תפריט עמוד

אובמה נרתם למאבק בהתחממות הגלובלית

המאבק בהתחממות הגלובלית יהיה חלק חשוב מקמפיין הבחירות של הנשיא האמריקאי. בין השאר, יוקצו מאות מיליוני דולרים לעידוד חקלאות ירוקה ולקידום תוכניות אקולוגיות באפריקה

מדיניות ירוקה: הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, יהפוך את המאבק בהתחממות הגלובלית לחלק מקמפיין הבחירות שלו, כך מדווח היומון וושינגטון אקזמינר, המזוהה באופן מובהק עם המפלגה הרפובליקנית. היומון, המחולק בחינם בוושינגטון רבתי, מותח ביקורת על כוונת הבית הלבן להקצות 469 מיליון דולר לצורך השקעה בתוכניות ירוקות בארצות הברית ובמדינות נוספות.

אבל אם נשים בצד את המחלוקות הפוליטיות, מעניין לבחון את עמדתו של אובמה לגבי ההתחממות הגלובלית. בין השאר, אובמה תומך באופן פומבי במתן עזרה כלכלית לחקלאים שיעברו להשתמש בשיטות חקלאות ירוקות ויפחיתו את פליטת הפחמן הדו-חמצני. הממשל גם הביע הסכמה עם דו"ח שהתפרסם לאחרונה מטעם הארגון Center for American Progress. בין השאר, הדו"ח קושר בין התחממות גלובלית להתפתחות של טרור בינלאומי: הגירת תושבים בצפון-מערב אפריקה מאזורים שהפכו מדבריים וצחיחים לאזורים פוריים יותר מאפשרת את כניסתם של ארגוני טרור בינלאומיים, דוגמת אל-קאעידה, לשטחים שהתרוקנו. בשלב הבא, צעירים מובטלים וחסרי הבטחה לעתיד נשאבים לתאים מקומיים של ארגוני הטרור. הפחתת פליטת גזי חממה תטיב לא רק עם הסביבה, אלא גם תפחית את התפשטות הטרור בעולם, כך על פי הדו"ח שאומץ על ידי אובמה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.