תפריט עמוד
חצי האי פלופונס מציע מגוון מקומות לינה – מחניוני קמפינג ועד למלונות פאר. המחירים כבר אינם זולים כשהיו, אך הם עדיין נמוכים יותר מברוב ארצות אירופה. בשיא העונה המחירים גבוהים יותר, אך גם אז לא צריכה להיות בעיה למצוא מקום לינה: באחדים מהאיים יעוטו עליכם משכירי החדרים כבר בנמל, ובשעת הדחק אפשר להסתייע גם בשירותי לשכת התיירות המקומית או בסניף משטרת התיירות.

בתי מלון
בתי המלון מסווגים לדרגות: E,L,A,B,C,D – מאפס כוכבים (E) עד חמישה (L). רמת השירותים נמוכה בהשוואה לבתי מלון בסיווג דומה באירופה, אבל המצב משתפר. עיירות סקי בהרים, כמו קלאווריטה, משופעות במלונות ופנסיונים. גם בכפרים הרריים נידחים אפשר למצוא בתי מלון קטנים. מחירי הלינה כוללים בדרך כלל גם ארוחת בוקר – מינימליסטית במלונות הפשוטים, עשירה במלונות הטובים יותר. אתר אינטרנט ובו מידע על בתי מלון שונים ברחבי הפלופונס.

מלון Pramataris, מלון משפחתי חביב ליד חוף הים בגפירה

דירות, וילות וחדרים
מבחר החדרים להשכרה (דומאטיו) גדול, בעיקר בכפרים ובאיים, וגם הם מסווגים לרמות. המחירים נעים בין 25 ל-50 אירו לחדר ללילה, כולל סדינים ומגבות, אך ללא ארוחת בוקר. החדרים סגורים מסוף אוקטובר עד אחרי הפסחא (מרץ-אפריל).
באיים ובאתרי הנופש לאורך חופי הפלופונס יש היצע גדול של דירות נופש להשכרה, בגדלים שונים – מסטודיו ועד וילות. ניתן לשכור אותן לימים אחדים, לשבוע, לחודש או אפילו לכל העונה. בחורף הן סגורות בדרך כלל. אפשר להזמין מקום באמצעות האינטרנט או דרך סוכני הנסיעות ביוון.

בתים ופנסיונים מסורתיים
לשכת התיירות היוונית הממשלתית משפצת בטוב טעם בתים מסורתיים בכפרים ובאיים, בדרך כלל במקומות המתוירים פחות, ומשכירה אותם למקומיים ולזרים, לתקופות קצרות או ארוכות. מלבד אלה קיים מגוון גדל והולך של פנסיונים מסורתיים פרטיים, בעיקר בכפרים הרריים כמו קלאווריטה, זרוכלה וסטמניצה. רובם מלאים דווקא בחורף, כאשר האתונאים מגיעים לסופשבוע של אוויר הרים צלול כיין. למידע והזמנות אפשר להיעזר באתר האינטרנט.

בקתות אלפיניות
ארגוני מטפסי ההרים ביוון מפעילים בקתות אלפיניות לטובת המטיילים ברגל בשבילים ובפסגות. יש בקתות המאוישות במשך כל עונת הקיץ, ובאחרות ניתן ללון רק בתיאום מראש. אל חלקן מובילים כביש או דרך עפר המאפשרים הגעה ברכב.

אתר קמפינג בהרים. אסור ללון מחוץ לחניונים רשמיים | צילום: ירון אמיתי

אכסניות נוער
בפלופונס יש אכסניות נוער מעטות ביותר (למשל, בפטראס ובאולימפיה), המשתייכות לאיגוד האכסניות היווני. בדקו באתר האינטרנט המביא רשימה של כל אכסניות הנוער ביוון.

קמפינג
אתרי קמפינג יש כאן בשפע. חלקם מציעים גם ביתנים ואוהלים להשכרה, וברבים יש גם מסעדה, מינימרקט ואפילו בריכת שחייה. התשלום בקמפינג הוא בנפרד לאדם, לאוהל ולמכונית. חשוב לזכור כי החוק ביוון אוסר קמפינג "פראי", מחוץ לחניונים הרשמיים.

חדר במלון Hydroussa באי אידרה. סופיה לורן ישנה כאן

המלצת לינה: לילה רומנטי
מלון Hydroussa (שלושה כוכבים) באי אידרה הוא שמורת טבע לרומנטיקנים. המבנה בן שלוש הקומות, בסגנון ניאו-קלאסי ישן, נבנה בשנת 1936 בכיכר הגדולה של העיירה, דקות הליכה ספורות מהנמל. הכניסה היא דרך חצר מרוצפת נפלאה, עם עצים ענקיים ובורות מים עתיקים. פה השתכן בשנות ה-60 צוות ההסרטה של "הנער על הדולפין", והשחקנית סופיה לורן ישנה אז בסוויטה בעלת תקרה מצוירת בקומה העליונה. החדרים עברו שיפוץ לפני שנים אחדות, ובכולם יש מקרר קטן ומיזוג אוויר, אבל הסגנון והאווירה נותרו כבעבר, וגם המחירים סבירים. ארוחת הבוקר מוגשת בחדר אוכל ספון עץ, ואפשר גם לבקש לערוך שולחן בחצר הקרירה. מחוץ למלון יש טברנה נעימה. בעונה יש להזמין חדרים מראש בטלפון  30-22980-53580 או דרך אתר האינטרנט.

ממליץ: ירון אמיתי

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.