תפריט עמוד

איסלנד – חוויה של פעם בחיים

איסלנד מציעה למטיילים בה נופים מהפנטים, חוויות ייחודיות ואינספור הזדמנויות לצילומים בלתי נשכחים. ואם אתם מוצאים שהאוכל המסורתי מעט מאתגר, תמיד אפשר לבחור במנות מהמטבח המודרני המצוין

הישראלים ידועים כעם שאוהב לתייר ולטייל ברחבי העולם, אחד היעדים אשר הפך לפופולרי במיוחד הוא איסלנד ולא בכדי. איסלנד מציעה למבקריה נוף שלא קיים בשום מקום אחר, פראי, קיצוני וייחודי. מה יש באיסלנד שהופך אותה לכל כך מיוחדת? הנה כמה טיפים לטיול של פעם בחיים באיסלנד.

בגדים חמים

בקיץ האיסלנדי הטמפרטורות מגיעות עד כ-15 מעלות, אם תחליטו לטייל באביב או בסתיו תיתקלו בטמפרטורות נמוכות בהרבה, בסביבות 10-0 מעלות בסך הכל. בחורף אין הרבה תיירות בשל תנאי מזג האוויר הקשים והסוערים. לכן, בין אם תחליטו לטייל בקיץ או בעונות אחרות, מזג אוויר מסוג זה מצריך אתכם להצטייד כראוי. מומלץ לרכוש בגדים תרמיים אשר יוכלו לבודד גופכם מהקור. כמו כן, כדאי להצטייד במעיל חם, כפפות, כובע, צעיף ומגפיים, שאיתן תוכלו ללכת בשלג ובאזורים בהם יש קרח חלקלק. כמו כן, חשוב שתדעו כי בקיץ האיסלנדי השמש אינה שוקעת וזוהי גם העונה היקרה ביותר. לעומת זאת, אם תרצו לצפות בזוהר הצפוני כדאי לנסוע באביב או בסתיו.

בטחו עצמכם טרם הנסיעה

חשוב מאוד שלא תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל. כאשר מטיילים במדינה כמו איסלנד, חשוב להיזהר מהחלקות או נפילות לא צפויות, אשר עלולות לגרום לפציעות שיכולות להרוס את הטיול הנפלא שלכם. ביטוח נסיעות יעניק לכם שקט נפשי כשאתם מטיילים בארץ היפיפייה מכל צרה שלא תהיה.

לצלם, לצלם, לצלם

באיסלנד יש נופים אשר לא תראו בשום יעד אחר בעולם, החל מהזוהר הצפוני המיוחד אשר צובע את השמיים בגוונים יפיפיים ונראה כאילו הוא לקוח מתוך סצנה קוסמית ועד להרי געש פעילים, שלעיתים יאפשרו לכם תצפית ייחודית על התפרצויות בעוצמות השונות. יש בה מפלי ענק, גייזרים, מעיינות חמים טבעיים, קרחונים עצומים, הרים מושלגים, מצוקים גבוהים, כפרי דייגים ונופים טבולים במגוון צבעים, הנראים כאילו ציורו במכחול ואתם עומדים באמצע ציור של גדול האמנים. מראות אלו אמנם ייחקקו בזיכרונכם, אך כדאי לצלם כמה שיותר כדי שתוכלו לספר לכל מי שלא היה שם עד כמה מיוחדת איסלנד, וגם להתרפק על זיכרונות מהטיול בכל פעם שתסתכלו על התמונות שצילמתם.

טיול מאורגן או עצמאי

בין אם תחליטו לצאת לטיול מאורגן או לסייר בארץ הפראית בעצמכם תזכו לראות מחזות יוצאי דופן. בין השאר, "לגונת הקרחונים" שם נמצא הקרחון הגדול ביותר ביבשת אירופה וקרחונים מפוסלים שטים על מימי הלגונה ונסחפים לאיטם אל החוף הוולקני מצידה השני. תוכלו לצפות במפלי מים עצומים, לסייר בשמורת לנדמנלאוגר שבשטחה העצום יש שבילי הליכה רבים, מסלולים לרכבי שטח, הרים מושלגים, מעיינות חמים טבעיים, עמקים רחבים ועוד. טיול מאורגן יאפשר לכם לטייל עם מדריך אשר ייקח אתכם לכל המקומות המתוירים ויסביר על פלאי הארץ הנפלאה. לעומת זאת, טיול עצמאי מאתגר יותר, מאפשר לכם לראות מקומות שלא תראו במסגרת הטיול, להתנסות ולחוות את איסלנד לפי רצונכם.

חוייה קולינרית מקומית

איסלנד היא מעצמת דגים, ותוכלו למצוא בה מגוון רחב של דגים טריים היישר מהים. בנוסף, יש הרבה גבינות ובשר, אך רק מעט ירקות ופירות טריים (בחנויות אפשר למצוא ירקות ופירות מיובאים מאירופה, במחירים גבוהים מאוד). לאמיצים שבכם, שרוצים להתנסות במאכלים מקומיים ייחודים, יש מנות דוגמת סטייק לוויתן, בשר כריש רקוב, נקניק מבשר סוס ואפילו אשכי איל מעושנים… המאפים המקומיים גם הם מיוחדים: הלחם האיסלנדי הוא בעל טעם מתקתק, צבעו חום כהה והוא נאפה במשך יממה שלמה. מאכלים נוספים שקל להתמכר להם הם האסטרפונגר – כדורי בצק מטוגנים עם צימוקים, קליינה – סוג של סופגנייה והפנקייק המקומי הנקרא סקונסור. מי מכם שאינו מחפש להתנסות באוכל המסורתי, יוכל ליהנות מהמטבח המודרני האיסלנדי שמציע מנות ממטבחים אירופים מוכרים. בתאבון!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.