תפריט עמוד

אחרי רעידת האדמה, הר געש התפרץ בדרום יפן

ראש ממשלת יפן הכריז כי בעקבות רעידת האדמה והצונאמי יפן עומדת בפני המשבר הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. בדרום-מערב יפן הר הגעש שינמודאקה החל לפלוט אפר וולקני וסלעים

"ב-65 השנים מאז תום מלחמת העולם השנייה, זהו המשבר הקשה ביותר שעברה יפן", כך אמר ראש ממשלת יפן שלוש יממות לאחר רעידת האדמה העזה, בעוצמה של 9 בסולם ריכטר, שהתרחשה בעומק האוקיינוס השקט, 130 ק"מ מזרחית לחופי יפן. רעידת האדמה, הרביעית בעוצמתה בעולם והחזקה ביותר שידעה יפן, והצונאמי שבא בעקבותיה גרמו להרס עצום: גשרים וכבישים התמוטטו, בולעים תחתם מכוניות ורכבות נוסעים, אינספור בתים ומבנים אחרים נסחפו בזרמי המים, אוניות הועפו אל היבשה או טבעו במערבולות. הרשויות במיאגי, המחוז שספג את הפגיעה הקשה ביותר, מעריכים כי רק במחוז הצפוני יש 10,000 הרוגים, והמספרים הסופיים צפויים להיות גבוהים יותר. בינתיים, בפוקושימה ממשיכים לעקוב בדאגה אחר פיצוצים בתחנות הכוח הגרעיניות. כ-200,000 איש פונו מהאזור מחשש לקרינה מוגברת.

צילום אווירי של אזור סנדאי שנפגע אנושות מהצונאמי | צילום: US Navy

מאז הרעידה הגדולה פקדו את יפן יותר מ-160 רעידות משנה, רובן מעל 5 בסולם ריכטר. בעקבות הרעידות, במקומות רבים ביפן יש הפסקות חשמל ומחסור במים, והתחבורה הציבורית אינה פועלת כסדרה.

בעוד המשבר הגדול מתרחש בצפון-מזרח יפן, בקצה השני, בדרום-מערב המדינה, התפרץ ביום ראשון הר הגעש שינמודאקה אחרי כמה שבועות שקטים. הסוכנות המטאורולוגית של יפן מסרה שההר פולט אפר וסלעים, והרשויות הכריזו על כוננות ברמה שלוש מתוך חמש. ההר מרוחק כ-1,500 ק"מ ממוקד הרעש, ועדיין לא ברור אם יש קשר בין ההתפרצות שלו ורעידת האדמה. הסרטון הבא מראה את ההתפרצות הוולקנית של שינמודאקה ב-13 במרץ:


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.