תפריט עמוד

אולורו: אדמה קדושה

ההחלטה לאסור על טיפוס על אולורו, הסלע האדום המקודש לאבוריג'ינים, היא צעד נוסף בהכרה ברב תרבותיות האוסטרלית ובעוולות שנגרמו לתושביה המקוריים של היבשת. כתבה מצולמת

אולורו, אחד מסמליה של אוסטרליה, הוא הרבה יותר מאתר טבע יפהפה ומרגש. הסלע האדום, שמתנשא לגובה 318 מ' מעל מרחבי האאוטבק האוסטרלי, במה שקרוי הלב האדום של היבשת, הוא אתר מקודש לאבוריג'ינים משבט האננגו (Anangu). עבורם הוא מהווה חיבור ישיר לבריאת העולם, לאבות הקדומים ולזמן חלום.

גלריית צילומים של אולורו והסביבה (לחצו להגדלה):

באמצע שנות השמונים החזירה ממשלת אוסטרליה את האתר לידי האבוריג'ינים והם מצידם החכירו אותו בחזרה לממשלה. את שמורת אולורו-קאטה ג'וטה, הכוללת גם את קאטה ג'וטה (האולגס, קבוצה של סלעים אדומים מעוגלים) והמושכת מטיילים רבים, מנהלים בצוותא הממשלה והאבוריג'ינים, והם גם מתחלקים בההכנסות מהתיירות. גם הוחזר שמו המקורי של המקום שונה בחזרה, מסלע איירס, כפי שהוא נקרא בפי המתיישבים הלבנים, לאולורו, "מקום מפגש" בשפתם של האננגו.

מפלים באולורו

מפלים באולורו | צילום: Voyages Indigenous Tourism Australia

לאורך השנים התבקשו המבקרים להימנע מטיפוס על הסלע, כדי לא לפגוע ברגשות האבוריג'ינים, אולם לא חל איסור על כך וההחלטה אם לעשות זאת או לא נותרה בידי המטיילים. כעת, בניסיון נוסף להכיר ברב תרבותיות האוסטרלית ולכפר על עוולות עבר, ייאסר לחלוטין את הטיפוס על האולורו, איסור אשר ייכנס לתוקף בשנת 2019.

כדי לכבד את אמונתם של האבוריג'ינים, אפשר לטייל ליד האולורו אבל לא לטפס עליו

כדי לכבד את האבוריג'ינים, אפשר לטייל ליד האולורו, אבל לא לטפס עליו | צילום: Maurizio De Mattei / Shutterstock.com

ואם תרצו לראות את האולורו מנקודת מבט אחרת, מעל גבו של גמל, הנה סרטון:

אולורו, הלב האדום של אוסטרליה

צילומים בכתבה: שאטרסטוק, Voyages Indigenous Tourism Australia

חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.