תפריט עמוד

איזה מזיקים הכי נפוצים בדרום?

דרום הארץ משתרע על כמחצית משטחה של ישראל - מאשדוד ועד אילת. החלק הדרומי של מישור החוף והשפלה, הנגב, מדבר יהודה והערבה מציעים שלל נופים יפים ומקומות מרתקים, אבל גם לא מעט חרקים ומזיקים אחרים. קבלו את 5 הנפוצים ביותר

דרום הארץ מכסה כמחצית משטחה של ישראל – מאשדוד ועד אילת. החלק הדרומי של מישור החוף והשפלה, הנגב, מדבר יהודה והערבה מציעים שלל נופים יפים ומקומות מרתקים, אבל גם לא מעט חרקים ומזיקים אחרים. אלו הם 5 הנפוצים ביותר:

  1. זבוב החול

למרות השם, מדובר בחרק ממשפחת היתושים – ואחד המזיקים ביותר שבהם. הסיבה לסיכון הרב היא שזבוב החול, שנקרא גם בקה, עלול לגרום למחלות אצל בני אדם. בפרט הוא מעביר טפילי לישמניה שהם הגורם לשושנת יריחו. אזורי המחיה האהובים על זבוב החול הם החלק הדרומי של בקעת הירדן, הרי יהודה (ובפרט המורדות המזרחיים שלהם), הערבה, ים המלח ומרכז הנגב.

החרק נוהג להתעופף בגובה נמוך, ובנוסף הוא בהיר ולכן לפעמים קשה לזהות אותו. בכל מקרה שבו הוא מופיע חשוב לפעול באופן מידי – ריסוס נגד מזיקים אלה באמצעות חומר הדברה ייעודי.

  1. מרבה רגליים

חרק שהשם הנכון שלו הוא נדל. נדלים עלולים להיות ארסיים, ואפילו מאוד, ולכן חובה להתרחק מהם. הם נוטים לחיות בעשבים גבוהים ונמשכים ללחות. פעולות המנע העיקריות הן ניכוש עשבים, שמירה על מרחבים יבשים וחסימת הפתחים השונים שדרכם עלול נדל להסתנן אל תוך הבית.

אם התגלה נדל, יש להזמין הדברת מזיקים מחברה בעלת ניסיון בטיפול בחרק ספציפי זה.

  1. נחשים

בארץ חיים כמה עשרות מיני נחשים, מתוכם כ-10 ארסיים. רוב הנחשים הארסיים, וגם אלה המוגדרים תת-ארסיים (נחשים שלא מסכנים חיים אבל כן עלולים לגרום לפגיעה משמעותית), נמצאים באזור הדרום. ביניהם: אפעה מגוון שנמצא לאורך כל בקעת הירדן, גם בצפון, אבל בעיקר בדרום הארץ; עכן חרטומים שבית גידול שלו נמצא בחולות שבחלק המערבי של הנגב; עכן גדול שנמצא בין חצבה לאילת; שפיפון הנגב; פתן שחור שאוהב את אזור בקעת ים המלח וגם את מדבר יהודה; וארבע קו מצרי שחי בהרי אילת.

בכל מקרה שבו מתגלה נחש במקום מגורים או מקום עבודה, חשוב להזעיק מיד לוכד מוסמך. אל תנסו לתפוס אותו בעצמכם – נחשים שחשים מותקפים הופכים לתוקפניים ולכן הם מסוכנים.

  1. שממיות

חרק שהאורך שלו מגיע לעד 7-18 ס"מ, בהתאם לסוג הספציפי. כדאי לדעת שלשממיות יכולות תקשורת גבוהות עם בנות מינן, ועוד מאפיין ייחודי, מן הסתם מוכר יותר, הוא היכולת להשאיר מאחור את הזנב כדי לברוח ביעילות מסכנה. שממיות אינן מזיקות ואינן מסוכנות ולכן חברת הדברת חרקים רצינית לא מחסלת אותן אלא מרחיקה אותן מהבית – באופן כזה שהן לא יחזרו אליו יותר, כך שגם לכם מובטח שקט נפשי.

  1. נמלים

במקרה שבו מתגלה קן נמלים בסמוך לבית, בית קפה, גן ילדים או כל מקום אחר שיש בו בני אדם, ניתן לבצע ריסוס. אם מיקום הקן לא ידוע ובכל זאת נמלים רבות מגיעות אל המקום שבו אתם נמצאים ומהוות מטרד, חברת  הדברה נגד מזיקים תפזר פיתיונות ג'ל. הנמלים ייקחו איתן את הפיתיונות המורעלים, וכך יחוסל הקן.

צריכים הדברה? פנו אל חברת הדברה בטוחה – שירותי הדברה מתקדמים

  • כתבה שיווקית

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.