תפריט עמוד

 

דאונהיל באופניים, יוון
דאונהיל ("במורד הגבעה") הוא אמנם ספורט אקסטרים חדש יחסית, אך לוהט אבסולוטית. מהותו ברורה ופשוטה: דוהרים באופניים במורד גבעה ומשתדלים שלא להיתקל בכלום. המדרונות של הרי פינדוס (Pindos) שבמחוז אווריטניה (Evritania) ביוון הם מקום מצוין לדאונהיל. הרכיבה היא בשבילים הרריים מאוד, שגם ג'יפים לא יכולים להם. הפרשי הגובה בין הפסגות לעמקים יכולים להגיע לכאלף מטרים, ולכן המורדות באזור תלולים במיוחד ואפשר לפתח בהם תאוצה ומהירות גבוהות מאוד. כשדוהרים במדרון, מרוב אדרנלין בקושי שומעים את הרוח באוזניים.
> הגעה: בטיסה לאתונה, וברכב לעיר קרפניסיון (Karpenision), בירת המחוז
> עונה מומלצת: אפריל־יוני, ספטמבר־אוקטובר

ג'יפים בג'ייפור, הודו
אם עוצרים, שוקעים. אם שוקעים, נותנים גז. אם זה לא עוזר, נותנים יותר גז. הכלל הבסיסי בנהיגת שטח בחולות הוא שכדי לשמור על המומנטום אסור לעצור לרגע. הכלל נכון גם במסע ג'יפים בין כפרים ושבטים המתגוררים באזור ג'ייפור (Jaipur), בירת מדינת רג'סטן. האתגר הוא לא במהירות אלא בנהיגה בתנאי השטח החוליים והמשתנים ובמגע עם הכפריים הנשארים מאחור, עם האבק.
> הגעה: בטיסה לניו דלהי, ומשם בטיסת פנים או ברכבת לג'ייפור
> עונה מומלצת: אוקטובר־מרס

טור דו מון בלאן
לא צריך להיות אלפיניסט כדי לעשות את הטור דו מון בלאן, אבל זהו בהחלט אתגר למיטיבי לכת עם ריאות מפותחות. המסלול, שעובר בגבהים שבין אלף ל־2,500 מטרים, מקיף את המון בלאן. הוא עובר באלפים הצרפתיים והאיטלקיים ונמשך שישה־שבעה ימים. לא כדאי לסחוב הרבה על הגב, בדרך יש בקתות שאפשר לישון בהן.
> הגעה: מתחילים משאמוני 
(Chamonix) בצרפת, או מקורמאייר (Courmayeur) באיטליה

יוצאים למסע ציד עם אינואיטים בקנדה, כשמסביב קפוא וחלקלק | צילום: דובי טל

> עונה מומלצת: סוף יוני־אמצע ספטמבר

מסע במזחלות כלבים, קנדה
מסע ציד אותנטי באי בפין (Baffin) עם אינואיטים (אסקימואים) שצדים כל מה שנקרה בדרכם ובעיקר כלבי ים. התנאים במסע קשים, והמודעות לשירותי תיירות אפסית. שלא לדבר על הקור, שיכול להגיע לשלושים מעלות מתחת לאפס. כשתנסו לנהוג בכלבים, תבינו שיש דברים שרק אינואיטים יכולים לעשות. ביתר הזמן תשמשו כמשקולת במזחלת.
> הגעה: בטיסה למונטריאול, ומשם בטיסה לקלייד ריבר (Clyde river), ומשם בטיסה לבפין
> עונה מומלצת: אפריל־מאי

טיפוס על המרה פיק, נפאל
מכל ההרים בנפאל, המרה פיק (Mera Peak) הוא ההר הגבוה ביותר (6,460 מטרים) שמטפסי הרים לא מקצועיים יכולים לנסות לטפס עליו, שכן הוא אינו נחשב תלול במיוחד. עובדה, כמה מהם אפילו מצליחים.
> הגעה: בטיסה לקטמנדו, ומשם בטיסה פנימית ללוקלה (Lukla)
> עונה מומלצת: אפריל־אמצע מאי, אוקטובר־נובמבר

דרום אמריקה באופנוע
את המסע באופנוע בדרום אמריקה של ארנסטו "צ'ה" גווארה ושל חברו אלברטו גרנדו אי אפשר לשחזר באמת. אלה לא יהיו אותו האופנוע נורטון 500 ולא אותה הרוח. אבל גם בשנת 2006 מסע באמריקה הדרומית, שמתחיל בבואנוס איירס ונגמר בוונסואלה, הוא הרפתקה. אל תשכחו לקחת לדרך את ספרו של צ'ה, "דרום אמריקה באופנוע",

צוללים עם צבי ים בסיישל, כשמסביב כחול ונעים

ולשתות הרבה מָאטֶה. וכמו שכתב צ'ה בספר: "…1,200 הקילומטרים שכבר עשינו לימדו אותנו לתת כבוד למרחקים".
> הגעה: בטיסה לבואנוס איירס
> עונה מומלצת: להתחיל בדצמבר

צלילות באיי סיישל
יש כעשרה אתרי צלילה באיי סיישל 
(Seychelles) שבאוקיינוס ההודי, והמאתגר מכולם הוא שונית  הטבעת אלדברה 
(Aldabra Atoll), הנחשבת שונית האלמוגים הגדולה בעולם מאלה הבולטות מעל פני הים. אלדברה מורכבת מארבעה איים שבמרכזם לגונה. בזמן הגאות המים זורמים בכוח רב מהים אל תוך הלגונה ויוצרים מערבולות וזרמים חזקים במיוחד, ולכן הצלילות שם מחייבות תכנון מדוקדק. הצוללנים מדווחים על שפע של צבי ים ירוקים, מינים רבים של דגים, ולעתים כרישי פטישן וכרישים לבני שוליים, על רקע מניפות אלמוגים רכים בשלל צבעים.
> הגעה: בטיסה דרך אירופה או דרך ניירובי
> עונה מומלצת: מרס־מאי, ספטמבר־נובמבר

אקסטרים במפלי ויקטוריה
בגבול שבין זמביה לזימבבווה נשפך נהר הזמבזי (Zambezi) מגובה של יותר ממאה מטרים ויוצר את אחד מהמפלים היפים בעולם, מפלי ויקטוריה. שמם האפריקאי, מוסי אה טוניה, "העשן שרועם", שניתן להם בזכות השילוב של רעש המפל לאדי המים העולים, הולם הרבה יותר. זוהי אחת מבירות האקסטרים של העולם, בזכות מגוון

טסים באולטרה-לייט מעל מפלי ויקטוריה בזמביה, כשמתחת גועש ורועם

פעילויות רחב: קפיצת הבנג'י (המסחרית) הגבוהה בעולם, רפטינג, סנפלינג, טיסה באולטרה־לייט מעל למפלים, ועוד. מומלץ לרכוש "חבילת אקסטרים" שתעשה את העסק כדאי יותר. לרכי הלבב מוצעות גם פעילויות רגועות יותר.
> הגעה: למפלים מגיעים במונית או באוטובוס מוויקטוריה פולס (Victoria Falls), זימבבווה, או מליווינגסטון (Livingstone), זמביה
> עונה מומלצת: כל השנה. במרס המפלים בשיאם

הפארק הלאומי בנף, קנדה
בפארק הלאומי בנף (Banff) אשר במדינת אלברטה, קנדה, ניצבים זקוף מפלי הקרח המרשימים בעולם. נטיפים דקים או מסלולים רחבים, עשרות או מאות מטרים, בזווית שלילית מטורפת או חיובית מזמינה. בכל עונה הטבע המשתנה בונה אותם קצת אחרת. תענוג אמיתי לחובבי הטיפוס במדינה שהחורף בה נמשך כמעט שמונה חודשים בשנה. כיף אדיר.
עומר מידן (עומר מידן הוא מומחה לספורט אתגרי שעורך מסעות אתגריים בכל העולם)

קאנופי בקוסטה ריקה
קוסטה ריקה מציעה שלל פעילויות אקסטרים. הייחודית בהן היא טיול קָאנוֹפּי (כלומר בגובה צמרות העצים) בשמורת הטבע של מונטוורדה (Monteverde). בטיול מרחפים באומגה המתוחה בין צמרות העצים הגבוהים של יערות הגשם שבשמורה, וכל מה שנותר זה לעופף מתחנה לתחנה ולראות את הג'ונגל מלמעלה. טיסת הקאנופי הארוכה ביותר נמשכת 427 מטרים, ובמהלכה אתם תלויים לבדכם בין שמים וארץ. סך כל המסלול – כשני קילומטרים וחצי. אפשר לרכוש חבילה של קאנופי, "טיול שחקים" (גשרים תלויים מעל הג'ונגל) והאטרקציה החביבה מכולן – "קפיצת טרזן". כן, זה בדיוק כמו שזה נשמע. אוחזים בחבל (הכל מאובטח לעילא, כמובן), קופצים ושואגים את קריאת הקרב המפורסמת: אוווווווהווווואווו!!!!
> הגעה: בטיסה מארצות הברית או מקנדה לבירה סן חוסה, ומשם באוטובוס 
> עונה מומלצת: אפריל־מאי, ומאמצע אוקטובר עד אמצע דצמבר
 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.