תפריט עמוד

איך לעשות את הודו בלי סמים?

בכל שבוע אנו מביאים כאן רשמים של כותבים-נוסעים שנמצאים בחו"ל ושולחים אלינו כתבות, רשמים, המלצות ותיאור חוויות שהם חווים במהלך הנסיעה. הפעם: בועז פרידמן על סמים בהודו

אתם בטח מכירים את החלוקה של העולם לשני חלקים. בין הדוגמאות הנפוצות: העולם נחלק לשניים – אלו שאוהבים כלבים ואלו שמעדיפים חתולים. או לחילופין: אלו ששותים תה לעומת אלו ששותים קפה. אז בקרב הישראלים המטיילים במזרח אסיה (בעיקר הודו ותאילנד) יש חלוקה נוספת: אלו ש"עושים" סמים ואלו שלא. הרוב עושים.

זה לא אומר שכולם נרקומנים שנמצאים שלב אחד לפני מרכז גמילה. חלק קטן מאד בהחלט כן, אבל הרוב "רק" התנסו אי אלו פעמים בסמים קלים למיניהם.

סמים זו תופעה. אני יודע שלא חידשתי הרבה במשפט הקודם, אבל התופעה הזו הרבה יותר נפוצה ממה שתיארתי לעצמי לפני שהגעתי להודו. הנה חמש מחשבות שעולות במהלך ההתבוננות בנושא המורכב הזה.

ההיצע
בכל מסעדה מקומית או "גסט האוס" תמצא חבורת ישראלים (לפחות שניים מהם עם ראסטות) מעבירים בסיבוב צ'ילום ריחני.

לסמים הקלים, או במילים אחרות: גראס, חשיש וכיו"ב, התוודעתי לראשונה באוניברסיטה. אומרים שכל אדם שלישי שלומד באותו מוסד מכובד מעשן. ולא, לא סיגריות.

כשאני בוחן את הסטטיסטיקה הזו על חבריי הסטודנטים, היא בהחלט מקבלת אישור נוסף.

בשלוש שנותיי כסטודנט ראיתי המון אנשים מתעסקים בזה יום-יום, אבל זה עדיין לא הכין אותי למה שקורה שם בהודו הרחוקה.
שום סטטיסטיקה לגבי כמות המזריקים/בולעים/מעשנים סמים בהודו לא הונחה בידי, אך ע"פ הסתכלות בעין בלתי מזוינת, נראה כי יותר ממחצית הישראלים המטיילים בתת היבשת, לא חושבים על מלפפונים כשהם שומעים את המילה "ירוק".

באמת המון אנשים מעשנים בהודו. זה כ"כ פשוט: ההיצע בלתי נגמר, האווירה הכללית מתאימה, חוקים לא באמת קיימים ותמיד יהיה מישהו שישמח לעבור איתך על החומר. וגם לחזור עליו.

הגבולות
אחד מתוך כל חמישה קבצנים ברחוב ההודי, הוא בעצם סוחר סמים שיפנה אליך בפתאומיות בלחישה מהבילה: הש? מריהואנה?

למרות התנאים הנוחים עדיין קיימים סיכונים שאסור להתעלם מהם.
סמים, ובתוכם גם הסמים הקלים, משפיעים על כל אדם בצורה שונה. אצל אחד יורגש שינוי קל גם אחרי 3 כדורי LSD ואחר ייכנס ל"סרט" או "יאכל" הזיות אחרי כדור אחד.
כמו כן, גם אם אנשים יציבו לעצמם "גבולות", לא תמיד הם יצליחו לעמוד בהם והידרדרות לסמים קשים ומסוכנים יותר, יכולה לקרות במקרים לא מעטים.

הסכנה
בשביל להיות ב"סרט הודי" לא חייבים ללכת לקולנוע.

בחודש וחצי האחרונים שלי בהודו, פורסמו אלפי מודעות ברחבי המדינה על מטיילת ישראלית נעדרת.

בשבועיים הראשונים שמרתי על אופטימיות. לאחר חודש, הפכתי סקפטי וכל יום שעבר בלי שתימצא שכנע אותי שהבחורה כבר לא איתנו.

ואז, לאחר חודש וחצי, התבדיתי. הבחורה נמצאה. סוף טוב אך לא הכל טוב.
מסתבר שהכירה כמה חברים הודיים שהכירו לה כמה חברים מן הצומח ועוד כמה חברים שיוצרו במעבדה שגרמו לה לשכוח כמה חברים בהודו ובארץ. אה כן, גם את המשפחה.

מצבה היה קשה. היא הייתה על סף מוות כשמצאו אותה ועכשיו היא אמורה להתחיל תהליך שיקום.

דרך אחרת אך גם לא ממש נעימה להסתבך עם סמים היא להיתפס ע"י השלטונות.
שני ישראלים נמצאים בכלא בניו דלהי בעקבות סחר בסמים. אחד מרצה תקופה של עשר שנות מאסר (מתוכן ריצה כבר 6 שנים) והשני קצת יותר משנתיים. אל תנסו בבית!

החופש
אם אתה עדיין משתמש במונח צינגלה, אתה חבר במפלגת הגמלאים.

אז איך זה שבכל זאת "כולם" עושים את זה?
פסיכולוגים טוענים שהצעירים הישראלים שטסים לטיול הגדול של "אחרי הצבא" מחפשים חופש מוחלט. לאחר שלוש שנים בהן היו צריכים לציית לפקודות ולעמוד בנהלים מגבילים ומחמירים, עכשיו הם יכולים לעשות מה שמתחשק להם. רבים מהמטיילים עמדו תחת לחצים נפשיים בתקופת הצבא ועל מנת "להשתחרר" הם מתנסים בדברים חדשים ומגיעים מהר מאד אל הסם.
ככה זה.

הדרך
חצו את הגבול להודו. אל תחצו את הגבול בהודו.

לכתבות נוספות של בועז פרידמן:

מונית ראשונה בדלהי »

מתנדבים בקטמנדו »

בית יהודי בהודו »

מפגש פסגה בהודו »

התמקחויות בהודו »

אודישה: הודו שלא הכרתם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהודו

יריד הבקר הגדול של סונאפור, הודו
יריד הבקר הגדול של סונאפור, הודו

היריד הגדול של סונאפור (Sonapur), הסמוך לפטנה (Patna), בירתה של מדינת ביהאר (Bihar) אשר בהודו, נחשב לאירוע השנתי הגדול של ביהאר. בין קרוב ל-400 חגים שונים דתיים הנחגגים בהודו הוא אחד מהחגים המקומיים שאינם כלל הודיים, ומוכר פחות ...

מסע צילום בלדאק וקשמיר: מחפשים את נקודת הכיפתור
מסע צילום בלדאק וקשמיר: מחפשים את נקודת הכיפתור

"דרכי העפר בהן העפלנו, צבעו בהדרגה את המדבר הצהוב בלבן. את הדרך המושלגת ההררית, ניסו לפלס באופן סיזיפי, פועלים רבים. הם נאבקו בדרדרות האבנים החוסמות את הדרך השכם וערב. דגלים טיבטים צבעוניים, פיזרו מנטרות בודהיסטיות בעזרת האמונה וכוחה ...

מסע צילום אל עיר המתים, ורנאסי
מסע צילום אל עיר המתים, ורנאסי

ורנאסי היא העיר הקדושה ביותר בהודו ונחשבת לאחת מהערים העתיקות ביותר בעולם. היא בנויה לאורך נהר הגנגס, ועל גדותיו מתקיימים טקסים דתיים רבים, ביניהם טקסי שריפת הגופות הנערכים על גדות הנהר 24/7 בכל ימות השנה. מכאן כינויה של ...