תפריט עמוד

איי סיישל: הפסטיבל הקריאולי

הפסטיבל הקריאולי, שנערך באיי סיישל בשבוע האחרון של אוקטובר, הוא תירוץ מצוין לבקר באיים הקסומים. אחרי המעדנים המסורתיים והמוזיקה המקפיצה, כדאי לצאת לסיור בעיר הבירה ומשם לחופים הנפלאים

בכל שנה, בשבוע האחרון של חודש אוקטובר, חוגגים בוויקטוריה, עיר הבירה של איי סיישל, את הפסטיבל הקריאולי, אשר משמר את התרבות הייחודית של התושבים הקריאולים, צאצאיהם של לבנים שהגיעו מאירופה ושחורים שבאו מאפריקה. מי שיבקר בסיישל בשבוע הפסטיבל יזכה להצצה נדירה בתרבות, המוזיקה, התלבושות, האוכל, השפה והריקודים המסורתיים. במהלך הפסטיבל המסעדות המקומיות מגישות מאכלים קריאוליים, כמו תמנון שבושל בחלב קוקוס עם קארי וקינמון או דגים ברוטב צ'ילי. ברחובות הבירה מתקיימות הופעות של זמרים, שחקנים ומספרי סיפורים, ועם רדת החשכה מתחילות מסיבות עליזות עם מוזיקה וריקודים. למרות שהחלק הארי של האירועים מתרחש בעיר הבירה, בשבוע בפסטיבל אפשר לחזות בתהלוכות ססגוניות שנערכות באיים שונים.

איי סיישל הם ארכיפלג המורכב מכ- 115 איים בשטח של 455 קמ"ר, באוקיינוס ההודי, מזרחית לחופי אפריקה. כ- 40 מהאיים עשויים גרניט, והגדולים מבניהם מיושבים. יתר האיים הם איי אלמוגים, שבהם נמצאות מושבות ציפורים גדולות. הצמחייה באיים טרופית ויערות עד מכסים שטחים נרחבים. עולם החי באיי סיישל מגוון מאוד והדגה עשירה ביותר.

מאהה Mahe הוא הגדול באיי סיישל: אורכו 27 קילומטר ורוחבו בין ארבעה לשמונה קילומטרים. זהו האי המיושב ביותר, וחלקיו השונים מקושרים היטב במערכת כבישים המקיפה את האי וחוצה אותו. החופים בצדו המערבי יפים להפליא, ורוב התיירים מגיעים למאהה כדי לשהות על החוף, אבל כדאי לצאת ולגלות את הכפרים שבהם מתקיים עדיין אורח חיים סיישלי מסורתי. בצפון האי נמצאת ויקטוריה, עיר הבירה הקטנה בעולם, בה מתגוררים 27 אלף תושבים בלבד. כדאי להקדיש לה חצי יום טיול. אפשר להתחיל את הסיור במגדל השעון המפורסם, שנמצא כאן מאז 1903, השנה בה סיישל הפכה למושבה בריטית, ומשם להמשיך לשוק סר סלווין קלארק (Sir Selwyn Clarke Market) שהביקור בו מומלץ בעיקר בימי שבת בהם הוא הומה במיוחד. בשוק אפשר למצוא דגים טריים, ירקות ופירות טרופיים ושלל תבלינים אקזוטיים. ברחובות הקטנים שליד השוק יש חנויות מזכרות רבות. עוד מומלץ לבקר בגנים הבוטניים של ויקטוריה, שמציעים מגוון מסלולי הליכה בין בריכות מים, מתחם של צבי ענק ושפע של צמחים ופרחים אקזוטיים, בהם סחלבים יפהפיים. אם נותר לכם זמן, שני מוזיאונים מעניינים שראויים לביקור הם המוזיאון הלאומי להיסטוריה ומוזיאון הטבע.

אבל כמובן שלא הרחקתם עד סיישל כדי להישאר בתחומי עיר הבירה. מומלץ להשתכן באחד המלונות באי היפהפה פרלין, ומשם לצאת לשיט לאיים הקטנים יותר, כמו קוזאן וסנט פייר. ואם כל זה נשמע לכם כמקום המושלם לבלות בו ירח דבש, לא טעיתם.

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.