תפריט עמוד

מסיאטל לסן פרנסיסקו: מסלול בחוף המערבי

רבים מכירים את החוף המערבי של ארצות הברית בעיקר בחלק שבין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו. אבל חלקו הצפוני יותר של החוף המערבי יפה לא פחות ואולי אפילו יותר. הצעה למסלול טיול של שבוע בין סיאטל לסן פרנסיסקו, דרך חופים פראיים, הרי געש, יערות סקויה עצומים ועיירות רומנטיות

עבור מטיילים רבים, החוף המערבי של ארצות הברית פירושו מדינת קליפורניה, ואם לדייק, 559 הקילומטרים שמפרידים בין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס. אבל החוף המערבי הרבה מזה. הוא כולל גם את החוף הצפון-מערבי (Pacific Northwest) העובר במדינות וושינגטון ואורגון, עם נופים של יערות גשם ממוזגים, חופים פראיים, הרי געש רבי הוד וגם ערים נפלאות כמו סיאטל ופורטלנד. הוא כולל גם את צפונה של מדינת קליפורניה, אזור בתולי והרבה פחות מתוייר, עם מפרצים קסומים ומבודדים ועצי סקויה עצומים.

אנחנו מציעים לכם כאן מסלול טיול של שבוע שיוצא מסיאטל וממשיך דרומה עד לסן פרנסיסקו (אפשר כמובן לעשותו גם בכיוון ההפוך – מסן פרנסיסקו לסיאטל). למסלול המוצע פה מומלץ בחום להוסיף כמה ימים לבילוי בסיאטל ובסביבתה בתחילת הטיול וכמה ימים בסן פרנסיסקו בסיומו. ומי שרוצה להמשיך לטייל לאורך החוף המערבי, ימצא בקישור הבא הצעה להמשך הטיול – מסן פרנסיסקו לסן דייגו.


קו הרקיע של סיאטל, שמהווה את נקודת המוצא לטיול בחוף הצפון-מערבי | צילומים: שאטרסטוק

יום 1: סיאטל – הר רינייר
אחרי כמה ימים בסיאטל הנהדרת, מגיע הזמן להיפרד מעיר הסטארברס והגראנג' ולהחליף את הנופים העירוניים בנופים שילוו אתכם בהמשך המסע – יערות עבותים, הרים נישאים, נהרות ואגמים. בליבו של הפארק הלאומי הר רינייר (Mount Rainier National Park), אליו מגיעים לאחר נסיעה של כשעה ו-45 דקות על הכבישים WA-167 S ו-WA165 S, נמצא הר הגעש הפעיל רינייר, שמתנשא לגובה 4,392 מטר ושבליבו שני לועות געשיים שבאחד מהם אגם קטן. בנוסף, יש בפארק 26 קרחונים וכן יערות, כרי מרעה ירוקים המכוסים בפריחה אלפינית באביב ובקיץ, נהרות, מפלים ואגמים הרריים. יש פה כמה מקומות שאסור להחמיץ, ובהם שביל ההליכה הנופי Skyline Trail, מפלי נרדה, אגם טיפסו, עמק פרדייז ועוד.
לינה: הפארק הלאומי הר רינייר


הפארק הלאומי הר רינייר. הר געש, קרחונים, יערות, אגמים וכרי מרעה הם חלק מהנופים שתראו פה

יום 2: הר רינייר – פורטלנד
אחרי הטבע הפראי של היום הראשון, ממשיכים בנסיעה על כביש I-5 S לעבר אחת הערים הכי טרנדיות בארצות הברית – פורטלנד (Portland) בירת אורגון. פורטלנד מציעה למבקרים בה מרכזי אמנות ותרבות אלטרנטיבית, בתי קפה אופנתיים, פארקים ירוקים ואתרי טבע רבים במרחק נגיעה, בוטיקי מעצבים ייחודיים ומסעדות צמחוניות ואורגניות. אל תוותרו על סיור רגלי ברובע פרל (Pearl) האופנתי, שבו מרכזי אמנות ותרבות, גלריות, חנויות וינטג' וברים אופנתיים, וכן על ביקור בגנים היפים של העיר, כמו הגן הסיני השליו שבצ'יינה טאון, הגן היפני היפהפה שבו פלגי מים, מפלים וגשרונים וגן הוורדים המטופח של פורטלנד.
לינה: פורטלנד


הגן היפני בפורטלנד, אחד מהגנים הרבים שבעיר

יום 3: פורטלנד – הר הוד – פורטלנד

מסביב לפורטלנד יש הרבה אתרי טבע נפלאים, אחד מהם הוא הר הגעש הוד (Mount Hood), ההר הגבוה ביותר באורגון, שמתנשא לגובה 3,429 מטר. כיפתו של הר הוד מכוסה שלג כל השנה, ובחורף מדובר באתר סקי פופולרי. בקיץ ניתן לערוך טיולים רגליים בהר, ואפשר גם להסתפק בתצפית הנופית היפה שנשקפת ממנו. בדרך להר הוד נוסעים דרך כביש נהר קולומביה ההיסטורי, ורואים את קניון נהר קולומביה ומפלים שוצפים רבים לאורך הכביש.
לינה: פורטלנד


הר הוד, הגבוה בהרי אורגון

יום 4: פורטלנד – קנון ביץ'
ביום הרביעי של הטיול מתחילים לנסוע מפנים הארץ מערבה לכיוון החוף, משם מתחיל המסע על כביש החוף עד לסן פרנסיסקו. התחנה הראשונה במסלול, אליה מגיעים אחרי נסיעה של כשעה וחמישים דקות על כביש I-5 N ו-US 30 W, היא אסטוריה (Astoria), עיירה ששוכנת על גדות נהר קולומביה בסמוך לאוקיינוס השקט. העיר מוקפת בתפאורה נפלאה של יערות, הרים, שלושה נהרות ומפרץ יפה, והודות לבתים הוויקטוריאניים היפים שבה ולעובדה שהיא בנויה בתלילות על גבעות, היא זכתה לכינוי: "סן פרנסיסקו הקטנה של האוקיינוס השקט". אחרי שמסיימים להתפעל מהיופי אפשר להתפנות לבקר בכמה מאתריה של אסטוריה, ובהם המוזיאון הימי המצוין של נהר קולומביה, מוזיאון בית פלוול שהוא למעשה בית ויקטוריאני שהוסב למוזיאון, פארק המדינה פורט סטיבנס שבו שרידים של ספינה טרופה ועמוד אסטוריה שמראשו נשקפת תצפית נהדרת על האזור. אל תחמיצו הליכה פסטורלית לאורך הנופים הפסטורליים של נהר קולומביה.

אם אסטוריה נחשבת לסן פרנסיסקו של האוקיינוס השקט, אזי שאת העיירה הקטנה והרומנטית קנון ביץ' (Cannon Beach), אליה מגיעים בנסיעה של כארבעים דקות דרומה מאסטוריה על כביש US-101, מרבים להשוות לעיירה כרמל שבקליפורניה. גם קנון ביץ' מוקפת בחופים פראיים ויערות, והיא מזמינה לטיול רגלי לאורך החופים הסלעיים שבה. אל תוותרו על מגדלור Tillamook Rock הרומנטי ועל סלע הייסטק שמזדקר בתלילות מן הים. העיירה עצמה גדושה בגלריות, מבשלות בירה קטנות, חנויות ספרים וברים.
לינה: קנון ביץ'


סלע הייסטק בחוף של קנון ביץ'

יום 5: קנון ביץ' – פלורנס
יום זה יוקדש ברובו לנסיעה דרומה על הכביש המהיר US-101, כשלאורך הדרך נשקפים נופים דרמטיים של צוקים הנופלים בתלילות לאוקיינוס השקט. בדרך יש הרבה תצפיות יפות לעצור בהן, לצד מוקדי עניין נוספים כמו שמורת Yaquina Head Outstanding Natural Area, שבה חופים מסולעים ואיים קטנים עליהם רובצים כלבי ים. בסוף הסתיו ובסוף החורף אפשר לראות כאן, עם קצת מזל, לווייתנים, ובאביב ובקיץ יש בשמורה אלפי עופות מים. בשמורה נמצא גם המגדלור הגבוה ביותר באורגון וניתן לסייר בו. מגדלור נוסף שנמצא בהמשך הדרך הוא, Heceta Head, שנחשב למגדלור המצולם ביותר באורגון. מכאן קצרה הדרך לעיר ההיסטורית היפה פלורנס (Florence) ששוכנת לגדות נהר Siuslaw. אחד האתרים המרשימים בעיר הוא גשר נהר סיסלו שנבנה ב-1936 בסגנון האר-דקו. בעיר יש כמה מסעדות דגים נהדרות.

לינה: פלורנס


מגדלור יאקינה הד, הגבוה ביותר באורגון                                    

יום 6: פלורנס – בנדון
מעט דרומית לעיר פלורנס נמצאים פארקי החולות של אורגון (Oregon Dunes National Recreation Area), ובהם דיונות חול, גבוהות, הגדולות מסוגן בצפון אמריקה. זהו אזור נופש פופולרי במיוחד, וכאן אפשר לגלוש עם גלשן על הדיונות או לדהור עליהם בטרקטורונים. מי שמעדיף פעילות רגועה יותר יכול לשוט בסירות פדלים באגם שלצד הדיונות. מאזור הדיונות ממשיכים בנסיעה דרומה על כביש US-101 עד שמגיעים, כעבור כשעה, לעיירה בנדון (Bandon) שבחוף הזהב של אורגון. כאן נמצאםי כמה מהחופים היפים ביותר של אורגון, עם חופים חוליים המנוקדים בצוקים מרשימים וסלעים בשלל תצורות עליהם משתזפים אריות ים. העיירה עצמה מלאת קסם, עם בתים ישנים ונמל ציורי שבו הרבה בתי קפה, גלריות וחנויות מזכרות.
לינה: בנדון


שקיעה בחוף בנדון, על שלל התצורות הסלעיות שבו

יום 6: בנדון – אוריקה
היום ממשיכים בנסיעה דרומה לאורך החוף על כביש US-101 וחוצים את הגבול לקליפורניה. בדרך עוצרים בפארק המדינה ידידיה סמית רדווד (Jedediah Smith Redwood State park), פארק מיוער של עצי סקויה עתיקים ועצומים בגודלם. זהו אחד מפארקי הסקויה הבתוליים ביותר והפחות מתויירים בקליפורניה, ובו שבעה אחוזים מכל עצי הסקויה בעולם. בנוסף לטיול בין עצי היער, ניתן גם לשוט בקיאק בנהר סמית שזורם בשטח הפארק. לאחר הביקור בפארק ממשיכים בנסיעה דרומה על כביש US-101 עד לעיירה אוריקה (Eureka), עיירה ויקטוריאנית מקסימה שבה קהילת אמנים גדולה והמון גלריות, בוטיקים ייחודיים ומסעדות מצוינות.
לינה: אוריקה



פארק המדינה ידידיה סמית רדווד, מפארקי הסאקויה הבתוליים של קליפורניה

יום 7: אוריקה – סנטה רוזה
אם לא היה לכם די בעצי הסקויה של היום הקודם, גם היום ניתן יהיה לחזות בעוד מעצי הענק המרשימים הללו. הנסיעה דרומה על כביש US-101 תביא אתכם, כעבור כחמישים דקות, לשדרת הענקים (Avenue of the Giants), דרך של כחמישים ק"מ שמצדיה עצי סקויה עצומים. משם ממשיכים דרומה על כביש US-101 עד לעיר סנטה רוזה (Santa Rosa), בירת מחוז היין סונומה (Sonoma). את שארית היום ניתן לבלות בסיור בין הכרמים והיקבים של אזור סנטה רוזה. אם לא תהיו מבוסמים תוכלו לבקר במוקדי העניין הנוספים של העיירה, כמו פארק אגם ספרינג (Spring Lake Park) אשר ניתן לשוט ולשחות בו וגם לטייל סביבו ברגל ובאופניים, גני לותר ברבנק ומוזיאון צ'רלס מונרו שולץ, מאייר הקומיקס שאחראי על עלילות צ'רלי בראון.

לינה: סנטה רוזה


כרמים בעמק סונומה

יום 8: סנטה רוזה – סן פרנסיסקו
בבוקר נפרדים מסנטה רוזה ונוסעים לכיוון סן פרנסיקו, אחת מן הערים הנהדרות ביותר בארצות הברית ובעולם כולו, אליה מגיעים לאחר נסיעה של כשעה וחצי על כביש US-101. סן פרנסיסקו מציעה שפע של עניין ותוכלו לבלות בה ימים או שבועות. כאן תוכלו לקרוא על כמה סיבות טובות לבקר בסן פרנסיסקו.
לינה: סן פרנסיסקו


סן פרנסיסקו, אחת הערים הנהדרות בארצות הברית


למפת המסלול:

לחצו להגדלה


לקריאה נוספת:

קליפורניה מחוץ למסלול המוכר 
קליפורניה מחוץ למסלול המוכר

אחרי שביקרתם בלוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, התפעלתם מהנוף בכביש מס' 1 וניסיתם לחבק גזע של עץ סקוויה, בואו להכיר אזורים נוספים של קליפורניה. עיירות קטנות, אגמים תכולים, כרמים ויקבים, שכולם נמצאים מחוץ למסלול המוכר

 

צפון קליפורניה: רגליים במים, ראש בעננים 
צפון קליפורניה: רגליים במים, ראש בעננים

"החוף האבוד" הוא כינויה הרומנטי של רצועת חוף מיוחדת במינה בצפון קליפורניה. פיסת ארץ המשמרת טבע ונוף ייחודיים ועיר מקלט ללוטרות

 



לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.