תפריט עמוד

אדרנלין לבן – ריגושים בחופשת סקי

אם אתם לא מסתפקים בסקי ובסנובורד, יש לנו הצעות לפעילויות מלהיבות במיוחד לחופשת הסקי הבאה שלכם. מדהירה בטרקטורוני שלג, דרך צלילה באגם קפוא ועד לילה רומנטי באיגלו קסום - כך תשדרגו את חופשת הסקי לגבהים חדשים

חופשת הסקי מתקרבת ואתם מוצאים את עצמכם מזניחים את המחשבות המוכרות על סקי וסנובורד ומחפשים ריגושים מסביב. אטרקציות שלא ניסיתם, חוויות שלג אחרות, שגם הן רוויות אדרנלין לפחות כמו הסקי, וגם סתם בילויים שלא יוצא לכם לעשות מספיק בארץ. אז הנה רעיונות מוטרפים יותר, וגם כמה מוטרפים פחות, לחופשת סקי הבאה שלכם:

טרקטורוני שלג: בהרבה אתרים תוכלו למצוא חוויה מלאת אדרנלין בדמות אופנועי שלג. אבל בליבינו (Livigno), שבאיטליה תוכלו לתת רייסים עם מכוניות מרוץ או טרקטורונים על גבי אגם קפוא, מה שיאפשר לכם מהירויות גבוהות ושטח עצום, חלק ומחליק. במקום תוכלו גם לעבור קורס נהיגת מרוצים ולהיכנס לתחום באופן מקצועי.

רכיבת שלג: אם נמשיך במהירויות הממונעות ונעלה לפסגות הגבוהות ביותר באירופה, נוכל להזמינכם למה שנקרא Ice Driving – נהיגה ברכבי מרוץ, בסגנון פורמולה 1 על הקרח שסביב לאחד האתרים הגדולים בצרפת והגבוהים באירופה, ואל טורנס (Val Thorens). מסלול המרוצים נקרא Alain Prost, על שמו של נהג המרוצים הצרפתי האלוף, והוא משתרע על פני 760 מ' בגובה של 2,200 מ' מעל פני הים. פעמיים בעונה מארחים ואל טורנס ובית הספר לנהיגה תחרויות ראלי שנקראות Trophée Andros, בהן משתתפים עשרות נהגים באירוע מרהיב על השלג.


מרוץ מכוניות על השלג באתר ואל טורנס

Speed Riding: שימו את המגלשיים על הרגלים, הוסיפו מצנח על הגב, ומה יוצא? חווית אדרנלין שמימית מיוחדת במינה, ששמה את הפחד מאחור, פשוט בגלל שהוא לא מהיר מספיק להגיע. זו חוויה בה מרגישים את האדרנלין הנעים של הסקי במורדות היפים והלבנים של האלפים, אלה הצמודים לאתר השוויצרי היוקרתי סן מוריץ, ברמה מוגברת פי שלושים, בשל המהירות המתווספת לגלישה, עם החיבור למצנח. היתרון הוא שניתן להגיע למקומות צרים וסלעיים, אליהם קשה להגיע על מגלשיים רגילים. הנה טעימה מהחוויה הקסומה:


לגלוש ולרחף בעת ובעונה אחת

Ice Tubing: לא רק הירדן ההררי מציע מסלול אבובים אתגרי. גם ב-Sella Ronda, אחד מאתרי הסקי היפים באיטליה, תוכלו להתנסות במסלול אבובים אתגרי במיוחד. אך הפעם, לא תצופו להנאתכם לאורך גדת הנהר, אלא תרחפו על המורדות הלבנים בשיא המהירות. סימנים כחולים על הטוסיק – עלינו. ואם תרצו לקחת את הסימנים רחוק יותר לכיוון של קעקוע למספר ימים, תוכלו להדביק על האבוב כיתוב בולט כאוות נפשכם.

שופינג: טוב, בואו נרגיע מעט את המהירויות והאדרנלין ונבחר באטרקציה משתלמת לא פחות – שופינג באתר האמריקאי היוקרתי, פארק סיטי. במדינת יוטה שבדרום מערב ארצות הברית, תמצאו את אחד האתרים המפנקים והנחשבים בצפון אמריקה, אך לא בסקי עסקינן, כי אם במתחם קניות בהנחה, אאוטלט (Outlet) –  ואמריקאים יודעים לעשות הנחות! – בן 150 חנויות, ממש בצמוד לאתר.

חלומות לבנים: מי צריך מיטה זוגית מפנקת וג'קוזי חם, כשאפשר לישון בשק שינה בתוך איגלו בגובה של 2,350 מ'? תודו שזו יכולה להיות חוויה רומנטית ביותר. חוות האיגלואים בפאס דלה קזה, שבאנדורה מציעה אירוח קריר במיוחד בתוך מתחם שכולל חמישה איגלואים עם שקי שינה חמים במיוחד וביניהם ג'קוזי מחמם. מה יותר טוב מלבלות באתר אחרי שכולם יוצאים ממנו ולהרגיש את נשימתו של ההר בלילה? האורחים גם זוכים לגלישת בוקר באתר, לפני שהוא נפתח לקהל הרחב, יחד עם ארוחת בוקר על המסלולים.


אירוח קריר במיוחד באיגלו באנדורה

חום ספרדי: מהקור של האיגלו, עדיין באנדורה, ניקח אתכם ישירות לחום של רשת בתי הספא Caldea, שסניפיה פזורים ברחבי אנדורה ומחממים את מרחב הגלישה המרהיב שלה, Grandvalira. הניחו את המגלשיים בחדר הסקי במלון, עלו על בגד ים וכנסו למערכת בריכות במגוון טמפרטורות, כשברקע קשתות מוריות וניחוחות של סנגריה ספרדית. כדי להרגיש היטב את התקופה, מומלץ להתנסות בטיפול פילינג טורקי, שכולל הלקאות ליפה על הגוף לחידוש התאים.

צלילה בתוך אגם קפוא: שוב אנחנו מורידים את הטמפרטורות, מציידים אתכם בחליפה יבשה וכפפות ומצלילים אתכם אל מעמקי אגם קפוא בצמוד לאתר הסקי הצרפתי טין (Tignes), באחד המקומות שצולמו לסרט הצלילה האגדי "הכחול העמוק". בין גושים של קרח מפוסלים בצורות שונות ומשונות, תוכלו להרגיש כמו אריות ים ודובי קוטב ולראות איך הבועות שאתם פולטים נשארות מתחת לקרח.


צלילה באגם קפוא באתר הסקי הצרפתי טין. כך מרגיש אריה ים בחורף

נורדיק סנוקייט: כשמדברים על אטרקציות בשלג, קשה להזניח תחום שכה מתפתח באתרי הסקי ונקרא סנוקייט. גם פה מוסיפים מצנח לבורד או למגלשיים, אך שיטת הגלישה היא שונה לחלוטין מב-Speed Riding. בנוסף למספר אתרים באלפים, ניתן לגלוש בתנאים מצוינים באתר העונה לשם המסובך HARDANGAVIDDA בנורווגיה. גולשים מדברים על פסגות גבוהות עם אגמים קפואים ביניהם, "קערות" שלג (מרחבים קעורים) עצומות ומרחבים שטוחים שמאפשרים גלישה מצוינת ומסתבר שגולשים מכל העולם מגיעים לשם לנסות.

___

הכותבת היא מנהלת תוכן בחברת תיירות הסקי SkiDeal

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.