תפריט עמוד

מדריד עם הילדים

בשונה מברצלונה, שכבר מזמן הפכה ליעד משפחתי מוביל בקרב המטיילים הישראלים, מדריד נתפסת יותר כעיר למבוגרים. מוזיאונים משובחים, טאפאס ברים ומופעי פלמנקו הם לא בדיוק החומרים שקורצים לילדים. אבל בירת ספרד מציעה המון פעילויות מוצלחות לכל המשפחה. מעבר לפארקי שעשועים ומים, גן חיות מוצלח ופארקים ירוקים, עצם ההסתובבות ברחובות יכולה לשמח ילדים בכל הגילים. אל תוותרו, למשל, על ביקור בכיכר ההומה פוארטה דל סול ("שער השמש"), בה תמיד אפשר למצוא פסלים חיים, דמויות מחופשות, נגני רחוב ואפשרויות מגוונות לשופינג. מומלץ לרכוש את כרטיס ההטבות Madrid Card, שמקנה כניסה חופשית לרבות מהאטרקציות בעיר.

הרכבל של מדריד
הרכבל של מדריד (Teleferico) יוצא ממרכז העיר (Paseo del Pintor Rosales) ועובר מעל פארק קאזה דה קמפו (Casa de Campo), שבו יש אטרקציות רבות לילדים (על כך בהמשך). הנסיעה ברכבל, שנמשכת קצת יותר מעשר דקות לכל כיוון, מהנה מאוד והנופים הנשקפים ממנו מרהיבים. אפשר לנסוע ברכבל הלוך ושוב, עם עצירה בתחנת קאזה דה קמפו לשתייה או ארוחה קלה (פיצה, המבורגר, נקניקייה וכיוצא בזה) במרפסת שממנה נשקף מראה מקסים של הפארק. מי שרוצה לבקר באחת מהאטרקציות שבפארק, יכול לרדת כאן ולחזור מאוחר יותר ברכבל, במטרו, באוטובוס או במונית. ממולץ להתעדכן באתר האינטרנט של הרכבל בשעות הפעילות בתקופה שאתם מבקרים בעיר. רטיס לצד אחד עולה 4 אירו, כרטיס הלוך-חזור 5.75 אירו, בחינם למחזיקי  Madrid Card (המחירים נכונים
לאביב 2014).
איפה? Paseo del Pintor Rosales, אתר אינטרנט

גן החיות והאקווריום
בפארק קאזה דה קמפו נמצא אחד מגני החיות הגדולים והמוצלחים באירופה – Zoo Aquarium Madrid. בגן החיות יש למעלה מ-2,000 בעלי חיים מ-500 מינים שונים, ובהם אריה, קואלות, נמרים, גורילות, תצוגת ציפורים טרופיות ועוד. גולת הכותרת היא תצוגת הפנדות הענקיות והמתוקות להפליא (באירופה אפשר לראות פנדות רק בגן החיות של וינה ובגן החיות של מדריד). בסמוך נמצא האקווריום, בו ניתן לראות דגים צבעוניים, כרישים ושאר יצורים מימיים, ולצפות במופעים של דולפינים ואריות ים.
איפה? Casa de Campo, אתר אינטרנט


פנדה בגן החיות של מדריד

פארקי שעשועים
פארק האטרקציות
אטרקציה נוספת בפארק קאזה דה קמפו היא PARQUE DE ATRACCIONES, פארק השעשועים הגדול ביותר בעיר. פארק האטרקציות מחולק לחמישה אזורים ובהם 48 מתקנים ואטרקציות. בין היתר יש אזור של מתקנים מקפיצי אדרנלין עם כמה רכבות הרים מסעירות במיוחד, אזור של מתקנים לפעוטות, אזור טבע עם רפטינג בנהר ושייט אבובים, אזור רגוע עם אטרקציות ומתקנים רגועים לכל המשפחה, כמו מכוניות מתנגשות וגלגל ענק ורחוב ראשי ובו מסעדות וחנויות מזכרות. חשוב לדעת שהמיקום של הפארק, בלב העיר, אחראי לכמויות גדולות במיוחד של מבקרים. בחגים ובחופשות הפארק עמוס לעייפה והתורים ארוכים.
איפה? Casa de Campo, אתר אינטרנט


קרוסלה בפארק השעשועים "פארק האטרקציות" הפופולרי

פארק וורנר
פארק שעשועים נוסף, יותר גדול ומסעיר, הוא פארק וורנר ברוס (Parque Warner) ששוכן במרחק כ-25 קילומטר ממדריד ונחשב לאחד מפארקי השעשועים הגדולים באירופה. הפארק מחולק לכמה מתחמים, ובהם שדרת הוליווד – הרחוב הראשי של הפארק, כפר הסרטים המצוירים, שבו אפשר לראות את בתיהם של גיבורי הלוני טונס כמו באגס באני, טוויטי, סילבסטר ודאפי דאק, מתחם המערב הפרוע, שמעוצב בהתאם, עולם גיבורי העל, בו ניתן לפגוש את באטמן, סופרמן וגיבורי על נוספים ואולפני וורנר ברוס, בהם ניתן להציץ על סטים של סרטים מפורסמים.


רכבת הרים בפארק וורנר

בפארק יש מתקנים מלהיבים במיוחד, בהם חמש רכבות הרים, שאחת מהן נוסעת במהירות של 100 קמ"ש וכוללת שבעה לופים, חלקם בחושך מוחלט. יש גם מתקנים רטובים וכן מתקנים שמתאימים לילדים קטנים. בנוסף, יש מופעים מושקעים שחלקם כוללים הדגמות של אפקטים מיוחדים. אתר חובה למשפחות עם בני נוער אוהבי ריגושים.
איפה? Camino de la Warner, San Martín, אתר אינטרנט

כדורגל: ביקור באצטדיון ברנבאו
גם אם לא מתקיים משחק של ריאל מדריד בזמן שהותכם בעיר, אל תחמיצו ביקור באצטדיון סנטיאגו ברנבאו (El Estádio de Santiago Bernabéu), אצטדיון הבית של ריאל מדריד. הסיור (לא חייבים להצטרף לסיור מודרך) עובר דרך חדרי ההלבשה, יציע הכבוד, אולם הפרסים, מוזיאון וגם במגרש עצמו (לא ממש על הדשא, אבל במרחק נגיעה ממנו). בשונה מאצטדיון קמפ נואו בברצלונה, כאן התורים קצרים יותר וגם הסיור נינוח וחופשי יותר. אחרי הביקור אפשר לעבור בחנות של המועדון ולקנות כמה מזכרות הכרחיות.
איפה? Avenida de Concha Espina, אתר אינטרנט


סיור בברנבאו, האצטדיון הביתי של ריאל מדריד

ריאה ירוקה: פארק רטירו
פארק בואן רטירו (Parque del Buen Retiro) הוא הריאה הירוקה החשובה של מדריד. הוא משתרע על שטח של 1.4 קילומטרים במרכז העיר, בסמוך למוזיאון הפראדו, ויש בו מדשאות, שבילים, ארמונות, מתקני משחק לילדים וגם אגם מלאכותי שניתן לשוט בו. בסופי שבוע מתקיימות בפארק הופעות של אמני רחוב, ליצנים ולהטוטנים.


שייט משפחתי בפארק רטירו

פארקי מים
ביום חם כדאי מאוד לקפוץ לטבילה מרעננת באחד מפארקי המים הסמוכים לעיר. פארק Aquopolis San Fernando שוכן במרחק כ-15 קילומטר מדרום-מזרח למדריד ומציע בריכת ילדים עם מגלשות לקטנטנים, אזור של שעשועי מים לפעוטות, מסלול אבובים, מגלשות מים מסוגים שונים ובריכת גלים.
איפה? San Fernando de Henares, אתר אינטרנט

הפארק השני, Aquópolis de Villanueva de la Cañada, הוא אחד הגדולים באירופה, ויש בו מגוון גדול במיוחד של מגלשות מים מסמרות שיער, בריכת גלים, בריכה רגועה, נהר רגוע, בריכת ילדים ושעשועי מים לילדים קטנים.
איפה? Villanueva de la Cañada, אתר אינטרנט


מסלול אבובים מסעיר בפארק המים Aquópolis de Villanueva

פארק הטבע Faunia
פארק המדמה מערכות אקולוגיות שונות ומציג את בעלי החיים והנופים האופייניים לכל מערכת שכזאת. אפשר לטייל בג'ונגל של האמזונס, לפגוש פינגווינים באזור הקוטב הדרומי, לבקר ביער אפריקני, לפגוש בו למורים וציפורים אקזוטיות ועוד. אטרקציות נוספות בפארק הן אגם הפלמינגו, האזור שמוקדש לחיות לילה, מתחם הסוריקטות, חוות הליטוף ועוד.
איפה? Avenida de las Comunidades, 28, Valdebernardo
אתר אינטרנט


אחד מדיירי פארק הטבע פאוניה בציפייה לארוחה המתקרבת…

שלג וקניות ב- MADRID XANADÚ
יש משפחות שעבורן חופשה ללא בילוי בקניון אינה חופשה אמיתית. אם אתם נמנים עליהן, כדאי לבקר ב-MADRID XANADÚ, שהוא הרבה יותר ממרכז קניות שגרתי. בנוסף ל-220 חנויות של מותגים שונים ומסעדות מזון מהיר, יש במקום כמה אטרקציות, כמו אולם באולינג, מסלול סגור של מכוניות קרטינג וגולת הכותרת – פארק סקי מקורה, ובו שני מסלולי סקי מלאכותי. בכתבה הבאה תמצאו עוד המלצות לשופינג במדריד >>
איפה? Arroyomolinos, כ-23 ק"מ ממרכז מדריד, אתר אינטרנט


בלי הילדים
מה עושים במדריד אחרי שהילדים הלכו לישון? הנה כמה הצעות לבילויים בעיר, שהולכת לישון רק לפנות בוקר (אם בכלל):

בילויים במדריד: לילה לא שקט
בילויים במדריד: לילה לא שקט
תושבי מדריד יודעים לבלות, ומי שרוצה להצטרף יצטרך להתרגל לסדר יום ייחודי: את ארוחת הערב אוכלים בחצות, ולפנות בוקר עוברים לרקוד במועדונים ובדיסקוטקים. סיור בעיר שהולכת לישון רק בבוקר, אם בכלל

___


צילומים:
PVD, cc-by-sa 3.0, Salvador Victoria Bolívar, Jeremy Thompson, Jose-Maria Moreno Garcia, borisindublin, Luis Rodriguez

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.