תפריט עמוד

איזי ג'ט בדרך למטוס חשמלי

חושבים קדימה: חברת התעופה איזי ג'ט חוברת לרייט אלקטרוניק על מנת לעצב מטוס חשמלי במהלך העשור הבא. זהו חלק מאסטרטגיה כוללת לביטול פליטות של פחמן דו חמצני והפחתת רעשי מטוסים

איזי ג'ט, חברת התעופה המובילה באירופה, מספקת הצצה לעתיד התעופה באמצעות שיתוף פעולה עם רייט אלקטריק (Wright Electric) יצרנית המטוסים החשמליים. חברת התעופה עבדה במהלך 2017 בצמוד לרייט אלקטריק על מנת לספק את נקודת מבטה בפיתוח הצעד הבא בתחום התעופה – מטוס מונע באמצעות חשמל האגור במצברים. שתי החברות הציגו כיצד יראה המטוס החשמלי החדש.

רייט אלקטריק פועלת ליצור מטוס המונע בלעדית על ידי חשמל תוך כעשור והציבה לעצמה יעד שאפתני על פיו תוך כעשרים שנה כל טיסה ליעד קרוב תהיה בעלת אפס פליטות פחמן דו חמצני. היא שואפת לייצר מטוס שטווח הטיסה שלו יעמוד על 335 מייל, אשר יופעל בכ-20 אחוזים מטיסות הנוסעים של איזי ג'ט כיום.

רייט אקלטריק הציגה זה מכבר את המטוס הדו מושבי הראשון שלה, אשר הדגים כיצד הטכנולוגיה פועלת בקנה מידה קטן. כעת החברה מתכוונת להוכיח כיצד ניתן להתאים את הטכנולוגיה לצרכיו של מטוס מסחרי גדול יותר. המצבר במטוס הדו מושבי שוקל כ-600 פאונד (כ-272 ק"ג), אך בקנה מידה גדול יותר, רייט אלקטריק תעשה שימוש בכימיית אחסון שתאפשר שימוש במצברים קלים יותר מאלה הנמצאים בשימוש כיום.

כך ייראה המטוס החשמלי של איזי ג'ט

כך ייראה המטוס החשמלי של איזי ג'ט

איזי ג'ט הודיעה על שיתוף הפעולה כחלק מאסטרטגיה כוללת שנועדה לבטל בהדרגה את הפליטות הפחמניות ולהפחית את הרעש הנגרם מפעילותה התעופתית. משנת 2000, איזי ג'ט הפחיתה את הפליטות שלה בלמעלה מ-31 אחוזים, מ-116.2 גרם ל-79.98 גרם לקילומטר לנוסע, בשנת 2016.  איזי ג'ט הציבה לעצמה יעד של פליטה פחמנית של 72 גרם עד שנת 2022, שיהווה ירידה של 10 אחוזים מהביצועים כיום ושיפור של 38 אחוזים בהשוואה לשנת 2000. מרכיבים אחרים באסטרטגיה כוללים הכנסת מטוסים מדגמי  A320neo ו-A321neo, גוררים חשמליים וטכנולוגיית מימן בעת החניה, אשר יאפשרו אפס פליטות ופעילות שקטה בנמלי התעופה.

קרולין מקול, מנכ"לית איזי ג'ט, אמרה: "אנו חולקים שאיפה עם רייט אלקטריק לתעשיית תעופה בת קיימא. כפי שקרה בתעשיית הרכב, תעשיית התעופה תפנה לטכנולוגיה החשמלית על מנת להפחית את השפעתה על הסביבה. לראשונה, אנחנו יכולים לחזות עתיד ללא דלקי מטוסים ואנו נלהבים להיות חלק מזה. כעת זה לא עניין על 'האם' אלא 'מתי' מטוס חשמלי יוכל לטוס ליעדים קרובים".

המטוס של רייט אלקטריק תוכנן במיוחד עבור טיסות קצרות ומתאים לרשת הנתיבים בהם טיסות החברה אורכות פחות משעתיים. לדוגמה, קווי תעופה בין לונדון ואמסטרדם או לונדון ופריז יכולים להשתמש במטוס חשמלי, אשר יוריד את היקפי הפליטות והרעש. מטוס מונע בלעדית בחשמל וצי רכבי קרקע חשמליים ייטיבו עם תושבים המתגוררים בקרבת נמלי תעופה, שכן רמת הרעש תופחת משמעותית.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.