תפריט עמוד

אוסטריה הקלאסית: על אופניים במורד הדנובה

טיול אופניים רגוע במורד נהר הדנובה, בנופים מרהיבים של אירופה הקלאסית, עם טירות, יערות, כרמים, יקבים והרבה אוכל טוב. המסלול מתאים לרוכבים בכל הרמות ובכל הגילים

טיול אופניים במורד הדנובה באוסטריה מאפשר לראות ולחוות מקרוב מאוד את הנופים המרהיבים של אירופה הקלאסית: ערים ימי ביניימיות, טירות עתיקות, יערות עבותים, כרי אחו ירוקים וכמובן נהר אדיר, השני באורכו באירופה. טיול אופניים מסוג זה מתאים לכל אחד, גם למשפחות, והרכיבה נעשית במסלולים בטוחים, ללא מכוניות, ובמורד הנהר. רוכבים מנוסים יכולים סוף סוף לצאת לחופשה כלבבם ביחד עם בן או בת הזוג או כל בני המשפחה, שבדרך כלל נשארים בבית; רוכבים מנוסים פחות ורוכבים צעירים ייהנו מהקצב הנינוח, ללא לחץ של זמן. בסופו של כל יום מלא חוויות, נופים וכיף, מגיעים למלון משפחתי או לפנסיון ביתי, שם אפשר לנוח ולהירגע, לא לפני שמתענגים על ארוחה טובה מלווה ביין ובבירה. את הטיול המיוחד הזה מסיימים בסיור בעיר וינה היפהפייה והמרתקת.

ב-MEDRAFT מציעים טיולי אופניים במורד הדנובה באופן מודרך ובאופן עצמאי. את הטיול המודרך מלווה מדריך ישראלי שמכיר היטב את המסלול ודואג לכל הפרטים הגדולים והקטנים. זהו טיול בן שמונה ימים, שמסתיים ביום בווינה, והוא כולל העברות משדה התעופה למסלול ובחזרה – ניתן לצאת בכמה תאריכים מיוני ועד אוקטובר. בטיול עצמאי אתם בוחרים את הזמן המתאים לכם ואת הרכב המטיילים – החל בזוג דרך משפחה ועד קבוצת חברים.

המסלול המישורי והקצב הנינוח מבטיחים הנאה לרוכבים בכל הגילים

המסלול מישורי והוא עובר במורד הנהר, בכל יום עוברים מרחק של 35 עד 55 ק"מ, וכל זוג או משפחה יכולים לרכוב בקצב שמתאים להם: הרוכבים מקבלים מפה וספר שבעזרתם אפשר להגיע אל היעד מבלי להרגיש נתונים בלחץ להישאר צמודים לרוכבים המהירים יותר. הצוות המלווה דואג לעצור בתצפיות הנוף היפות ביותר ולעזור בכל בעיה שעלולה לצוץ במהלך הדיווש. מי שחושש להתעייף יתר על המידה יכול לשכור אופניים חשמליות, ולחסוך מאמץ משרירי הרגלים.

מבט ממעוף הציפור על נהר הדנובה. לחוות מקרוב את נופי אירופה הקלאסית

הטיול מתחיל בלינץ (Linz), בירת אוסטריה הצפונית, שהרובע העתיק שלה מזמין לצאת לשיטוט, קניות, קפה טוב ובעיקר – היכרות ראשונה עם הדנובה הכחולה. אחרי לילה בעיר היפה מקבלים את האופניים והקסדות ויוצאים לדרך.

הטיול עובר על גדות הנהר רחב הידיים, חולף על פני כפרים ציוריים, חוצה עמקים ירוקים, מאפשר הצצה על כנסיות עתיקות וטירות רומנטיות. בין המקומות שבהם עוצרים ללינת לילה, אפשר למנות את העיירה הציורית אלבם (Albem
) ואת העיירה היפהפייה מתקופת הבארוק גריין (Grein), שבה מצוי התיאטרון העתיק ביותר באוסטריה.

הטיול עובר בדרכים בטוחות, ללא מכוניות, לצד הנהר ובין כרמים ושדות

הטיול ממשיך לאורך הדנובה, כשהנוף הכפרי מתחלף לסירוגין בנוף דרמטי של סלעים המזדקרים משני גדות הנהר. עוד כנסיות מרשימות ומנזרים מעטרים את הדרך ומוסיפים לה נופך אגדי.

אחד הימים המושכים ביותר בטיול מוקדש לעמק ואכאו (Wachau) היפהפה, שבו טרסות עם כרמים ועצי אפרסק שמהפרי שלהם מכינים ליקרים משובחים. דיווש בנופים הקסומים מבהיר מדוע האזור הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. אבל לא רק נופים יפיים יש כאן – האזור ידוע ביינות הטובים שלו, והטיול לא יהיה שלם בלי עצירה בכמה יקבים מקומיים. מכאן מדוושים אל טולן, אחת הערים העתיקות באוסטריה, הידועה בכינוייה "עיר הפרחים". טולן, היושבת על גדות הדנובה, היא גם עיר מולדתו של אגון שילה, הצייר האוסטרי המפורסם ואחד האמנים האקספסיוניסטיים המשפיעים ביותר.

טירה רומנטית להפליא בעמק ואכאו | צילום: joiseyshowaa / flickr

הטיול מסתיים בווינה, בירת אוסטריה. זאת הזדמנות מצוינת לסיור אורבני בכמה מאתריה היפים והמפורסמים, בהם בניין הפרלמנט ובית האופרה. בחלק העתיק של וינה ניתן להתרשם מהקתדרלה המרשימה וכדאי מאוד לבקר גם ברובע היהודי הסמוך. חובבי המתוקים יבואו על סיפוקם בבתי הקפה ההדורים הפזורים ברחבי העיר, עם תצוגת עוגות מסחררת. זאת גם הזדמנות מצוינת להצטייד בשוקולד משובח לטובת מי שנשאר בבית.

עכשיו, כשכולם מלאים בחוויות מהטיול הגיעה העת להעיף מבט אחרון על נהר הדנובה, שליווה אותנו לאורך כל הדרך, ולצאת אל שדה התעופה לטיסה הקצרה בחזרה הביתה.
—————-
כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.