תפריט עמוד

אוסטרליה – ערוץ האורמיסטון

ארץ בראשית יפה, נקייה ולא פגועה מצפה למבקרים בערוץ האורמיסטון בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה. הליכה לאורך הנקיק מלווה בצבעי האדום האופייניים לאזור ובשלל בעלי חיים וצמחיים ייחודיים

המבקרים בשמורת מערב הרי מקדונל (West MacDonnell National Park), הנמצאת הטריטוריה הצפונית של אוסטרליה, מכירים חלק קטן מערוץ אורמיסטון: הם נוהגים ללכת כעשר דקות מהחניון אל בריכת המים הטבעית הגדולה של נחל האורמיסטון, וכאן, בצל עצי האיקליפטוס הענקיים, מסתיימת דרכם בשמורה.

הדרך אל לבו של מכתש אורמיסטון אורכת כשתי שעות הליכה נוספות, דרך נקיק צר וזקוף קירות. ה"מכתש" הוא למעשה בקעה רחבת ידיים, מוקפת מכל עבריה בקירות סלע גבוהים וזקופים. זוהי ארץ בראשית של ממש: יפה, נקייה ולא פגועה.

ההליכה מהבריכה אל לב המכתש קלה. השביל עוקף את בריכת המים הגדולה מימין, חוזר וחוצה אפיק הנחל מעבר לבריכה, וממשיך בתוך האפיק פנימה אל תוך הנקיק. כמו נקיקים אחרים ברכס מקדונל, גם זה נוצר על ידי התחתרותו לאחור של הנחל בסלעי הקוורציט האדומים הקשים, שהתקמטו באיטיות לפני מיליוני שנים. בקירות הנקיק ניתן לראות בברור את שכבות הסלע המקומטות.

בדרך פוגשים במינים רבים של עצים וצמחי מדבר אוסטרליים. זהו גן עדן לחובבי ציפורים, ועם קצת מזל ניתן גם לפגוש בין הסלעים בקבוצה של קנגורו או וולבי (יונק כיס הקרוב לקנגורו). בתום ההליכה בת כשעה וחצי, לאורך האפיק המתפתל והזרוע גושי סלע ענקיים, יוצא השביל מהנקיק אל הבקעה הגדולה.

קוטר הבקעה הוא כעשרה ק"מ, קרקעיתה חולית ולאורך ערוצי הזרימה שבה, צומחים עצי איקליפטוס גדולים ורבי הצל. כדאי להקים מחנה מתחת לאחד מהם ולבלות שם ככל שתאפשר כמות המים שברשותכם. מלבד בריכת המים הגדולה הקבועה שבפתח הנקיק, יש לאורכו עוד כמה גבי מים קבועים. עונה גשומה מאוד ושיטפונות נלווים (בקיץ הדרומי, כלומר מספטמבר עד מרץ) יגרמו לכך שאפיק האורמיסטון וערוצי יובליו ימלאו מים וציפורים ובעלי חיים רבים יתקבצו סביבם.

בזמן השהות במכתש כדאי לשוטט באזור – אין שבילים מסומנים והאפשרויות רבות. ניתן לעלות לאורך אפיקו הראשי של האורמיסטון אל "פרצת באומן" שם חודר הנחל אל תוך הרכס (כחמישה קילומטרים מנקודת מפגש היובלים שבצידה הדרום-מערבי של הבקעה). חמש שעות של הליכה מאומצת, לעבר הקיר המזרחי של המכתש ובמעלהו, דרושות כדי להעפיל לאחת הגבוהות שבפסגות המקדונל –  הר ג'ילס (1283 מ'), ממנו יש תצפית יפהפייה אל הבקעה והמישורים האינסופיים שמצפון ומדרום לרכס.

פרטים נוספים על ביקור במקום באתר האינטרנט של הטריטוריה הצפונית.


חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.