרות פרסומו בכל העולם, אחד האירועים היותר הזויים וייחודיים שיש. הפסטיבל נולד ב-1986 לאחר לאחר שלארי הרווי, בנאי ומתכנן נוף מסן פרנסיסקו, נפרד מחברתו והחליט לשרוף את חפציה. לארי וחבריו בנו פסל עץ, הבעירו אותו וזרקו אל הלהבות את חפציה של הבחורה. אליהם הצטרפו עוברים ושבים ובשנה שלאחר מכן הצטרפו עוד רבים.

כך נולד הפסטיבל שמושך היום עשרות אלפי משתתפים בשנה. מדי שנה מקימים המארגנים עיר שלמה הנקראת בלאק רוק סיטי במדבר בלאק רוק. במרכז העיר ניצב פסל עץ ענק בדמות אדם המכונה "האיש הבוער", ובתום הפסטיבל הפסל והעיר כולה עולים בלהבות עד שלא נותר מהם זכר. הפסטיבל מוקדש בכל שנה לנושא אחר, וסביבו מקימים את כל מתחם הפסטיבל, שמקושט כולו בפסלי ענק ומיצגים אמנותיים מעניינים. המשתתפים בפסטיבל, שהופכים לתושבי העיר לשבוע אחד, לבושים בתלבושות מקוריות ולא שגרתיות או שאינם לבושים בכלל. במרחבי העיר אפשר לראות אנשים נוסעים בכלי רכב שונים ומשונים (כמו משאית שמחופשת בספינה), לשמוע מוזיקה שמתנגנת 24 שעות ביממה, ולעשות כמעט ככל העולה על רוחכם, כאשר ככל שהדברים יצירתיים יותר והזויים יותר, כן ייטב. למרות המשתתפים הרבים, הפסטיבל נותר לא ממוסחר, שכן אחד מהכללים שעליהם מושתת הפסטיבל הוא שאין לקיים מסחר מכל סוג שהוא, ובמקום להשתמש בכסף נותנים מתנות. כללים נוספים הם שכולם משתתפים באירוע ולא צופים מהצד, ושחשוב מאוד לשמור על הסביבה ואין להשליך פסולת. התנאים בפסטיבל לא פשוטים – המיקום בלב המדבר, החום הלוהט, היעדר המים החמים והחשמל. כל משתתף צריך להצטייד במים לשתייה, לרחצה, כביסה ועוד. חשוב להצטייד גם באוכל, שק שינה, אוהל, עזרה ראשונה ועוד.
מתי? 25 באוגוסט עד 1 בספטמבר 2014
אתר הפסטיבל

ברנינג מן. המשתתפים לבושים בתלבושות מקוריות (או לבושים בכלל) ונוסעים ברחבי האתר באמצעי תחבורה מקוריים | צילום: משה שי

פסטיבלי מוזיקה בבריטניה
בבריטניה מתקיימים מדי קיץ עשרות פסטיבלי מוזיקה שמארחים כמה מהשמות הגדולים בתחום הרוק, פופ ואינדי. חלק מהפסטיבלים האלה התחילו כפסטיבלים קטנים וצמחו להיות מכונות משומנות היטב שמגלגלות סכומים אדירים מדי שנה, כמו פסטיבל רדינג, פסטיבל גלסטונברי ועוד. לצד אלה מתקיימים ברחבי הממלכה פסטיבלים שעדיין נותרו קטנים יחסית ולא מסחריים, ואפשר ליהנות בהם מהאווירה החתרנית של פעם.

אחד מהפסטיבלים האלה הוא 2000trees (אלפיים עצים), המתגאה בכך שהוא לא ממותג ונקי מחסויות. אמנם רבים מהמופיעים עדיין אנונימיים, אבל תמיד קיים הסיכוי שבעוד כמה שנים הם יהיו מפורסמים ואתם תוכלו להתגאות שראיתם אותם בתחילת הדרך. המשתתפים בפסטיבל נהנים מאתר קמפינג יפה ומטופח, אווירה נעימה ואינטימית, אג'נדה ירוקה ושירותים נקיים, נושא חשוב שאין לקחת כמובן מאליו בפסטיבלים מהסוג הזה. גם המחירים זולים יחסית לפסטיבלים האחרים בבריטניה, ולכן כדאי להזדקז ולקנות כרטיסים.
מתי? 12-10 ביולי 2014
אתר אינטרנט

משתתפים בפסטיבל 2000Trees. אווירה לא ממוסחרת | צילום: בן מורס

פסטיבל אלטרנטיבי נוסף הוא פסטיבל Shambala, שגם הוא משמר את האווירה הנעימה של הפסטיבלים של פעם. בפסטיבל הזה יש הרבה יותר ממוזיקה. יש בו מופעי קברט ותיאטרון, תערוכה אינטראקטיבית פתוחה, אמנים שמציירים ויוצרים במקום, מיצגים אמנותיים, והמון סדנאות שמאפשרות ליצור, ללמוד דברים חדשים ולקחת חלק פעיל בפסטיבל. המיקום של הפסטיבל פסטורלי במיוחד, באזור כפרי, מוקף באגמים, יערות, שדות וכרי מרעה ירוקים. אפשר ליהנות מהנוף היפה בזמן שטובלים באחד מההוט טאבס הרבים שפזורים מסביב או בזמן שמקבלים מסאז' מאחד המטפלים הרבים שבמקום.
מתי? 24-21 באוגוסט 2014
אתר אינטרנט

פסטיבל הפרינג' באדינבורו. פורץ דרך וחדשני | צילום: אייסטוק

פסטיבל הפרינג' באדינבורו
חודש אוגוסט בבירת סקוטלנד הוא חגיגה בלתי פוסקת של פסטיבלים שמוקדשים לאמנויות מכל הסוגים: תיאטרון, מחול, מוזיקה, אופרה, קולנוע ועוד. אבל מבין שלל הפסטיבלים של אדינבורו, הגדול והמפורסם מכולם הוא דווקא פסטיבל הפרינג'. למרות שהוא רחוק מלהיות פסטיבל קטן ומחתרתי, עדיין מדובר בפסטיבל פורץ דרך וחדשני, שייחודו בכך שהוא פתוח לכולם – כל אחד יכול להציג בפסטיבל והצוות ישמח לסייע בשיבוץ בתוכנית האירועים. ואכן, הפסטיבל גדוש עד מאוד, עם עשרות אלפי מבצעים מדי שנה, מה שהופך אותו לפסטיבל האמנויות הגדול בעולם. בין המופיעים יש אמנים גדולים ומפורסמים לצד אמנים אנונימיים שנמצאים בתחילת דרכם. מגוון המופעים כולל הצגות תיאטרון, מופעי בידור וסטנד אפ, מחול, תיאטרון פיזי, מחזות זמר, מופעים מוזיקליים, אופרות ועוד. המופעים מוצגים לא רק באולמות ממוסדים, אלא גם (ובעיקר) במיקומים לא שגרתיים – כנסיות, דירות מגורים וגם הרחוב משמשים כחלל להופעות.
מתי? 25-1 באוגוסט 2014
אתר אינטרנט

תחרות משיכה בחבל במסגרת משחקי ההיילנדס | צילום: אייסטוק

משחקי ההרים בסקוטלנד ובשווייץ
ברחבי העולם מתקיימים בקיץ אירועי ספורט נוספים שאולי מושכים פחות קהל ותשומת לב תקשורתית ממשחק כדורגל שוב, אבל מעוררים לא מעט עניין. אחד מהאירועים האלה הם משחקי ההרים שמתקיימים במהלך הקיץ ברחבי סקוטלנד ובסוף אוגוסט גם בעיר סנט אורסן שבדרום מערב שווייץ, ומהווים מעין גרסה עממית וקדומה של האולימפיאדה. המשתתפים, שלבושים בתלבושות מסורתיות, מתחרים ביניהם בענפים כמו האבקות, ירי בחץ וקשת ויידוי אבנים כבדות. בנוסף, מתקיימות גם תחרויות של נגינה בתופים ובחמת חלילים, וכן תחרויות של ריקודי עם בהן משתתפות גם נשים בלבוש מסורתי.
מתי? המשחקים בסקוטלנד מתקיימים במהלך סופי השבוע ממאי ועד ספטמבר.

 מרוץ פחיות הבירה בדארווין. כל כלי השיט בנויים מפחיות בירה ריקות
מרוץ פחיות הבירה בדארווין. כל כלי השיט המשתתפים בנויים מפחיות בירה

מרוץ פחיות הבירה באוסטרליה
תחרות ספורט נוספת שמתקיימת במהלך הקיץ ומהווה אלטרנטיבה מרעננת ומשעשעת לאולימפיאדה היא מרוץ פחיות הבירה שמתקיים מדי יולי בעיר דארווין שבאוסטרליה. לא מדובר במרוץ שגרתי אלא במרוץ סירות שנבנו כולן בידי תושבי דארווין שמשתתפים במרוץ. אלו הן לא סתם סירות – הסירות בנויות, ללא יוצא מן הכלל, מפחיות בירה. על מנת שכמויות כל כך גדולות של בירה לא ילכו לאיבוד, המשתתפים שותים את תכולת הפחיות טרם בניית הסירות, ונראה שלעיתים השפעת הבירה לא פגה גם בזמן המרוץ, מה שמוביל לסיטואציות משעשעות במיוחד. חלק ניכר מהסירות שוקעות או מתרסקות תוך זמן קצר לקול צהלות הצופים. למרות שהבירה זורמת כמים, האירוע עצמו ידידותי מאוד למשפחות, ויש אפילו מקצה מיוחד לילדים שבונים את הסירות מפחיות של משקאות קלים. לאורך היום נערך בחוף מינדיל בו מתקיימת התחרות הפנינג עם מגוון פעילויות, כמו שווקים, תחרויות ספורט שונות ומשונות ואפילו מרוץ סירות "על יבש", ריצה לאורך החוף עם כלי שיט נטולי תחתית.
מתי? 6 ביולי 2014
אתר אינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.