תפריט עמוד

איחסון צילומים: הרשת היא האלבום שלי

מה עושים עם כל התמונות שצילמנו במצלמה הדיגיטלית? איפה מאחסנים אותן? אתרים רבים מאפשרים היום לפתוח אלבום תמונות ולאחסן תמונות ללא הגבלה בנפח. הנה כמה המלצות

עידן המצלמות הדיגיטליות מאפשר לנו לצלם כמויות אדירות של תמונות. מה עושים איתן והיכן הכי כדאי לשמור אותן? ישנן כמה אפשרויות מוכרות שאנו מבצעים באופן אוטומטי, מעבירים אותן למחשב, צורבים על דיסק או משאירים בזיכרון המצלמה. כאשר הן נשמרות במחשב אפשר לעבד אותן ולאחר מכן להדפיס. אבל מה לגבי האפשרויות האחרות?

מכרה הזיכרונות הפרטי שלנו מעניין אנשי הייטק ובוני אתרים רבים. ברשת פועלים כיום לא מעט אתרים שמציעים מקומות אכסון, חשיפה ולפעמים אפילו תשלום. אט אט נרקם סיפור אהבה בין הרשת לבין אלבומי התמונות של כל אחד מאיתנו. באתרים רבים אפשר לאחסן תמונות ללא הגבלה בנפח. עד כמה זה בטוח? מסתבר, לפי שיחות בפורומים השונים, שיש התלהבות רבה ומושכת לחלוק עם כל העולם את יום ההולדת של הכלב שלנו.

הרעיון הבסיסי – לשמור את אלבומי התמונות הדגיטליות שלנו מחוץ למחשב – מצוין. כך נוכל להביט בתמונות ולחלוק עם חברים ובני משפחה את החוויה מכל מחשב קרוב המחובר לרשת. גיבוי התמונות במקום נוסף, יצירת אלבום תמונות בתהליך מזורז, ואפילו רווח כספי – כל אלה מציגים פיתוי לא קטן. לפניכם מיון של כמה מן האתרים המציעים אלבומים ברשת.

אתר האחסון של חברת קודאק, Kodak Gallery, מציע העברת תמונה בצורה מהירה מהאתר לטלפון הנייד ולהיפך. כך תוכלו לחלוק תמונה חשובה עם חבר שפגשתם. רוב האתרים מציעים נפח ללא הגבלה, תחרויות צילום, שירותי הדפסה זולים ויצירת אלבומים תמורת סכום כספי שישלח אליכם הביתה עם שליח. למעשה האתרים מציעים לכם, לשבת בבית מול המחשב, לערוך את התמונות ולהוריד עיניים אדומות, לסדרן יפה באלבומים מצוירים לבחירתכם ולחכות כמה ימים לדפיקה בדלת.

שני אתרים שהרשימו אותי באופן מיוחד הם Shutterstock ו – photomax. אתר Shutterstock מציע לצלמים לסחור בצילומים שלהם, ולא רק לאחסן אותם. ככל שמעלים יותר תמונות הסיכויים להרוויח כסף גבוהים יותר ואת השכר תוכלו לקבל בכל חודש בכמה דרכים. כל הורדה של התמונה שלכם תזכה אתכם ב-25 סנט להורדה וברגע שתעברו את סך 500$ הראשונים תזכו בהעלאה קטנה של חמישה סנט נוספים להורדה. לפי השיחות בפורומים, סוחרי תמונות רבים מדווחים על רווחים.

אתר photomax לא סוחר בתמונות או מציע כספים, הדגש מושם בו על אבטחת המידע, שירות הדפסה מתקדם על סוגים שונים של חומרים כגון חולצות, ספלים, פאזל ועוד, במחירים סבירים המפורסמים בדף המחירון באתר. בנוסף, הוא מאפשר הוצאה לאור של ספר תמונות באיכות מקצועית. תוכנת עריכת התמונות באתר חדישה ומתקדמת, באמצעותה ניתן לערוך את התמונות בצורה טובה וקלה לכדי סרט נע, בעזרתו אפשר לרקום סיפור מסדרת התמונות וליצור קליפ אישי. האתר מציע גם אחסון ועריכה מחדש של קבצי הווידיאו, בעזרת תוכנות האתר יהיה ניתן לראות את הסרטים לפי עריכה אישית ומחודשת.

קל לשער ששיתוף הפעולה הטכנולוגי בין מצלמה דיגיטלית, מחשב ורשת האינטרנט ימשיך להתפתח ובקרוב יעלו אתרים מרשימים אף יותר מאלו שצוינו בכתבה. יותר מזה, תמונות שצולמו באירועים פרטיים בישראל עשויות להיתלות על קירות בתים פרטיים בכל העולם. האם יתכן שתהליך הגלובליזציה מתחיל בשיתוף התמונות בינינו?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.