תפריט עמוד

אחרי הסקי – אתרי המסיבות הגדולים של אירופה

כשהרכבלים נסגרים, החגיגה מתחילה: מועדונים, פאבים, מסיבות, פסטיבלים אלקטרוניים וכל מה שצריך כדי להפוך את חופשת הסקי לשמחה וצבעונית. הנה האתרים הכי סוערים באירופה - הגרסה המושלגת של איביזה

חופשת סקי כבר מזמן הפכה להיות יותר מסתם חופשה ספורטיבית. מפגש כה צבעוני של אנשים צעירים ושמחים, שפעילותם מסתיימת עם סגירת הרכבלים ב-16:00, חייב את יצירתה של תרבות אחרי הגלישה. הצרפתים טבעו את הביטוי "אפר'סקי" (apre ski, אחרי הסקי), שתיאר את הבירה של אחרי, עם הצחוקים של החבר'ה והסיפורים מההר. האוסטרים המשיכו את דרכם בווליום חזק יותר במסיבות גדולות, הופעות ענק ופסטיבלים אלקטרוניים שמחממים מידי שנה את החורף באירופה ומושכים אליהם אלפים גם בסוף העונה. אט אט הפך האפר'סקי לקריטריון חשוב בבחירת יעד החופשה. אז עבור אלה שמחפשים לרדת מהמסלול בחופשת הסקי שלהם, ריכזנו את האתרים הכי סוערים שתמצאו באירופה.

אישגל (Ischgl), אוסטריה. בראש הרשימה עומד האתר האוסטרי הידוע, שמזמין אליו מידי שנה בתחילת העונה ובסוף העונה, אמנים בינלאומיים דוגמת אלטון ג'ון, טינה טרנר, קייטי פרי וריהאנה להופעות ענק בהשתתפות עשרות אלפי אנשים, שנהנים מגלישה איכותית במרחב גלישה מצוין, יחד עם קרנבל של ממש על השלג. גם במהלך העונה, כשלא מתקיימות הופעות ענק, אישגל מציעה לגולשיה קלאבים שלא היו מביישים את ברלין, מלאי יוקרה ומוזיקה אלקטרונית תוססת. הנה כמה שמות שאסור לכם לפספס: Pacha, הקלאב הכי נחשב, שלא במקרה גם שייך לפריס הילטון ומגיש משקאות מבית היוצר שלה (Rich Prosecco בפחית מוזהבת). ה-Post שבתחתית מלון פוסט, ה-Fire & Ice וה-Kushtall, שנמצאים בצמוד למעלית הסילברטה (הראשית) וה-Golden Eagle, Salt & Pepper ו-Freeride, שמפוזרים במדרחוב הראשי בעיירה ועוד רבים וטובים, שתצטרכו חופשה נוספת כדי להגיע אל כולם.

בנוסף למועדונים שעובדים בשעות הלילה, תמצאו את עצמכם באישגל, עדיין בחליפות סקי, רוקדים וצוהלים במועדוני האפר'סקי המשוגעים, שנפתחים ב-15:00 ונסגרים ב-19:00. במועדונים אלה, ה-Schatzi וה-Trofana Alm, תצטופפו יחד עם עוד אלפי אנשים בשני קומות עמוסות, תאחזו בירות ענק ותשירו בקול רם ובמלוא התשוקה את מילותיהם של פסקולים מוכרים במגוון שפות.


מסיבת אפר'סקי בואל טורנס, מאתרי המסיבות הסוערים באירופה

ליביניו (Livigno), איטליה. זוהי עיירה שמושכת אליה הרבה גולשים צעירים ומקצוענים, שמגיעים בעיקר כדי ליהנות ממרחב גלישה איכותי במחירים נמוכים יחסית, ומהסנופארק הכי נחשב באירופה. מוטולינו, כך הוא נקרא, מארח פעם או פעמיים בעונה תחרויות ראוותנית במיוחד, שלכבודן בונים מקפצה ענקית מעל נהר קפוא או מבצר שלג שלם, עטור ברמפות וקיקרים גדולים. מעצם המשיכה של גולשים צעירים, בליביניו התפתחה תרבות אפר'סקי וחיי לילה ענפה ביותר, שכוללת פאבים, מועדונים וברי אפר'סקי טובים על ההר. ה-Alegra, הוא האפר'סקי המפורסם על ההר ובמדרחוב הראשי בעיירה תמצאו את ה-Bivio, ה-Kokodi, Miky's Pub, Daphne's ועוד פאבים רבים וטובים. מועדון הריקודים הכי סוער של ליביניו הוא ה-Cielo שמרוחק מעט מהעיירה, לכיוון מלון Intermonti.

שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn), צ'כיה. אווירה צוהלת ושמחה של מזרח אירופה תמצאו בצ'כיה, במחיר מגוחך של שמונה שקלים לחצי ליטר בירה. אתר הסקי הגדול במדינה, שפינדלרוב מלין, או בקיצור שפינדל, ממוקם בעומקה של שמורת טבע יפה, כשסביבו מבשלות בירה ומזקקות לייצור משקאות אלכוהוליים מקומיים לרוב. הצ'כים אימצו לחיקם בשמחה את תרבות האפר'סקי של מערב אירופה, גם בשל המחירים הזולים של האלכוהול וגם בגלל שהם פשוט אנשים שאוהבים לחגוג. בחרובקה זהו המשקה המקומי, שעשוי מעשבי תיבול ומזכיר את היגרמייסטר, אליו מצטרף ה-Slavovitsa, סוג של עראק מקומי שמוגש במגוון טעמים בטברנות המקומיות, שנקראות Mehana, בעלות אופי אותנטי שמח. סצנת הלילה מתחילה בשפינדל ב- Silver Rock וב-VIP, שנחשבים למועדונים החזקים ביותר בעיירה, עם מוזיקה אלקטרונית סוערת, וממשיכה גם לברים נוספים כמו Bar77, Mlejnice ו- Sport Bar שמציעים מוזיקה טובה לריקודים.

אחת לעונה, תהנו בשפינדל מפסטיבל SnowJam המפורסם, שמביא אמנים מכל העולם לשלושה ימים משוגעים של מסיבות והופעות חיות, יחד עם פריסטיילרים מתחום הסנובורד, שמציפים את Skiareal, הסנופארק של שפינדל, במסגרת תחרות Big Air ו-Half Pipe בינלאומית במימון Quiksilver.


פסטיבלים אלקטרוניים והופעות ענק מושכים המוני גולשים לאתרי המסיבות הגדולים

סן אנטון (St. Anton), אוסטריה. האוסטרים כבר הוכיחו שהכבד שלהם עשוי מברזל, ותראו את זה גם בסן אנטון, שנמצאת כשעה נסיעה מאישגל ומציעה גם היא חיי לילה שוקקים ואפר'סקי משובח ושמח. בחיבור בין המסלולים 21 ל-1, לפני הירידה לעיירה, תוכלו לפרוק את המגלשיים בצד שמאל של המסלול ולהיכנס לבילוי אחר צהריים סוער ב-Krazy Kanguru. תפגשו שם גולשים וגולשות ששותים עד דלא ידע ואווירה שמחה ומשולהבת. משם תוכלו לזגזג ימינה ולהמשיך את החגיגות ביתר שאת ב-Mooserwirt המשוגע. בשעות הלילה יחכו לכם פאבים, מסעדות ומועדונים בתוך העיירה, על המדרחוב הראשי. אם תצליחו להגיע לסן אנטון בשבוע פסטיבל השדים, Krampalar Lauf, תזכו לרקוד לצד אנשים מחופשים במסכות טירוליות מפחידות עם קרניים.
____

הכותבת היא מנהלת תוכן בחברת תיירות הסקי SkiDeal


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.